Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa 44 % naisista kokee väkivaltaa parisuhteissaan

Vierailija
09.01.2014 |

Elämme vastenmielisen väkivaltaisessa yhteisössä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde?

Vierailija
2/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla noin paljon! VAikka siinä olisi henkinen väkivaltakin mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä väkivaltaa kokea tekijänäkin. Suomalainen nainen on tunnetusti väkivaltainen olento.

Vierailija
4/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka montaa naista tässä ketjussa on lyöty miehen toimesta? 

Hep

Nimitelty/väheksytty/oltu mykkäkoulua miehen toimesta?

Hep

Vierailija
5/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 14:12"]

Voi sitä väkivaltaa kokea tekijänäkin. Suomalainen nainen on tunnetusti väkivaltainen olento.

[/quote]

Tässäpä ei nyt ollut siitä kyse, jos osaat yhtään lukea. 

Perusta vaikka uusi ketju aiheelle jossa voit kitistä suomalaisen naisen väkivaltaisuudesta.

Vierailija
6/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lyöty ei. Se lyöminen on se ratkaiseva juttu, näin teininä ainakin näin. Eli siis tyynyllä kuristaminen (ettei jää jälkiä), nipistely, töniminen, pään työntäminen veden alle ei ole väkivaltaa koska ei LYÖTY. Näin mun ex-poikaystävä teininä mua valisti, kun sanoin, että sanon poliisille. Eihän hän koskaan edes lyönyt.

Vierailija
7/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeaako tuo muista länsimaista?

Monissa kehitysmaissa luku lähentelee varmaan sataa prosenttia.

Vierailija
8/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 14:17"]

[/quote]

Perusta vaikka uusi ketju aiheelle jossa voit kitistä suomalaisen naisen väkivaltaisuudesta.

[/quote]

Tottakai on kyse myös siitä. Jos vaikka 60% miehistä kokee väkivaltaa parisuhteessaan niin on naurettavaa kitistä naisen kokemasta väkivallasta.

Vierailija
9/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tajusin vasta eroni jälkeen eläneeni väkivaltaisessa suhteessa. En tajunnut, että toisen vähättely ja syyllistäminen ovat väkivallan muotoja.

Vierailija
10/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettä edelleen kaivataan ap, kuulostaa hurrrrjan korkealta prosentilta ja ei en ole kokenut väkivaltaa. Miestäni näpäytin kerran vuosia sitten kädelle kaukosäätimellä. Kadun edelleen.

Vierailija
11/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 14:30"]

[/quote]

[/quote]

Tottakai on kyse myös siitä. Jos vaikka 60% miehistä kokee väkivaltaa parisuhteessaan niin on naurettavaa kitistä naisen kokemasta väkivallasta.

[/quote]

No annapa kuule lähdettä ja lukuja miesten kokemaan väkivaltaan parisuhteen toisen osapuolen taholta. 

Vierailija
12/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 14:31"]

Lähdettä edelleen kaivataan ap, kuulostaa hurrrrjan korkealta prosentilta ja ei en ole kokenut väkivaltaa. Miestäni näpäytin kerran vuosia sitten kädelle kaukosäätimellä. Kadun edelleen.

[/quote] Miehesi on kokenut väkivaltaa parisuhteessa.

Vierailija
13/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 14:31"]

[/quote] Miehesi on kokenut väkivaltaa parisuhteessa.

[/quote]

No niinhän minä juuri sanoin.  t.11

Vierailija
14/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan kokenut fyysistä väkivaltaa seurustelukumppanien enkä aviomiehen taholta, vaikka olin useissa suhteissa ennen aviomiehen löytymistä. Jos tuo prosenttiluku pitää paikkansa (ja viittaa fyysiseen väkivaltaan), ihmettelen miten olenkin ollut näin onnekas. Henkistä väkivaltaa kylläkin olen kokenut yhden exän taholta. Odotan sitä päivää kun henkinen väkivalta saadaan jollain lailla lainsäädännön piiriin.

Vierailija
15/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä uskoisi että ihan noin korkea prosentti olisi kuitenkaan. Itse olen ollut aika monessa parisuhteessa ennen nykyistäni, enkä koskaan ole joutunut fyysisen väkivallan uhriksi. Vaikea kuvitella että minulla olisi vain käynyt niin hyvä tuuri, jos kuitenkin lähes puolet suhteessa olevista miehistä on väkivaltaisia. Tai sitten väkivaltaa alkaa esiintyä vasta vuosien jälkeen.

Vierailija
16/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä parisuhdeväkivallan uutisoinneissa on aina se ongelma, että puhutaan vain naisten kokemasta väkivallasta. Vaikka miehet kokevat ihan yhtä lailla, ketään ei kiinnosta kauhistella niin päin. Miksi pitää edes eritellä? Voisi vain puhua parisuhdeväkivallasta, piste.

Vierailija
17/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetovoiman laki nääs. Siksi toiset vetävät sitä puoleensa ja toiset eivät. Ts. Omat ajatukset (juontuvat lapsuudesta) vaikuttavat siihen vetovoimaan.

Vierailija
18/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettä kaipaan ap. 

Vierailija
19/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 14:40"]

En kyllä uskoisi että ihan noin korkea prosentti olisi kuitenkaan. Itse olen ollut aika monessa parisuhteessa ennen nykyistäni, enkä koskaan ole joutunut fyysisen väkivallan uhriksi. Vaikea kuvitella että minulla olisi vain käynyt niin hyvä tuuri, jos kuitenkin lähes puolet suhteessa olevista miehistä on väkivaltaisia. Tai sitten väkivaltaa alkaa esiintyä vasta vuosien jälkeen.

[/quote]

Samoin voit kuvitella, että työkavereistasi, ystävistäsi tai fb-kavereistasi joka toinen tai joka kolmas olisi saanut parisuhteessa turpaansa. En usko sitten millään. 

Vierailija
20/46 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Siis ei ollut tarkoitus keskustella, vaan myötäillä aloittajan lähteetöntä väittämää, niinkö?