Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen saituri. Muita?

Vierailija
08.01.2014 |

Minulla on 10 vuotta vanha talvitakki. Halpistakki 30 euroa, parhaat päivänsä nähnyt, mutta vielä ehjä. Ilmeisesti ikuisesti, koska polyesterihan kestää.

Minulla on 15 vuotta vanha auto, jonka ostin käytettynä 10 vuotta sitten. En ole aikeissa uusia, koska kyllähän tämä vanha ooppeli vielä jaksaa viedä minut paikasta toiseen. Useimmiten.

Ostan vaatteeni esim. Prismasta ja Citymarketista.

Peruskännykkäni on muutaman vuoden vanha. Maksoi silloin 19,95.

Rahasta ei ole pulaa.

Muita kaltaisiani, joille säästäminen on eräänlainen harrastus?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä mä? Ihan samanlainen saituri täällä, tosin kutsun itseäni kiltimmin vain pihiksi. En halua mitään uutta, auto on 15 vuotta vanha ja vaatteet vanhoja. Ja kengät, jos vaan ehjänä säilyy. Oikeen nautin siitä, miten halvalla elän. Cittarista vaatteet ja kännykkä tosiaan joku 5 vuotta vanha nokian, ei mikään älypuhelin. En halua koreilla millään ulkonaisella enkä tuhlata rahaa mihinkään. Huonekalut kierrätyksestä. Ei yhtään velkaa, talo on maksettu ja ikinä en osta mitään osamaksulla. Edes autoa.

Vierailija
22/24 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:51"]Jos useammat ihmiset olis saitureita, tämä Telluksemme vois pelastua.

[/quote]

Ja talous porskuttais ja hyvinvointivaltio rullais

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:25"]

Minulla ei ole autoa, ostan vaatteeni enimmääkseen käytettyinä ja kännykkäni sain ilmaiseksi.

[/quote]

Olen siis tämä nr. 2. Elän melko niukasti olosuhteiden pakosta ja tottumuksesta. Kuitenkaan en kutsuisi itseäni erityisen säästäväiseksi: esimerkiksi ruuan suhteen teen impulssiostoksia enkä suunnittele kauppalistaani kovin tarkkaan.

Joku kirjoitti pihiydestä ja hamstraamisesta. Minä en tee sitä, osaan kyllä luopua tavaroista joita en tarvitse. Annan myös mielelläni pieniä lahjoja tutuille ja autan heitä tarvittaessa, jopa rahallisesti mikäli kykenen, joten erityisen saita en siinäkään mielessä ole.

Vierailija
24/24 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi koska suurin osa ajatuskapasiteetista menisi rahan ajatteluun ja sitä teen vain muutaman kerran kuussa. Vapautuu paljon energiaa muihin ajatuksiin ja luovuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme