Saatujen sähköpostien yksityisyys?
Pikakysymys: Saanko (laillisesti) kopioida saamiani sähköposteja toisen luettavaksi?
Kommentit (5)
Riippuu mitä aiot levittää. Kyseeseen voi tulla yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen.
Kiitos! En aio levitellä mitään loukkaava :) Olen tehnyt töitä kotoa käsin ja helpoin keino todentaa tehty työ olisi kopioida muutama sähköposti palkanlaskijalle.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 11:22"]
Kiitos! En aio levitellä mitään loukkaava :) Olen tehnyt töitä kotoa käsin ja helpoin keino todentaa tehty työ olisi kopioida muutama sähköposti palkanlaskijalle.
[/quote]Kyllähän työsähköposteja saa firman sisäisessä käytössä välittää edelleen. "Hieman" eri asia kuin jokin yksityinen viestittely.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 11:22"]
[/quote]Kyllähän työsähköposteja saa firman sisäisessä käytössä välittää edelleen. "Hieman" eri asia kuin jokin yksityinen viestittely.
[/quote]
Sepä laittoikin mietityttämään, kun en ole firmassa töissä ja periaatteessa viestit ovat tulleet minulle yksityishenkilönä. Selkeämmin: Olen aikoinaan ollut firmassa töissä, mutta en enää. Nykyiset työntekijät ovat kyselleet osaamisalaani liittyvissä ongelmissa sähköpostitse, jos eivät ole itse osanneet. -> saan rahaa vastaamisesta
Saat. Omistat sen postin kun olet vastaanottanut sen.