Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varhainen raskaustesti - kokemuksia?

Vierailija
13.10.2020 |

Tein tänään raskaustestin, jonka voi paketin perusteella tehdä 6 päivää ennen kuukautisten alkua.

Minulla on kuukautisten alkuun nyt 5-7 päivää, ovulaatiosta suunnilleen 11. "Raskausoireita" on ollut nyt pari päivää, voi tosin olla joku vatsapöpö tai jotain muuta. En tehnyt testiä aamupissasta. Lapsi ei olisi vielä kovin toivottu. Uskallanko nyt siis luottaa siihen, etten ole raskaana?

Onko muilla toiminut nuo varhaiset raskaustestit jo näin aikaisessa vaiheessa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä ole kaksi paketissa. Tuhlaat ensimmäisen vaikka nyt, mutta et voi luottaa negatiiviseen tulokseen. Tai sitten teet huomenna aamulla yön pidätetystä pissasta. Siitä voit olla aika varma. Jos menkkoja ei tule varmistat asian vielä parin viikon päästä uudella testillä, herkällä tai tavallisella.

Jos et tuhlaa kumpaakaan tekemällä testiä liian aikaisin väärään aikaan päivästä, voit säästää toisen seuraavaa kertaa varten kun haluat tietää mahdollisimman aikaisin. Joka tapauksessa kannattaa tehdä myös tavallinen testi sitten jos menkat ovat oikeasti myöhässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä ole kaksi paketissa. Tuhlaat ensimmäisen vaikka nyt, mutta et voi luottaa negatiiviseen tulokseen. Tai sitten teet huomenna aamulla yön pidätetystä pissasta. Siitä voit olla aika varma. Jos menkkoja ei tule varmistat asian vielä parin viikon päästä uudella testillä, herkällä tai tavallisella.

Jos et tuhlaa kumpaakaan tekemällä testiä liian aikaisin väärään aikaan päivästä, voit säästää toisen seuraavaa kertaa varten kun haluat tietää mahdollisimman aikaisin. Joka tapauksessa kannattaa tehdä myös tavallinen testi sitten jos menkat ovat oikeasti myöhässä.

Yksi tuli siis paketissa ja tein sen siis noin tunti sitten ja näytti negaa. Tarkoitukseni oli siis kysyä, että voinko luottaa tähän tulokseen?

Vierailija
4/13 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuli siis paketissa ja tein sen siis noin tunti sitten ja näytti negaa. Tarkoitukseni oli siis kysyä, että voinko luottaa tähän tulokseen?

Et kyllä oikein voi :/ jos et raaski ostaa heti uutta niin voit olla varmempi vasta kun menkat alkaa normaalisti

Vierailija
5/13 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kyllä oikein voi :/ jos et raaski ostaa heti uutta niin voit olla varmempi vasta kun menkat alkaa normaalisti

Kiitos vastauksesta. Ehkä koitan malttaa sitten mieleni ja odotella että josko ne menkat sieltä alkaisi ajallaan :)

Vierailija
6/13 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että sait negan? Et voi vielä luottaa tuohon tulokseen, sillä plussa saattaa näkyä vasta kuukautisten poisjäännin jälkeen, joskus jopa vasta viikkoakin myöhemmin kuukautisten poisjäännistä. Tee siis testi vielä uudelleen, kun on mennyt päivä tai pari kuukautisten oletetusta alkamispäivästä ja jos ei kuukautisia edelleenkään kuulu, tee taas testi uudelleen viikon päästä.

On hyvin harvinaista, että raskaus näkyisi testissä vielä päiviä ennen kuukautisten alkamispäivää. On yksilöllistä, kuinka nopeasti raskaushormonia alkaa muodostua. Siksi on ihan se ja sama, mitä pakkauksissa lupaillaan. Enemmänkin se on niin päin, että toivottu plussa voi näkyä jo niinkin aikaisin, mutta negaan ei voi vielä luottaa, sillä se voi muuttua plussaksi myöhemmin, kun raskaushormonia alkaa erittyä enemmän.

Vierailija
7/13 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni suurin osa naisista ei voi luottaa noihin aikaisiin testeihin. Ainakin kaikki tuntemani, jotka ovat sen tehneet 6 päivää ennen kuukautisten alkamista, ovat saaneet väärän negatiivisen. Itse sain melko vahvan plussan, mutta minulla olikin todella vahvat oireet jo silloin molemmissa raskauksissa. 

Vierailija
8/13 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni suurin osa naisista ei voi luottaa noihin aikaisiin testeihin. Ainakin kaikki tuntemani, jotka ovat sen tehneet 6 päivää ennen kuukautisten alkamista, ovat saaneet väärän negatiivisen. Itse sain melko vahvan plussan, mutta minulla olikin todella vahvat oireet jo silloin molemmissa raskauksissa. 

Minullakin on ollut siis outoja oireita, joita ei ole ollut ennen. Jotenkin ajattelin, että jos näin voimakkaat oireet on tässä vaiheessa raskaudesta johtuvat niin luulisi testin myös olevan jo luotettava. Näin ei sitten kuitenkaan ilmeisesti ole, joten odottelen vielä.

Mulla on siis ollut sellainen etova olo muutaman päivän. Makuaisti on jotenkin muuttunut, sillä ennen pidin vedestä paljon, mutta nyt se maistuu pahalta eikä tee mieli juoda. Syljeneritys on myös lisääntynyt. Suurimman osan ajasta palelee, mutta välillä iskee ihan järkyttävät kuumat aallot, hetken päästä on taas liian kylmä. Voihan nämä oireet silti jostain muustakin johtua.

Vierailija
9/13 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on ollut siis outoja oireita, joita ei ole ollut ennen. Jotenkin ajattelin, että jos näin voimakkaat oireet on tässä vaiheessa raskaudesta johtuvat niin luulisi testin myös olevan jo luotettava. Näin ei sitten kuitenkaan ilmeisesti ole, joten odottelen vielä.

Mulla on siis ollut sellainen etova olo muutaman päivän. Makuaisti on jotenkin muuttunut, sillä ennen pidin vedestä paljon, mutta nyt se maistuu pahalta eikä tee mieli juoda. Syljeneritys on myös lisääntynyt. Suurimman osan ajasta palelee, mutta välillä iskee ihan järkyttävät kuumat aallot, hetken päästä on taas liian kylmä. Voihan nämä oireet silti jostain muustakin johtua.

Minulla oli ihan kunnon pahoinvointi jo tuolloin, ravasin pissalla tunnin välein ja lämpö oli koholla reilun viikon. Olen kuitenkin aina ollut erityisen helposti raskaaksi tuleva, saattaa sekin jotenkin vaikuttaa siihen, että minulla nousee nopeasti se raskaushormoni ja näkyy testeissä. Parilla tutulla oli jotain pieniä oireita, muutama sama kuin sinulla, ja silti sai väärän negatiivisen. Joillakin vain nousee se hormoni paljon hitaammin, vaikka oireita olisikin.

Vierailija
10/13 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain positiivisen 10 päivää ennen menkkojen alkamista eli kp21/31 dpo 11.. Tästä siis aikaa ja syntynytkin jo..

Vierailija
11/13 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta joku tuolla tiesi kertoa että on erittäin harvinaista että näkyisi aikaisin. Miulla on jokaisesta raskaudesta näkynyt, useasti jo 2+ viikoilla. Ja ihan selvä plussa, ei mikään viivan paikka.

Vierailija
12/13 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kolme päivää ennen oletettuja kuukautisia ja testi oli negatiivinen. 5 päivää myöhemmin tuli plussa :)

Vierailija
13/13 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla tuli ensimmäisestä digitaalisesta positiivinen 1-2 ja sit tein toisen niin näytti, että negatiivinen. Miksiköhän se noin näyttää:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi