Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehestä tullut kauhean räjähdysaltis, missä vika?

Vierailija
08.01.2014 |

Ei tarvitse mitään ihmeellisen kamalaa edes tapahtua, kun mies jo raivoaa ja huutaa aggressiivisesti vittua ja perkelettä.

Ei ollut tällainen aina, mutta nyt viime vuosina tullut tällaista käytöstä ja välillä tuntuu että se vain pahenee, on tosi kärttyinen nykyään ja usein. Heti jos jostain asiasta olen eri mieltä tai kyseenalaistan (ihan nätistikin sanoen) jonkun hänen sanomansa, hän vetää samantien pultit ja alkaa kovaan ääneen ärisemään minulle ja tehostaa sitä yleensä kiroilemalla.

Ja ihan pikkuasioista, jotka "tavallinen ihminen" kuittaisi olankohautuksella tai "hups, otetaas uudestaan"-lausahduksella.. esim. jos joku miehen etsimä tavara (olkoonkin vaikka omilla jäljillään) ei löydy HETI, vaan sitä joutuu etsimään jopa esim. 15 sekunnin ajan, mies jo huutaa että kuka perkele on taas hukannut... ja kiroilua ja karjuntaa perään. Tai jos ihan vaan vitsilläkin esim. tökkäisee miestä ohimennen olkapäähän (sellaista humoristista leikittelyä, ei mitään vittuilutuuppimista) niin mies saattaa räjähtää samantien että "mitä vittua tökit siinä perkele" ja itse olen sitten ihan silmät pyöreenä että miten toinen suuttui ihan viattomasta huomionosoituksesta.

Tai jos lapsi esim. ei saa uloslähtiessämme välittömästi kenkiä jalkaansa (jokin lahje tms. huonosti) niin mies ei auta vaan hänellä menee heti hermo ja saattaa huutaa että vittu nyt se kenkä jalkaan kolmessa sekunnissa tai jäät kotiin (ja tehostaa usein sanomaansa avaamalla äkäisesti ulko-oven vihainen ilme kasvoillaan, ja teeskentelemällä lähtevänsä). Ja huom! Mies halusi lapsen ja haluaisi lisääkin (ei ole kyllä tulossa!!).

Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka paljon.

Olen mieheltä kysellyt jo pitkään, että mikä häntä oikein vaivaa ja onko ihan kunnossa ja miksi huutaa, mutta mies vaan väittää että häntä ei vaivaa mikään ja "enhän huuda" (ei ilmeisesti käsitä äänenvoimakkuuttaan tai huomaa kuinka helposti se nousee ja kuinka aggressiivinen sävy siinä on) ja hänen mielestään mikään ei ole vialla eikä hänen käytöksessään mitään outoa.

Itselläni alkaa mennä hermo myöskin tähän miehen käytökseen, on kamalaa kun melkein joka päivä (useammankin kerran) jostain asiasta saa kuulla huutoa ja kiroamista. On niin rauhaton tunnelma ja hävettää kun kuuluu varmasti naapuriinkin (kerrostalossa kun asutaan).

Työstressiä en usko miehellä olevan, hän käy töissä mielellään. Sen verran itsekäs ja mukavuudenhaluinen hän kyllä on, että ehkä häntä vaan on alkanut nyppimään tämä perhe-elämä, siis siltä kannalta, että hänen pitäisi nyt olla vastuullinen aikuinen (minä odotan hänen osallistuvan kotitöihin ja lapsenhoitoon, mies ei haluaisi, haluaa vain kirjaimellisesti maata töistä kotiintultuaan sohvalla koko illan, ja katsoa televisiota kenenkään häiritsemättä). Eihän näin kuitenkaan voi perhe-elämä sujua, että toinen vaan on ja olettaa että hänen ei tarvitse osallistua mihinkään, ja että hänen mielipiteitään ei koskaan kyseenalaisteta eikä häneltä odoteta mitään...

Huokaus. Kauaa en tätä kyllä katsele. Jos ei ala parin vuoden sisään muutosta tapahtua niin lähden kyllä lapsen kanssa lätkimään, kuka tuollaista kiukkupussia jaksaa pidempään katsella...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta? Eli lapsenne leikki-ikä kuluisi pelottavan isän käänteitä seuratessa? Kannattaisi mennä perheterapiaan ihan heti. 

Voimia törpön ukon kanssa!

Vierailija
2/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hautoo eroa. Hakemalla hakee "stressinaiheuttajia" että voi sitten hyvällä omallatunnolla erota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheutti itselleni juurikin raivareita. Kannattaisi tutkituttaa veriarvot. Googleta onko muita tuttuja oireita.

Vierailija
4/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut taas vajaatoiminta on tehnyt lauhkeaksi kuin merilehmän, mutta liikatoiminnassa teki mieli alkaa huutaa asiakkaillekin puhelimeen ihan pienimmästäkin jutusta (onneksi tein sitä vaan hiljaa mielessäni). Myös nikotiini ja kofeiini (ja alkoholi) voivat pistää aivokemiaa ja hormonitoimintaa sekaisin. Ja myös punttiksella vedettävät aineet. Toinen nainenkin saa usein miehen räjähtämään kotioloissa. 

Vierailija
5/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samallalailla, sillä erolla että mies ihan jatkuvasti hukkaa jotakin. Oon ihan oikeesti huolissani.

Olen sanonut lujastikin etten hyväksy tuota käytöstä, meillä teini-ikäisiä kotona.

Huomaan jatkuvasti tarkkailevani miestä nykyisin, voiko tää olla jokin alkavan alzheimerin merkki?

Vierailija
6/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on ratkaisu. Minäpä tyhmänä katselin 10v vastavaa, ei se muuksi muuttunut.

Vierailija
7/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on ratkaisu. Minäpä tyhmänä katselin 10v vastavaa, ei se muuksi muuttunut.

Vierailija
8/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakasisuuntaisen mielialahäiriön maniavaihe?

Vierailija
9/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muutu siinä tapauksessa, ettei edes tajua toimivansa väärin. Sen sijaan, jos on itsekin huolissaan omasta käytöksestään, muutos on mahdollinen.

Vierailija
10/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono omatunto, ikäkriisi tai verensokeri hyppelee. Tai muuten vain paska.

Vierailija
11/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se työ ja lapsiperhe- elämä vie mehut eli on väsynyt. Mun mies on 44v. ja on myös agressiivinen, kun on väsy. Oli aivan erilainen viikon loman jälkeen. Teen itse kaiken kotona että mies saa olla rauhassa. Katsoppa miten loma vaikuttaa mieheesi. Kannattaa antaa olla rauhassa ja sitä omaa aikaa hänelle niin ettei kukaan pyöri ympärillä. Se tekee kotona joka on voimissaan ja meillä se olen minä.

Vierailija
12/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeri, tai tylsistyminen koska asiat/arki kulkevat aina samaa rataa. Toinen vaihtoehto olisi turhautuminen jos ja kun asiat eivät luista tai etene kokonaisuutena.

Vierailija
13/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siihen väsymykseeen kuuluu tavaroiden hävittäminen. Sit vielä jos nainen on kimpussa niin palaa viimeistäänkin hermot. Ap anna sen miehesi olla ja teet itse kotityöt ja älä vaan sano että olet itse kotona päivisin. Ei ne kotityöt ole iso juttu tänä päivänä.

Vierailija
14/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 16:36"]

Juuri siihen väsymykseeen kuuluu tavaroiden hävittäminen. Sit vielä jos nainen on kimpussa niin palaa viimeistäänkin hermot. Ap anna sen miehesi olla ja teet itse kotityöt ja älä vaan sano että olet itse kotona päivisin. Ei ne kotityöt ole iso juttu tänä päivänä.

[/quote]

En todellakaan ole kotona päivisin, vaan teen fyysisesti kuormittavaa 2-vuorotyötä! Ja sorry vaan, mutta mun mielestä ei todellakaan millään muotoa ole reilua, että mies saisi kotiin tultuaan vain maata sohvalla, ja mun pitäisi kotiintultuani sitten siivota, hoitaa lapsi ja lapsen asiat + muut juoksevat asiat.

ap

Vierailija
15/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittava lääkitys, esim. Diapam, auttaa äksyilyyn. Kokemusta on.

Vierailija
16/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisiä syitä: väsymys, stressi, masennus, fyysiset krempat ja kivut

Epätodennäköisempiä, mutta mahdollisia syitä: toinen nainen, jokin fyysinen sairaus

Vierailija
17/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 16:29"]

Kyllä se työ ja lapsiperhe- elämä vie mehut eli on väsynyt. Mun mies on 44v. ja on myös agressiivinen, kun on väsy. Oli aivan erilainen viikon loman jälkeen. Teen itse kaiken kotona että mies saa olla rauhassa. Katsoppa miten loma vaikuttaa mieheesi. Kannattaa antaa olla rauhassa ja sitä omaa aikaa hänelle niin ettei kukaan pyöri ympärillä. Se tekee kotona joka on voimissaan ja meillä se olen minä.

[/quote]

Loma ei vaikuta mitenkään. Yhtä ärtynyt silloinkin.

ap

Vierailija
18/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 16:20"]

Meillä vähän samallalailla, sillä erolla että mies ihan jatkuvasti hukkaa jotakin. Oon ihan oikeesti huolissani.

Olen sanonut lujastikin etten hyväksy tuota käytöstä, meillä teini-ikäisiä kotona.

Huomaan jatkuvasti tarkkailevani miestä nykyisin, voiko tää olla jokin alkavan alzheimerin merkki?

[/quote]

testosteronitasot kannattaa mitata! voi olla ihan siitä ja ongelma täysin hoidettavissa. On surullista että niin monet kärsivät siitä turhaan

Vierailija
19/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Minä, nainen - 38 v tunnustan itseni ap:n kuvailusta.... :(

Vierailija
20/30 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 16:56"]

Apua! Minä, nainen - 38 v tunnustan itseni ap:n kuvailusta.... :(

[/quote]

Ja minkä arvelet itselläsi aiheuttavan tällaista käytöstä?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi