Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytitkö tänään maskia?

Vierailija
13.10.2020 |

Jos käytit, miltä tuntui? Jos et, miksi ihmeessä et?
Itse käytin, minua ja paria muuta kaupassa olevaa välteltiin kuin ruttoa, tuijotettiin. Sanomattakin selvää on, että paikkakunta on pieni!

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt.

Olen nyt kotona taaperon kanssa ja asutaan kerrostalossa omalla ulko-ovella varustetussa asunnossa, joten ei tarvitse kulkea rappukäytävissä. Ja tämän päivän aikana käytiin vain leikkipuistossa, jossa ei ollut ketään meidän lisäksi ja illalla käytiin metsäretkellä, jossa myös oli kovin autiota. Kaikkialle mennään kävellen (lapsi rattaissa), joten ei tarvitse julkisiakaan käyttää eikä tällä seudulla kovin montaa liikkujaa tule edes kadulla vastaan. Tänään taisi tulla 2 ihmistä?

Maanantaina kyllä käytin maskia, kun käytiin neuvolassa (uuden raskauteni myötä).

Vierailija
22/70 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskia tai visiiriä käytin koko työpäivän ajan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Turussa. Ei mitään tuijottamista, enemmistöllä oli maski. Silmälasit meni huuruun, mutta muita ongelmia ei ollut.

Vierailija
24/70 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole käynyt missään vissiin koko lokakuun aikana, en tarkalleen muista enää. Eikä mulla niitä kyllä olekaan eikä niitä joka kaupassa myydä, joten en ehkä ihan just tule hankkimaankaan.

Ehkä sidon bandanan naamalle jos alkaa näyttää että turpiin tulee ilman.

Vierailija
25/70 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt. Kävin vasta vähän ennen klo 21 alkossa (olin ainoa asiakas) ja Prismassa jossa myös helppo vältellä muita ihmisiä tuohon aikaan. Kävelin tuon kauppareissun ihan ulkosalla. Jos käyn päivällä kaupoissa tai kuljen jukisilla, käytän maskia. Mun on vähän vaikea hengittää sen kanssa (astma) siksi yritän liikkua ruuhkattomina aikoina. 

Vierailija
26/70 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartakäyttö mennessä ja kankainen tullessa.

Vierailija
27/70 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin töissä, kaupassa ja työmatkoilla, ei tahtia haitannut. Ei vaikuta muuhun kuin että silloin kun maskin ottaa pois tai vaihtaa, juo sitten samalla vähän enemmän kerralla, eikä hörpi vesipullosta joka välissä. Maskin käytöstä tehdään ihan turhaan iso numero.

Vierailija
28/70 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin Turussa. Ei mitään tuijottamista, enemmistöllä oli maski. Silmälasit meni huuruun, mutta muita ongelmia ei ollut.

Olen huomannut myös että Turussa käytetään aika tunnollisesti maskeja. Täytyy alkaa itsekin käyttää heti huomisesta alkaen.

Vierailija
29/70 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt. Kävin ulkona kävelyllä ja isohkossa kaupassa, jossa oli kolme muuta asiakasta minun lisäksi. Yhdellä oli maski ja se yski koko ajan. Onneksi pystyin pitämään ainakin viiden metrin turvavälin.

Vierailija
30/70 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan hommissa vähän pakko käyttää maskia koko työpäivän ajan. Eihän se kivaa ole, mutta ymmärrettävää kyllä. Työmatkoilla bussissa myös maski käytössä.

Vierailija
31/70 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt ja hävetti kun bussissa oli tuttujakin ja kaikilla maskit kasvoilla. Kotona niitä on odottanut paketillinen, mutta joka kerta unohtanut ottaa mukaan. Nyt pakkasin jo valmiiksi "kertakäyttöpakkauksiin"

Vierailija
32/70 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut myös että Turussa käytetään aika tunnollisesti maskeja. Täytyy alkaa itsekin käyttää heti huomisesta alkaen.

Asun Turussa ja minusta Turussa käytetään maskeja tosi vähän, itsekään en ole vielä käyttänyt kertaakaan, kun en käytä julkisia kulkuneuvoja, teen paljon etätöitä, ajan töihin yksin omalla autollani ja töissä ei pidetä maskeja.

Vierailija
33/70 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt. Pikkupaikkakunta.   en oe nähnyt kellään.

Vierailija
34/70 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt. En halua peittää kauniita kasvojani.

Vierailija
35/70 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaasiassa on sittten monia maita joista näiiitä bakteereja voi pääästä lisää karkuun.

Vierailija
36/70 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kauppaan maski kasvoilla. Kaupassa ehkä parikymmentä muuta ihmistä, pienehkö korttelikauppa Helsingissä. Kellään muulla asiakkaalla ei ollut maskia. Koska maski suojaa lähinnä muita, ajattelin että miksi tässä turhaan sit kärsin ja otin omani kesken kaupassa käyntiä pois.

Vierailija
37/70 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin. Oli todella epämukava. Huomenna en käytä.

Viereisellä istujalla oli myös maski ja sekin ilmeisesti oli epämukava koska sitä piti korjailla käsin aivan tauotta.

Vierailija
38/70 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin, kävin töissä, lounaalla ja kaupassa. Helsinki. Melkein kaikilla muillakin oli, ihan hyvä näin.

Vierailija
39/70 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytin maskia ruokakaupassa. Työstä oli etäpäivä.

Kaupassa kukaan ei tuijottanut ja melkein puolella väestä myyjät mukaanlukien oli maskit. 

Käyttäkää niitä maskeja.

Maskin käytön arvostelijat ovat niitä jotka vähättelevät ja sanovat että vain vanhukset kuolee koronaan. Näillä vähättelijöillä ei selvästi ole esimerkiksi isovanhempia, eikä minkäänlaista empatiaa ja arvostusta toisten elämää kohtaan. Kuvottavaa miten paljon noita vielä on tullut ilmi tämän koronan myötä.

Mulla on isovanhempi elossa, oma vanhempani sekä itse olen riskiryhmää, lapsella on astma. En vaan usko, että maskien käyttö hirveästi auttaa. Sen käyttö hygienisesti ja oikein on aika vaativaa ja kallista. Suurin osa näpelöi maskiaan, käyttää monta kertaa samaa maskia, ei pese kestomaskia riittävän usein tai riittävän kuumassa jne.

Vierailija
40/70 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun pitkän linjan bussissa ja lähes kaikilla on maski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi