Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Istumatyötä tekevät!

Vierailija
09.01.2014 |

Onko kellään muulla järkyttäviä lihasjumeja?

Minulla on lapaluun alueelta vasen puoli todella kipeä, kipu on myös vasemmassa kyljessä, kainalossa ja nyt jopa säteilee ja viiltää vasemman rinnan yläosaan. Kipu tuntuu jatkuvasti. Vasen rinta (ylhäältä) on kainalon läheltä todella kipeä, jopa aristaa kun painaa. Vasen käsi välillä tikkuilee.

Käyn fysioterapiassa hieronnassa kahden viikon välein, muttei tulosta tunnu tulevan. Mikä avuksi?

Muilla samoja oireita? Kerro omistasi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on! Just toi sama, vasemman lapaluun reunasta vähän selkärankaa kohden. En ymmärrä miksi vielä vasemman, kun olen oikeakätinen. Alkoi ennen joulua, sitten oli joululoma 2 viikkoa ja mies hieroi joka ikinen päivä ja itse venyttelin. Pää, niska ja selkä oli niin jumissa, että oksetti. Nyt noin 3 viikon päästä tilanne alkaa laueta. Tiedän että pitäisi tehdä lihaskuntoa kasvattavia liikkeitä. On käsipainoa ja kahvakuulaa, mutta voi juma miten mä olen laiska ja saamaton... =(

Työpöytää en saa töissä tarpeeksi alas, vaikka se on nyt tosi alhaalla, mutta ei riitä. Työtuoli sama juttu. Enkä ole edes mikään kääpiö, vaan 162 cm. En ymmärrä miksi tuolit ja pöydät suunnitellaan niin pitkille, että tulee ergonomia-ongelmia. Käytän rullahiirtä, sen ansiosta sentään jännetuppitulehdukset on unohtuneet.

Vierailija
2/6 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen oikeakätinen. Usein kuulemma juuri heikompi puoli alkaa oireilla ensin, kertoi fysioterapeuttini. Onko sinullakin kipua myös kainalon ja rinnan alueella?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 18:54"]

Minäkin olen oikeakätinen. Usein kuulemma juuri heikompi puoli alkaa oireilla ensin, kertoi fysioterapeuttini. Onko sinullakin kipua myös kainalon ja rinnan alueella?

ap

[/quote]

Ei ole yhtään ollut kainalon ja rinnan alueella kipua, se on mulle täysin vierasta. Mutta aika loogiselta kuulostaa, että se säteilee sinnekin.

Vierailija
4/6 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jumissa mitään. Kun tunnen ensimmäiset oireet jumista, alan venytellä ja muutenkin kiinnitän huomiota työasentoon ja työpisteen ergonomiaan.

Vierailija
5/6 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Eikä pitäisi kyllä illalla olla koneella yhtään. Kuntosali, lihaskuntoliikkeitä ja 2*viikossa ohjattu venyttely auttaa. Työmatkat kävellen.

Voit venytellä itsekin, tässä hyviä ohjeita: http://www.mobilat.fi/download/venyttelyopas.pdf

Vierailija
6/6 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vielä lisää, että kannattaa opetella hiiren käyttö molemmilla käsillä ja vaihtaa välillä asentoa. PAri viikkoa vei itsellä oppia hiiren käyttö vasurilla. En sen kummemmin edes vaihda kätisyyttä, heitän vain hiiren välillä toiselle puolelle.