Mitä teet koronan ansiosta säästyneillä rahoilla?
Olen ostanut osakkeita kaikilla koronan ansiosta säästyneillä rahoilla. Entä te muut? Mihin saatte kaiken ylimääräisen rahan kulumaan vai makuutatteko niitä vaan tilillä?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten säästyy, no:
Ei matkakuluja
Ei lounaskuluja tai muitakaan ulkonasyömisiä
Ei harrastuksia kodin ulkopuolella
Ei matkoja
Ei tarvi uusia vaatteita kun ei käy missään
Ei leffoja, konsertteja, juhlia
Ei käydä sukulaisilla, synttäreillä tms.Lähinnä ruoka ja koti kulueränä
Ja kyllä, säästöön jää yli tonni kuussa.
Aattelin ainakin alkuun ostaa ulkoporeammeen. Sitten säästän tuleviin matkoihin, kai sitä joskus jonnekin taas pääsee. Ostin myös kuntopyörän. Osakkeisiin menee se mitä menee muutenkin.
No itselläni on edelleen kaikkea tuota mitä listallasi on. On työ- ja lounaskulut. On harrastukset, kotimaan matkat, vaatteita tarvii yhtä paljon kuin ennenkin, juhlia ja synttäreitä on, ja sukulaisilla käydään kuten ennenkin.
Me taas yritämme välttää kotonan leviämistä, että tämä tilanne menisi joskus ohi. Lisäksi kaikki harrastukset, juhlat, konsertit, tapahtumat on peruttu. Ravintolaan en mene koronaa hakemaan. Työt on kaikki etänä koko firmassa. Sukulaisia en haluaisi vahingossakaan tartuttaa, jos korona oliskin oireettomana. Kaupassa käyn maski naamalla. Ja ulkoillaan. Kotona on kivaa. Ei kyllä haittaa yhtään tämä.
Sama homma, yritän estää koronan leviämistä. Jos kaikki tekisi samoin, niin olisi nopeammin ohi ja päästäisiin normaaliin elämään. Toisaalta on kyllä mukavaa kun kaikki menot on peruttu. Ei tarvi juosta missään, vaan voi ihan rauhassa himmailla kotona takan ääressä reippaan ulkoilun jälkeen.
Tämmöistä pysähdystä ei ole koskaan aiemmin ollut. Ensin oli outoa, mutta nyt huomaan tämän hienouden. En usko, että palaan suorittamaan elämää enää samalla tavalla kuin aiemmin.
Säästöön jää joka kk 1500-2000 e. Ostin kalliin ja hyvän tietokoneen. Rahaa menee nyt vain ruokaan ja asumiseen.
Ei ole kyllä mitään säästynyt. Normaalisti olen töissä kulkenut. Eikä matkailu kuulu elämäntyyliini, koska minulla kun on niin kiva koti ettei siellä seinät kaadu päälle ja kotimaan säässä ei ole oikeastaan koskaan suuremmin moitittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis miten sitä rahaa on säästynyt koronan avulla?
Etätyö -> ei työmatkakuluja
Etätyö -> ei aterioita lounasravintolassa
Pandemia -> ei ulkomaanmatkoja
Ei meillä olla etätöissä yhtään sen enempää kuin ennenkään, eikä meillä ole ennenkään syöty missään lounasravintoloissa. Edullisten ulkomaanmatkojen sijaan on pitänyt tehdä sikahintaisia kotimaanmatkoja. En keksi edelleenkään että mistä niitä säästöjä olisi pitänyt tulla?
No se on teidän tilanne, mutta monilla on etätyömahdollisuus ja on ennen pandemiaa käynyt lounasravintoloissa syömässä. Kaikilla ei myöskään ole ollut tarvetta vaihtaa ulkomaanmatkoja sikahintaisiin kotimaanmatkoihin vaan on oltu esim mökillä tai ihan vaan kotona.
Kyllä se etätyöläinenkin jotain syö työpäivän aikana. Ja jos etätyö oikeasti tarkoittaa sitä että tekee jotain hyödyllistä työnantajalle, ei ole aikaa ruveta itse tekemään lounasta ja se tulee tilattua jostain kotiinkuljetettuna.
Ne mitä itsellä olisi säästynyt, menee nyt siihen mitä puoliso lomautuksessa menettää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä mitään säästynyt. Normaalisti olen töissä kulkenut. Eikä matkailu kuulu elämäntyyliini, koska minulla kun on niin kiva koti ettei siellä seinät kaadu päälle ja kotimaan säässä ei ole oikeastaan koskaan suuremmin moitittavaa.
Mullakin on aivan ihana koti, mutta tykkään silti matkustaakin ihan vaihtelun vuoksi. Tein etätöitä jo 50% ennen koronaakin. No nyt ei enää matkusteta ja rahat menee säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä olla etätöissä yhtään sen enempää kuin ennenkään, eikä meillä ole ennenkään syöty missään lounasravintoloissa. Edullisten ulkomaanmatkojen sijaan on pitänyt tehdä sikahintaisia kotimaanmatkoja. En keksi edelleenkään että mistä niitä säästöjä olisi pitänyt tulla?
No se on teidän tilanne, mutta monilla on etätyömahdollisuus ja on ennen pandemiaa käynyt lounasravintoloissa syömässä. Kaikilla ei myöskään ole ollut tarvetta vaihtaa ulkomaanmatkoja sikahintaisiin kotimaanmatkoihin vaan on oltu esim mökillä tai ihan vaan kotona.
Kyllä se etätyöläinenkin jotain syö työpäivän aikana. Ja jos etätyö oikeasti tarkoittaa sitä että tekee jotain hyödyllistä työnantajalle, ei ole aikaa ruveta itse tekemään lounasta ja se tulee tilattua jostain kotiinkuljetettuna.
Ei nyt tarvitse olla ihan niin uusavuton. Kun tekee päivällistä riittävän määrän, siitä lämmittää seuraavana päivänä mikrossa itselleen lounaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän 1,5 tunnin lounastauon ja valmistan lounaan ja päivällisen samalla ja käyn vielä happihyppelyllä.
Me tehdään säästyneillä rahoilla myöhemmin pidempi matka jonnekin aurinkoon.
mulla on nyt jäänyt ensimmäisen kerran 13 vuotisen työurani aikana 5000 euroa säästöön kiitos koronan. siirsin säästötilille ja pidän siellä sen kuuluisan "pahan päivän varalle" (mitä ei kyllä koskaan ole tähän mennessä tullut) mutta jos se sitten joskus tulee niin onpahan se muutama tonni säästössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutko ihan työpaikkasi vieressä, kun et voi käyttää työmatkoista säästynyttä aikaa ruuanlaittoon? Onneksi olkoon. Monella muulla kuluu työmatkoihin tunti päivässä tai enemmänkin. Siinä ajassa ehtii jo loihtia vaikka millaista ruokaa joka ikinen päivä.
Minä säästän rahan lisäksi aikaa, kun teen kerralla monen päivän lounaat, pakkaan ne valmiiksi annosrasioihin ja lämmitän mikrossa.
Vierailija kirjoitti:
Ostin metsää.
Teetkö metsätöitä? Sehän sisältyy metsän omistamiseen, että pitää metsän kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin metsää.
Teetkö metsätöitä? Sehän sisältyy metsän omistamiseen, että pitää metsän kunnossa.
Metsätyöt voisi antaa työttömien tehtäväksi 9 euron kulukorvausta vastaan. Kaikki hyötyy, kun työtön ressukka saa päivärytmin, raitista ilmaa ja liikuntaa, ja metsän omistaja voi keskittyä tärkeämpiin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt tarvitse olla ihan niin uusavuton. Kun tekee päivällistä riittävän määrän, siitä lämmittää seuraavana päivänä mikrossa itselleen lounaan.
No miksi ylipäänsä olisi koskaan käynyt syömässä lounasravintolassa jos tykkäisi ottaa edellispäivän ruokaa evääksi työpäiväksi?
Säästän omakotitaloa varten, ja tilailen enemmän ruokaa ravintolasta suoraan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutko ihan työpaikkasi vieressä, kun et voi käyttää työmatkoista säästynyttä aikaa ruuanlaittoon? Onneksi olkoon. Monella muulla kuluu työmatkoihin tunti päivässä tai enemmänkin. Siinä ajassa ehtii jo loihtia vaikka millaista ruokaa joka ikinen päivä.
Minä säästän rahan lisäksi aikaa, kun teen kerralla monen päivän lounaat, pakkaan ne valmiiksi annosrasioihin ja lämmitän mikrossa.
Jotta työmatkaan saisi kulumaan tunnin päivässä täytyy työmatkan olla kymmeniä kilometrejä
Säästän. Olen kolmen ja puolen tonnin päässä tavoitepuskuristani. Kun olen saanut sen täyteen, käytän muun liikenevän rahan opintolainani ylimääräiseen lyhentämiseen.
Säästyy tilille, vaikkei olisi tarve säästää.
Toivon, että päästäisiin tilanteeseen, jossa voisi matkustella ja käydä ravintoloissa vapaammin. Nyt ei huvita.
Myin auton etätöiden myötä. Mukavasti nyt säästyy rahaa, kun ei tarvitse tehdä vuosihuoltoa, korjauksia eikä maksaa vakuutusta. Lisäksi muutetaan uusiin toimitiloihin, jonne pääsen kätevästi julkisilla. Tosin etätyöt vielä jatkuvat pitempään. Lisäksi peruin kaksi lomamatkaa, joten mukavasti on tili nyt plussan puolella.