Käytitkö tänään maskia?
Jos käytit, miltä tuntui? Jos et, miksi ihmeessä et?
Itse käytin, minua ja paria muuta kaupassa olevaa välteltiin kuin ruttoa, tuijotettiin. Sanomattakin selvää on, että paikkakunta on pieni!
Kommentit (70)
En. En aio käyttää ollenkaan ellei valtio maksa niitä mulle. En tuhlaa vähiä rahojani moiseen turhuuteen.
Käytin ja oli osittain epämukava olo, erityisesti loppua kohden ja parkkipaikalla haukoin henkeä kuin kala kuivalla maalla. Heti kun pääsin kotiin, simahdin, ei pysynyt enää silmät auki ja haukottelin koko ajan. Nyt on taas ihan ok olo.
Tänään käytin kangasmaskia ja sen kanssa kestin nyt yli 30 minuuttia siellä kaupassa. Lisäksi ei tullut migreeniä niin kuin kertakäyttömaskin kanssa, eikä vuotanut silmät eli tämä oli jo parempi kokemus kuin nuo kertakäyttömaskikerrat. Visiiriä kokeilen seuraavalla kauppareissulla. Olen harjoitellut maskien kanssa kotona, mutta on aivan er kokemus olla paikoillaan kuin liikkua niiden kanssa. Maskien kanssa on se ongelma, että niitä tulee nyittyä vähän väliä eli hyöty alkaa olla kohta heikompaa kuin haitta.
Minulla on astma ja luulen, että visiiri voisi toimia parhaiten tai ainakin lisävarmistuksena, jotta voin ottaa maskin pois kesken kauppareissun. En halua migreeniä enää.
Kävin kauppakeskus Myllyssä Raisiossa ja Kuninkojan K-Raudassa, olen käyttänyt kolmisen viikkoa kertakäyttömaskeja. Ei haittaa minun hengittämistä mitenkään. Turun seudulla ei todellakaan kukaan katso yhtään jos maski on naamalla, suurin osa käyttää niitä. K-Raudassa jopa remppafirmojen miehillä näytti olevan.
En tänään käyttänyt, kun ei ollut tarvetta. Töissä on pakko käyttää maskia. Turhaahan tuo maskin käyttö on, ellei nyt käytä korkeatason suojamaskeja. Eilen kävin Prismassa ja Citymarketissa, moni immeinen käpälöi maskejaan koko ajan... Moni immeinen riisui maskin tuosta vaan ja laittoi taskuun. Ihan sama olla ilman maskia.
Käytin päiväsairaalassa, kun kävin sytostaattitipuksessa. Eipä tuo sen kummemmalta tuntunut kuin ennenkään.
En käyttänyt eikä moni muukaan näyttänyt käyttävän. Syyslomako oli saanut porukat kauppoihin ja kirppiksille, mutta maskeja näkyi vähän.
En alistu mihinkään maskipelleilyyn. Piste.
Joo tosi kätevä kun. Nenä vuotaa niin räkä ei jää käsiin kun kutittaa vaan maskiin voi niistää
En. Olen käynyt vain koiran kanssa lenkillä.
Vierailija kirjoitti:
En tänään käyttänyt, kun ei ollut tarvetta. Töissä on pakko käyttää maskia. Turhaahan tuo maskin käyttö on, ellei nyt käytä korkeatason suojamaskeja. Eilen kävin Prismassa ja Citymarketissa, moni immeinen käpälöi maskejaan koko ajan... Moni immeinen riisui maskin tuosta vaan ja laittoi taskuun. Ihan sama olla ilman maskia.
Samaa katsoin. Itsellä ei ollut maskia ja säästyin varmasti paljon suuremmalta määrää viruksia ja bakteereja, kuin nämä maskeja käyttävät.
Yhden kaupan parkkipaikalla odotin lapseni saavan viestittelyn kaverin kanssa valmiiksi ja siinä näin, miten väärin niitä maskeja käytetään. Auton ulkopuolella ei desinfioitu käsiä, vedettiin maski taskusta / laukusta tai auton penkiltä (siis käytetty maski). Osa veti heti kaupasta tullessaan maskin pois ja osa laittoi sen roskiin, muutama heitti pihalle, osa riisui maskin autossa ja osa jätti sen paikalleen. Kaupassa moni koski maskiaan, siirsi sen leuan alle, raotti puhuessaan kännykkään, kohensi maskia ja mitä kukin nyt tekikään. Tuli semmoinen olo, että taitaa tauti kiihtyä tälläisesta kasvojen viruksille alttiiksi saattamisesta aika tavalla. Mieluummin ilman maskia ja turvavälien ja käsiä pesten.
En omista yhtäkään maskia. En aio hankkiakaan.
Käytin lisäksi päällä oli visiiri ja suojalasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytin maskia ruokakaupassa. Työstä oli etäpäivä.
Kaupassa kukaan ei tuijottanut ja melkein puolella väestä myyjät mukaanlukien oli maskit.
Käyttäkää niitä maskeja.
Maskin käytön arvostelijat ovat niitä jotka vähättelevät ja sanovat että vain vanhukset kuolee koronaan. Näillä vähättelijöillä ei selvästi ole esimerkiksi isovanhempia, eikä minkäänlaista empatiaa ja arvostusta toisten elämää kohtaan. Kuvottavaa miten paljon noita vielä on tullut ilmi tämän koronan myötä.
Mulla on isovanhempi elossa, oma vanhempani sekä itse olen riskiryhmää, lapsella on astma. En vaan usko, että maskien käyttö hirveästi auttaa. Sen käyttö hygienisesti ja oikein on aika vaativaa ja kallista. Suurin osa näpelöi maskiaan, käyttää monta kertaa samaa maskia, ei pese kestomaskia riittävän usein tai riittävän kuumassa jne.
Olen samaa mieltä. Lisäksi tutkimuksista suurin osa on sitä mieltä ettei maskien käytöstä ole hyötyä. Ja nekin tutkimukset joiden mukaan maskien käytöstä on hyötyä edellyttävät hyödyn täyttymiselle maskien oikeaa käyttöä. Mutta lähes kaikki näyttävät käyttävän väärin. Silmänpalvontaa ja sosiaalista aggressiivisuutta.
En, olin koko päivän etätöissä ja sen jälkeen ulkoilin kaksistaan lapsen kanssa taloyhtiön pihalla. En ole koko päivänä nähnyt muita ihmisiä kuin mieheni ja lapseni.
Vierailija kirjoitti:
En. En aio käyttää ollenkaan ellei valtio maksa niitä mulle. En tuhlaa vähiä rahojani moiseen turhuuteen.
Voit hakea maskeja ilmaiseksi kuntasi maskijakelusta.
En käyttänyt. En yski, aivastele, tai räi.
En saanut maskeja kunnalta ja päätin että antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa katsoin. Itsellä ei ollut maskia ja säästyin varmasti paljon suuremmalta määrää viruksia ja bakteereja, kuin nämä maskeja käyttävät.
Yhden kaupan parkkipaikalla odotin lapseni saavan viestittelyn kaverin kanssa valmiiksi ja siinä näin, miten väärin niitä maskeja käytetään. Auton ulkopuolella ei desinfioitu käsiä, vedettiin maski taskusta / laukusta tai auton penkiltä (siis käytetty maski). Osa veti heti kaupasta tullessaan maskin pois ja osa laittoi sen roskiin, muutama heitti pihalle, osa riisui maskin autossa ja osa jätti sen paikalleen. Kaupassa moni koski maskiaan, siirsi sen leuan alle, raotti puhuessaan kännykkään, kohensi maskia ja mitä kukin nyt tekikään. Tuli semmoinen olo, että taitaa tauti kiihtyä tälläisesta kasvojen viruksille alttiiksi saattamisesta aika tavalla. Mieluummin ilman maskia ja turvavälien ja käsiä pesten.
Ja tämäkö oli yllätys. Suuri osa käyttää kun pitää käyttää että näyttäis käyttävänsä... ei se kiinnosta, että käyttääkö sitä oikeaoppisesti.
Käytin töissä kahdessa palaverissa, omasaa huoneessani ovi kiinni en käyttänyt.
Ruokalassa en ole syönyt korona-aikana, mutta kävelin sen läpi. Suoraan edessäni kävellyt n 50 v mies ilman maskia aivasti suoraan ilmaan, ei edes hihaansa. Tosi kiva 👎Minulla oli maski, toivottavasti se suojasi edes vähän.
Kotimatkalla käytin kolmannen maskin vielä ruokakaupassa käydessäni.
T. Hki