Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdatteko lapsillenne uudet vaatteet joka päivä hoitoon?

Vierailija
07.01.2014 |

Vaikkei edelliset olisi likaantuneet?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin muutenhan ne tekee ls ilmotuksen kun on huolissaan. Meidän päikyssä jo useammalle käynyt niin.

Vierailija
22/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt kukaan puutu tuohon UUDET vaatteet.... että ei meillä boka päiväksi uusia ole.

NYT olen kyllä vähän pettynyt palstan vakioviisastelijoihin, nukutteko te jo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi, jos olisivat täysin puhtaat. 1,5-vuotiaalla näin ei kuitenkaan koskaan ole. Aina on jotain ruokaa/kuraa/räkää tms. vaatteilla ja todellakin vaihtoon menee. Vaihdan usein jo kotiin tullessa puhtaat vaatteet, kun en tykkää likaisissa vaatteissa pitää eli parit vaatteet menee päivässä yleensä pyykkiin. Silti ei tunnu pyykkiä olevan mitenkään erityisen paljon, pieniä vaatteitahan mahtuu koneelliseen vaikka kuinka monta vaatekertaa.

Vierailija
24/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä nähdä että mikä mahtaisi olla käytäntö sitten jos kuopuksen vaatteet olisivatkin joskus puhtaat tarhapäivän jäljiltä...

Lienee mission impossible. Ipana ei osaa pitää ruokaa haarukassa/lusikassa suuhun asti vaan puolet tippuu kotona ruokalapulle ja tarhassa paidalle/housuille.

Paidasta on helppo katsoa että mitä kaikkea on ollut ruokana. Alimmaisesta kerroksesta löytyy aamupala, sitten lounas ja päällimmäisenä välipala. Huoh...

*jokohan se vanish-rekka peruuttelee pihalle...*

Vierailija
25/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis sisävaatteet. En tutki ovatko likaisia vai ei. Vaihtoon vaan.

Vierailija
26/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin. Vaatteita olin varannut sen verran, että riitti jokaiselle arkipäivälle puhtaat + vielä vaihtovaatteet. En ole itsekään kahta päivää peräkkäin samassa paidassa töissä. Housut sentään voi olla samat, kun en niitä kuitenkaan sotke :)

Vierailija
27/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 20:36"]

Kun päiväkoti alkoi, vaihdoin. Johtui siitä, että vaatteisiin jäi joku "päiväkodin haju", joka pisti nenään. Nyt ei kai ole hoidosta enää niin huono omatunto, ettei haju paljoa haittaa. Sukkahousut/sukat vaihdan.

[/quote]

OIsko siellä homeongelma? Ei mitään "päiväkodin hajua" kuuluis olla. 

[/quote]

Mä tein nuorena tosi paljon päiväkotisijaisuuksia, ja mun mielestä päiväkodeissa on ihan selvä ja melko yhteneväinen haju. Osa siitä on peräisin Bio Luvil -pyykinpesujauheesta, osa laitosruuasta. En osaa sanoa, mistä kaikesta koostuu.

[/quote]

Minä haen lapseni joka päivä puoliltapäivin kotiin, ja se juuri syödyn lounasruoan tuoksu, tai haju oikeastaan, on todella tyrmäävä. Meillä riisutaan heti kotona kaikki vaatteet, paitsi alushousut, ja vaihdetaan puhtaisiin. Vaatteet todellakin likaantuvat päiväkodissa vaikka näkyviä tahroja ei olisikaan, mutta se lattioilla istuskelu ja kieriminen, majaleikit ja askartelu... Lisäksi en halua mitään "hippuja" päiväkodista esim. sohvalleni, puhdasta siis ylle vaan ja näennäisesti puhtaat pyykkiin. 

Vierailija
28/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 21:10"]

Eikö nyt kukaan puutu tuohon UUDET vaatteet.... että ei meillä boka päiväksi uusia ole.

NYT olen kyllä vähän pettynyt palstan vakioviisastelijoihin, nukutteko te jo?

[/quote]

Mammat on jo vähän väsyneitä tähän aikaan illasta, eivät jaksa viisastella :D

Vierailija
29/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset pitävät kaksi päivää samoja vaatteita hoidossa, jos eivät ole näkyvästi niitä sotkeneet. Kotona tosin vaihdetaan kotivaatteet. Minusta olisi outoa vaihtaa joka päivä vaatteet ihan muuten vaan, varsinkin kun ovat hoidossa 6 h / päivä, ja siitäkin nukkumassa kaksi tuntia t-paita päällä peiton alla. Eli vaatteet ovat n. 4 tuntia käytössä, ja kahden päivänkin jälkeen niitä on siis käytetty ehkä kahdeksan tuntia...  Joskus tuntuu, että menee vähän överiksi tuokin vaihtoväli, mutta noin on nyt mennyt...

Vierailija
30/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan, koululaisilta myös. Helpointa tiputtaa kaikki illalla pesulle mentäessä pyykkikoreihin ja aamulla kaapista puhtaat tilalle. En jaksa hillota niitä puolipitoisia vaatteita missään. Omat neuleet, hameet yms. nostan tuulettumaan samalla, kaiken muun riisun päältäni suoraan pyykkiin.

Vierailija
31/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan tarpeen mukaan. En vaihda "mitähän nekin meistä ajattelee" mukaan.

Vierailija
32/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun lapset on kotona, joten olen ehkä vähän väärä vastaamaan. Mutta vaikka vaatteet olisivat olleet vain muutaman tunnin päällä (esin juhlissa) on mulla pakkomielle laittaa ne pyykkiin :/ Kyllä vaihdan vatteet joka päivä, vaikka eivät olisi edes näkyvästi likaisia. Mies ei tätä olenkaan ymmärrä ja laahustaa itse helposti yli viikonkin samoissa farkuissa.Yäk. Mutta mä olen muutenkin bakteeri-kammoinen, mutta yritän parhaani mukaan olla kertomatta kauhuistani lapsille. Ja meillä on koira, joka tuo myös osaltaan likaa/kuraa, varsinkin näillä säillä.

Vierailija
33/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihda, jollei ole likaantunut. Alushousut ja sukat vaihdetaan päivittäin, mutta aluspaita voi olla kolmekin päivää. Sama koskee paitaa ja housuja. Jopa 3 päivää, jos sattuvat puhtaina pysymään. En näe syytä vaihtaa joka päivä, ei siellä päiväkodissa NIIN likaista ole. Usein sukat vaihdetaan jo heti kotiin tullessa, koska ne on hiekkaiset.

Vierailija
34/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan joka päivä. Useimmiten ovat ihan näkyvästi likaiset, joten en jaksa alkaa kytätä, josko kerran viikossa sattuisi ihme ja joku vaate olisi säästynyt likatahroilta. Satunnaisesti saatan laittaa saman vaatteen toisenakin päivänä, jos on vaihdettu edellisenä päivänä kesken päivän puhdas.

Alusvaatteet vaihdan päivittäin ja ihan syystä riippumatta.

Vierailija
35/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihda joka päivä. Vaihdan näkyvästi likaiset vaatteet, muuten saa olla 2-3 päivää samoilla. 

Vierailija
36/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 21:47"]

Vaihdan, koululaisilta myös. Helpointa tiputtaa kaikki illalla pesulle mentäessä pyykkikoreihin ja aamulla kaapista puhtaat tilalle. En jaksa hillota niitä puolipitoisia vaatteita missään. Omat neuleet, hameet yms. nostan tuulettumaan samalla, kaiken muun riisun päältäni suoraan pyykkiin.

[/quote]

Teillä mahtaa pyöriä pesukone 24/7 tai sitten teillä on ihan hirveesti vaatteita kaikilla. 

Vierailija
37/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaan, jos ovat likaiset. Yleensä ovat. Sitäkin enemmän pidän huolen siitä, että kädet pestään aina kotiin tullessa tosi hyvin. Kynnen aluset hinkataan harjalla. Kun aina tuppaa olemaan ryhmässä joku, kellä on madot perseessä. Toivottavasti ei leviä meille.

Vierailija
38/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteet kyllä, päällivaatteita (housut, paita) en todellakaan jos eivät olleet likaisia.

Vierailija
39/39 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 21:47"]

[/quote]

Teillä mahtaa pyöriä pesukone 24/7 tai sitten teillä on ihan hirveesti vaatteita kaikilla. 

[/quote]

Jep! Joka toinen päivä pesen yhden tai pari koneellista, ja konekin on tavallista isompi! Olisi pakko tehdä se joka tapauksessa kun lapset ja aikuiset harrastavat urheilua. Tumman pyykin kanssa pesen samalla kaikkien treenivaatteet, ja pyyhkeet sitten valkopyykin kanssa. Onneksi on hyvät kuivaustilat kotona sekä kuivausrumpu. Viikkaaminen on isoin urakka, vaikka lapset jo aika hyvin hoitaa omansa. Mieskin ahkera pyykkääjä, onneksi.

Mutta just tästä syystä en halua vielä puolipitoisiakin vaatteita säilytellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi