Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä laiskalle lukiolaiselle?

Vierailija
13.10.2020 |

Vai voiko tai kannattaako tehdä mitään? Koulunkäynti ei kiinnosta, kursseista pääsee läpi rimaa hipoen, ei tee läksyjä, ei panosta projektitöihin. Olen ehdottanut, että vaihtaa amikseen, mutta ei halua, kavereiden takia. Itsellä vanhempana vaan meinaa mennä hermo tuohon lusmuiluun...

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17v tytön yh kirjoitti:

Minulla samat murheet.

Tytölläni ei ole lukiossa yhtään kaveria, joten kunnioitan kyllä rohkeutta kun on siellä ypöyksin, mutta, kun ei tunnu kuitenkaan keskittyvän lukioon pätkääkään, kotona ei lue eikä tee mitään lukioon liittyvää, illat luuhaa kaverinsa kanssa, jotka ei käy lukiota, tai jos on kotona pelaa pleikkaa tai on puhelimessa kaverien kanssa.

Eikä mene jakeluun kun yritän sanoa ettei lukio ole mikään yläaste ja siihen täytyy panostaa.

Huonolta näyttää. Toivoin lapseni saavan paremman elämän mitä polkuja itse olen kulkenut..

Sitäpaitsi toi lukio on helvetin kallis, en.minä niitä kirjoja hankkinut huvikseen, tt-tukea en saanut kuin puolet siitä hurjasta summasta.

Ja lapsilisäkin loppui tänä kesänä.

Ja ei käy edes syömässä lukion ruokalassa, vaikka oisi ilmainen ruoka sentään. ☹️

Oon peittynyt, mukavasta ja fiksusta tyttärestäni on vasta lukiossa kuoriutunut hälläväliäteini. Juuri väärään aikaan, oisi saanut angstata vähän aiemmin.

Kuulostaa niin tutulle :'(  Olen pikku hiljaa alkanut sopeuttaa omaa päätäni siihen ajatukseen, että lapseni tulevaisuus on jossain muualla kuin korkeakouluopinnoissa ja siisteissä sisähommissa. En niitä ammatteja väheksy, mutta olisin myös toivonut lapselleni enemmän kuin itselleni.

Eli olet itse luuseri ja ihmettelet kun lapsestasi tuli samanlainen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi