Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstapsykologit huomio

Vierailija
08.01.2014 |

mikähän siinä on, kun "ystävystyn" aina naisiin, joilla on tarve arvostella minua ja valintojani epäsuorasti ja päsmäröidä ympäriinsä? Sitten v******nun siihen vihjailuun vääristä valinnoistani, lakkaan jakamasta itsestäni mitään, sulkeudun, lopetan yhteydenpidon ja lopulta suhde viilenee - eikä minua oikeastaan edes haittaa, koska en ole antanut itsestäni oikeastaan mitään.

taas sama juttu. En taida edes osata ystävystyä. Minulla ei ole koskaan ollut sellaista lämmintä naisten välistä ystävyyssuhdetta, jossa saisi olla reippaasti epätäydellinen ja omanlaisensa. 

huono äitisuhde? Joo, etäinen. Mitäs muuta? Ja miten siitä pääsis? Pääsiskö samalla itsensä aliarvioimisesta ja itsensä alituisesti vääränlaiseksi tuntemisesta?

N35

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, paitsi että tutustun kivoihin ja hauskoihin naisiin, joitten kanssa en kestä olla ystävyyssuhteessa koska odotan vain sitä päivää kun heille selviää se että oikeasti olen ihan mitätön ja huono ihminen. Enkä minäkään koskaan anna itsestäni mitään. Ja hylkään ensin ettei hylättäisi.

Vierailija
2/4 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kolmonen, saatat olla hyvin oikeilla jäljillä! Olen tosiaan tainnut mennä vaan pässinä narussa niiden ihmisten perässä, jotka ovat ottaneet ohjat ja tutustuneet minuun. Mikään varsinaisesti ei heissä ole minua kiinnostanut.

Itseasiassa aika usein tuntuu, että minun kanssani yhteydessä haluavat olla ihmiset, joita pidän lähtökohtaisesti erilaisina kuin itseäni, eivätkä minua heidän juttunsa kiinnosta. Ne, joiden seurassa haluaisin olla, nähdäkseni sivuuttavat minut ja jää roikkumaan ulkopuolelle ja toivon, että pääsisin heidän kanssaan tekemisiin. Mutta en osaa/ uskalla tehdä ensimmäistä liikettä. Eivätkä he vaikuta riittävän kiinnostuneilta tutustuakseen minuun.

uskon, etten ole riittävän kiinnostava. En ehkä itsekään tiedä, mikä minua kiinnostaa, mistä haluan puhua ja millainen lopultakaan olen. Tai millaisena muut minut näkevät.

lisää saa laittaa :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä naisissa alunperin on viehättänyt tai kiinnostanut, niin että olet ystävystynyt? Vai onko niin, että päällepäsmärit ovat tehneet aloitteen ja vieneet sinut ystävyyteen pässinä narussa, ilman että sinun on juurikaan tarvinnut vaivautua?

Jos näin, niin onko mahdollista että sulla on itsetunto heikoissa kantimissa? Et uskalla tehdä aloitetta ja ystävystyä ihmisten kanssa jotka oikeasti kiinnostaisivat, koska jossain syvällä sisimmässäsi ainakaan et tunne olevasi tarpeeksi hyvä? On helpompi antaa vain muiden viedä ihmissuhteisiin joissa ei tarvitse paljastaa itseään - ja joista voi sitten vetäytyä helposti koska ystävyys ei ole ollut merkityksellinen.

Vierailija
4/4 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo liian vanha hankkimaan ystäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi