Onko dissosiaatiota? (erakoituminen)
Traumaattinen lapsuus ja nuoruus takana.
En huomaa selkeästi eri persoonia mutta mieliala vaihtelee nopeasti. Ja en pysty vastaamaan kaverien viesteihin vaikka ei ole selkeää syytä. Haluan erakoitua täysin. Tuo viesteihin vastaamattomuus on tullut vuosien varrella. Tiedän että olisi järkevää vastata mutta en vain pysty.
Mikä mua vaivaa?
Kommentit (3)
No siis tällä palstalla on nykyään vallalla sellainen ajatus, että toisten ihmisten kanssa tekemisissä oleminen on hirveää ja kaikkien pitäisi eristäytyä, mutta koska ihminen on myös biologinen olento, häneen vaikuttavat myös ihan evolutiiviset seikat. Kuten nyt vaikkapa se, että ihminen on laumaeläin ja siksi ihmisen perimässä on tarve olla toisten kanssa. Vuorovaikutuksen puute voi vaikuttaa negatiivisesti aivojen välittäjäaineisiin. Jos en nyt väärin muista, tämä liittyy jotenkin peilisoluihin.
Ja muuten, tuo viesteihin vastaamattomuus ei liity välttämättä tuohon dissosiaatioon, vaan siitä kärsivät yllättävän monet ihmiset, esim. minä. Mulla on sellaisia tiettyjä keinoja, miten yritän itse pitää viestit suunnilleen ajan tasalla. Pakkoakin on käytettävä.
nro 2
Tuskinpa. Meitä erakkoluonteita vaan on paljon eikä se ole mikään sairaus eikä häiriö.