Suunnittelen pakoa miesystävän luota
Mies on väkivaltainen, kontrolloiva ja hänellä on taipumus suuttuessaan rikkoa tavaroita. Siksi olen päätynyt suunnitelmaan, että muutan salaa työpäivän (tai -matkan) aikana. Tarkoitus on ensin myydä/hävittää vähitellen omia tavaroita, jotta voin ottaa mukaan vain pakolliset kun sen aika tulee. Kuitenkin niin, ettei mitään omia tavaroitani jää tänne. Muutan 600km:n päähän ja muuttopäivänä katkaiset kaikki yhteydet mieheen.
Onko kenelläkään tällaisesta kokemusta/vinkkejä? Miten muutto kannattaisi järjestää ja mitä pitää huomioida, että kaikki onnistuu?
Kommentit (52)
Entä jos mies tekee katoamisilmoituksen?
Minä olisin kyllä aika varovainen tuossa tavaroiden hävittämisessä etukäteen. Luulisi herkästi epäilykset heräävän jos kovin paljon alkaa tavaraa häviämään. Mikset jätä vaan sinne niitä mitä et mukaan halua tai voi ottaa?
Ja mieti, minkä psyykkisen riippuvaisuuden tai heikkouden takia olet ylipäänsä mennyt yhteen tämän miehen kanssa? Uhriutumisen perinne lapsuudesta? Draaman ja jännityksen hakemista? Vai kehuiko tämä mies aluksi sinua ja sai itsetuntosi nousemaan?
Minusta naisten, jotka hankkiutuvat tuollaisiin tilanteisiin, pitäisi pitää syvällinen itsetutkiskelu eikä syyttää pelkästään miestä. Jokaisella on velvollisuus suojella itseään, jos siinä epäonnistuu, on itseanalyysin paikka.
Vierailija kirjoitti:
Ja mieti, minkä psyykkisen riippuvaisuuden tai heikkouden takia olet ylipäänsä mennyt yhteen tämän miehen kanssa? Uhriutumisen perinne lapsuudesta? Draaman ja jännityksen hakemista? Vai kehuiko tämä mies aluksi sinua ja sai itsetuntosi nousemaan?
Minusta naisten, jotka hankkiutuvat tuollaisiin tilanteisiin, pitäisi pitää syvällinen itsetutkiskelu eikä syyttää pelkästään miestä. Jokaisella on velvollisuus suojella itseään, jos siinä epäonnistuu, on itseanalyysin paikka.
Väkivaltaan on syyllinen vain sen tekijä. Älä edes yritä vihjata muuta.
Kyllä väkivaltaa kokenut aina koittaa välttää vastaavaa, mutta ei ihmisestä ole useimmiten mahdollista nähdä ulospäin mihin hän kykenee. Narsisti hakkaa vasta kun huomaa, että uhri on koukussa.
Koska ehdollistuminen narsistin käytökselle on useimmiten tapahtunut lapsuudessa, narsisti tuntuu aina tutummalta ja läheisemmältä kuin muut ihmiset, vaikkei pystykään yksilöimään mistä tunne johtuu. Kyse on siis alitajuisista merkeistä suhteen alkuvaiheessa, kun narsisti ei tietenkään vielä ole paljastunut narsistiksi. Olen tavannut paljon entisisä narsistin uhreja, jotka sanovat, etteivät uskalla enää suhteeseen lainkaan, kun jostain tiedostamattomasta syystä suhdevalinnat osuvat aina sitten kumminkin siihen narsistiin.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti suurimmaksi osaksi näin, mutta ei kaikki narsistin kanssa kimppaan päätyneet ole menneet yhteen heikkouden tai riippuvuuden takia. Tiedän yhden ikäistään huomattavasti nuoremman oloisen, urheilullisen naisen, jonka huomattavasti nuorempi mies sai houkuteltua suhteeseen kanssaan. Ja nimenomaan houkuteltua, nainen oli aluksi hyvin vastahakoinen. Mutta sanoi itsekin, että oman ikäiset miehet tuntuu rupsahtaneilta ja huonokuntoisilta joten tämä nuorempi mies sopi siinä mielessä naisen elämään paremmin. Mies myös jaksoi esittää hämmästyttävän pitkään normaalia, kunnes oli muutettu omistusasuntoon yhdessä, ja sen jälkeen helvetti olikin irti parissa viikossa.
Hei, ap täällä.
Onnistuin vihdoin suunnitelmassani. Muutin mieheltä salaa toiseen kaupunkiin. Harmittaa, että meni näinkin kauan ennen kuin pääsin muuttamaan.
Miehen käytös muuttui vain huonompaan suuntaan koko ajan. Ehti tuon lokakuun jälkeen mm. panna toisen naisen kanssa ollessani samassa asunnossa. Kun suutuin tästä, hän repi päästäni tukun hiuksia, piilotti puhelimeni.. Kontrollointi myös paheni, en saanut edes suunnitella aloittavani mitään harrastuksia, teki selväksi, etten saa mihinkään omaan, itselle tärkeään asiaan saa käyttää aikaa kotonakaan. Olin häntä varten. Kaupassa käynnin jälkeen jouduin kertomaan suunnilleen minuutin tarkkuudella missä olin liikkunut ja sain valituksia, että aikaa oli mennyt liikaa. Töistä tullessa meni myös aikaa yleensä liikaa. Epäili minua pettämisestä.
Riitoja meillä oli myös. Mies huoritteli, sylki naamalle ja lopulta alkoi myös uhkailla. Sanoi, että jos kerron jollekin ulkopuoliselle hänen touhuistaan, hän estää minua saamasta enää oman alani töitä. (En tiedä miten tämän ajatteli toteuttavansa. )
Kaikista hulluinta ja tyhmintä on, että kaipaan suhteesta asioita, jotka olivat hyvin. Kaipaisin vahvistusta, että olen tehnyt oikean päätöksen, vaikka kirjoitukseni lukemisen jälkeen olen tyytyväinen, että pelastin itseni. Nuo huonot asiat ovat niin pahoja, että lokeroin ne jotenkin pois mielestäni. Siksi halusin kirjoittaa niitä ylös.
Hienoa, Ap!
Täällä pitäisi toteuttaa sama mutta ongelma on että asutaan minun omistamassa asunnossa enkä tiedä miten saan tuon miehen muuttamaan pois. Pitää varmaan tehdä niin että laittaa tämä myyntiin ja hommata kaupan jälkeen tilapäinen vuokra-asunto ja häipyä sitten siitä.
Nostat kytkintä heti ja haet tavaroita vaikka sitten sosiaaliviranomaisen tms, kanssa.
M34
Onnea! Olen itsekin lähtenyt tuollaisesta suhteesta kaksi vuotta sitten. Nykyään elämäni on paljon tasapainoisempaa. En edes muista milloin olisin viimeksi itkenyt! Suhteessa ollessani itkin välillä useita kertoja viikossa. Mielenterveys palailee takaisin.
Hienoa että onnistuit! Annat toivoa monelle alistetulle joka vielä kipuilee väkivaltaisessa suhteessa.
Salaa tietosi maistraatissa ja auton tiedot trafille myös salaiseksi. Älä käytä somea.