Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen mies ei kestä elämän vastoinkäymisiä eikä pysty olemaan tukena?

Alkuperäinen
13.10.2020 |

Siinäpä kysymys lyhyesti otsikossa. Minulla on ollut haasteita ja ikäviä vastoinkäymisiä yhdessä olomme aikana (yhdessä tallattu n. 3v.), emme asu yhdessä. On tullut vastaan exän kanssa vaikeuksia, töiden osalta (lomautukset, töiden osa-alueiden päättyminen) jne. En saa mieheltä tukea lainkaan, hän kääntää selkänsä ja jos yritän purkaa mielipahaa, hän joko poistuu paikalta tai sulkee puhelimen. Mies 51v, minä 10v nuorempi.

Eilenkin yritin puhua lomautuksen tuomasta ahdistuksesta, olen yksin ja minulla ei ole mitään turvaa, jos työt päättyy, eikä keskustelukumppania. Kaipaisin sitä, että asioista voisi puhua ja yhdessä miettiä mahdollisuuksia, jos pahin mahdollinen tulisi vastaan. Koen, etten voisi nojata häneen oikein missään.
Hän suuttui ja raivosi, ettei jaksa tällaista negatiivisuutta. Jäin taas yksin.
Perusluonteeltani olen positiivinen ja iloinen, mutta välillä tulee vaikeuksia niin kuin kai kaikilla ja silloin en osaa vain hymyillä. Tuntuu, että kelpaan vain hymy huulilla hänelle.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosimies, joka ei halua kuunnella lässytystä.

Vierailija
2/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viennin setämies. Tunne-elämä puutteellinen, sadistisnarsistisia piirteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko mies.

Miehille opetetaan, että ei saa olla heikko, heikkoutta ei saa näyttää. Se on epämiehekästä. Lopputuloksena ei ole vahvuus vaan se, että heikkous ja vastoinkäymiset pelottavat eikä mies osaa toimia tilanteissa. Mies voi reagoida pakenemalla vaikeita tunteita tai jopa aggressiolla, koska hän on oppinut, että vahvuutta osoitetaan niin.

Valitettavasti jos mies on jo yli viisikymppinen, on hyvin epätodennäköistä, että hän enää oppii uuden tavan toimia.

Vierailija
4/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen.

Mutta varmaan viestisin tuolle miehelle, että tuntuu pahalta, jos hänelle ei voi kertoa noista asioista. Ja mies varmaan katoaa deittipalstoille etsimään naista "joka ei halua vakavaa suhdetta", "naista, jonka kanssa ei ole draamaa"..

Vierailija
5/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hyvä nainen tuollaista "suhdetta" jatka. Meressä on parempiakin kaloja, jotka olisi sut jo vienyt vihille ja tukisi elämän karikoissa.

Vierailija
6/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt hyvä nainen tuollaista "suhdetta" jatka. Meressä on parempiakin kaloja, jotka olisi sut jo vienyt vihille ja tukisi elämän karikoissa.

Miksi "suhdetta"?

Kysyn siksi, koska huomaan itse myös miettiväni, mitä tämä oikeestaan on?

Vierailija
7/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosimies, joka ei halua kuunnella lässytystä.

No ei ole tosi eikä mies. Lässyttää itse jostain negatiivisuudesta, vaikka itsessään ei ole mitään positiivista.

Etkö ap koskaan ole miettinyt, miksi teillä on noin iso ikäero? Kertooko se jostain?

Vierailija
8/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto, tulee eksä mieleen. JSS.

Vierailija
9/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Märise naiskavereillesi tai terapeutille. Helvettiäkö oksennatte kaiken aina miesten niskaan ja syyksi. 

Onnea vaan elämään ja parisuhteisiin, sitä tarvitset.

Vierailija
10/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi "suhdetta"?

Mikään viestissäsi ei viitannut parisuhteeseen ja sinulle vain tulee paha olo tästä kaveruudesta. Etkö jostain syystä halua tiiviimpää ihmissuhdetta?

Vierailija
11/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Märise naiskavereillesi tai terapeutille. Helvettiäkö oksennatte kaiken aina miesten niskaan ja syyksi. 

Parisuhteessa on tapana tukea toista. Naistakin pitää tukea, ei vain miestä. Teillä on sellainen ikävä tapa haalia itsellenne hellyyttä ja lohtua sekä itkeä vuolaasti ja saatte ymmärrystä. Kun naisella on huolia niin teidän mielestä se voi pakata kamansa ja vaikka suksia vuorille hoitamaan yksin asiansa.

Vierailija
12/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma juttu että miehiä kyllä pitää olla tukemassa ja auttamassa kun heillä on vaikeeta, mutta kun nainen tarvitsee vastaavasti tukea jossakin, niin mies menee ihan lukkoon.

Erosin ensimmäisestä miehestäni, kun tajusin yllättäen että jos minä olisin sairastunut vakavasti, niin hänestä ei olisi ollut mitään apua eikä tukea, karkuun olisi juossut. Selvennän sen verran että syitä eroon oli kyllä muitakin. Tsemppiä sinulle.

Vierailija
13/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep henkisesti heikko ja epävarma mies. Tännekin sellaisia tuli heti kiljumaan kun asia otetaan puheeksi. Hyvä ap että olet huomannut. On niitä toisenlaisiakin miehiä. Mutta ehkä rakkaus on loppujen lopuksi se juttu? Rakastavan kanssa ei tuollaista varmaan ole.

Vierailija
14/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ap pistää nyt ainakin tuo kuluttava " suhde" poikki jos siinä ei ole vastavuoroisutta. Mies ei ole sinulle sopiva, koska olet helposti ahdistuvaa ja keskustelevaa ihmistyyppiä. Mies taas hoitaa asiat vaikenemalla. Hän ei ole kiinnostunut pitämään yllä kanssasi kahden aikuisen suhdetta, olet vain viihdykettä. Käytös kertoo, että teillä ei myöskään ole tulevaisuutta. Hän ei halua sinua kokonaan elämäänsä eikä osallistua siihen.

Vierailija
15/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette olleet kolme vuotta yhdessä, mutta ette asu yhdessä eikä varmaan avioliitostakaan ole puhuttu. Teillä on seksisuhde, joka toimii niin kauan kuin se pysyy tarpeeksi pinnallisena ja hyväntuulisena miehelle. Ei mies ole sinuun sitoutunut. Sen takia hän ei halua auttaa sinua eikä halua, että sinulla on hyvä olo. Se vaatii liikaa energiaa, eikä mies jaksa sellaista, kun kyseessä on pelkkä hauskanpito (hänelle siis).

Kyllä silloin pitää ymmärtää itse lähteä, kun mies tekee selväksi, ettei hänellä tunteet ja kiinnostus riitä.

Vierailija
16/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa on tapana tukea toista. Naistakin pitää tukea, ei vain miestä. Teillä on sellainen ikävä tapa haalia itsellenne hellyyttä ja lohtua sekä itkeä vuolaasti ja saatte ymmärrystä. Kun naisella on huolia niin teidän mielestä se voi pakata kamansa ja vaikka suksia vuorille hoitamaan yksin asiansa.

Missä kohtaa aloittaja kertoo tukeneensa miestä? Ei niin missään. Pelkkää omaa oksennustaan ja märinäänsä 

Koska hän tässä hakee miestä. Hän hakee koska välittää. Rakkaalta haetaan tukea. Mies taas ei tunne empatiaa eikä rakasta, siksi ei halua myöskään tukea. On täysin luonnollista että suhtaudumme kärkevästi ja tylysti rasittavina pitämiemme ihmisten ehdotuksiin. Jos saman pyynnön tekisi nainen josta mies on oikeasti kiinnostunut, hän olisi heti paikalla. Hänellä ei olisi mitään ongelmia olla tukena.

Vierailija
17/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi "suhdetta"?

Mikään viestissäsi ei viitannut parisuhteeseen ja sinulle vain tulee paha olo tästä kaveruudesta. Etkö jostain syystä halua tiiviimpää ihmissuhdetta?

Saanko kysyä jatkokysymyksenä, mitä tarkoitat? Mistä päättelet tuon? Siitä, ettei asuta yhdessä?

Joko olen todella sokea oman suhteeni kanssa, mutta ihan aidosti tuota kysyn. Minulla on koko ajan tunne, että tämä ei riitä, mutta yritän tunnistaa, miksi mietin näin ja mistä se tunne hiipii.

Vierailija
18/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi "suhdetta"?

Saanko kysyä jatkokysymyksenä, mitä tarkoitat? Mistä päättelet tuon? Siitä, ettei asuta yhdessä?

Joko olen todella sokea oman suhteeni kanssa, mutta ihan aidosti tuota kysyn. Minulla on koko ajan tunne, että tämä ei riitä, mutta yritän tunnistaa, miksi mietin näin ja mistä se tunne hiipii.

Minunkaan mielestä sinulla ei ole parisuhdetta. Olet vain tyydyttämässä miehen perustarpeita ja nyt häntä ärsyttää kun lähdit ottamaan niitä parisuhdeoikeuksia mitä sinulla ei ole. Lähdit laajentamaan kevyttä oleilu ja panosuhdetta parisuhteeksi ja sitä mies ei halua.

19/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä asiat ovat sellaisia, jotka kannattelevat suhdettanne? Mihin miehessä alun alkaen ihastuit? Mitä olette puhuneet tulevaisuudesta?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
20/27 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo minun ex-mieheni? Kuulostaa ihan samalta. En saanut häneltä tukea, mutta häntä piti aina tukea ja ymmärtää ja rahoitta. Ahdistava suhde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi