Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet 40 vuotiaasta lapsettomasta naisesta?

Vierailija
12.10.2020 |

Surullisia tapauksia. Esim tämä bb:ssä oleva Paula.. huomaa kyllä että elämä vailla mitään suuntaa. Vielä 40v elämä samanlaista kuin 20v hänellä.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät voi saada lapsia. Lähiökuppiloista löytyy lapsettomia, mutta niin löytyy myös niitä joilla on lapset ja joiden elämän tarkoitus on silti muualla, tai kadoksissa.

Vierailija
42/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullisempaa se on jos ei osaa olla kokonainen ihminen ilman geenitulostetta itsestään.

Nuo nyt halusivat tulla maailmaan minun kauttani.

Miten niiltä kysyttiin halusivat vai eivät? Ei sukusoluilla ole tahtoa.

Sielunsa valitsivat minut pitämään huolta tämän elämänsä alkutaipaleesta. He ovat siis valinneet minut. Se on paljon.

Voi mitä lässytystä. Kai uskot taivaan enkeleihin myös?

Uskon, mitä siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullisempaa se on jos ei osaa olla kokonainen ihminen ilman geenitulostetta itsestään.

Sielulla on.

44/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan lapsia, mutta tällaiset ketjut jossa naiset hehkuttavat äitiyden olevan ainoa oikea tapa elää... SE on Surullista.

♥️♥️♥️

Vierailija
45/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sielulla on.

Eikö minun lapseni sitten halunnut olla minun kanssani, vai miksi hän kuoli?

Vierailija
46/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että he voivat olla vähän kovia ihmisiä, ura, raha ja oma elämä merkitsee kaikkea. Surettaa, koska he jäävät todella paljosta paitsi.

Siksi pieni pisto tulee sydämeen jos tapaa tosi symppiksen ja ihanan lapsettoman 40v naisen. Ajattelen vain että voi, jos vain tietäisit miten onnellinen olisit jos sinulla olisi lapsia. Tuntuu tuhlaukselta, jos parhaimmilla tyypeillä ei ole lapsia.

Lapsettomilla kavereilla elämä tuntuu pyörivän samoissa ympyröissä ja aiheissa kuin 15v sitten. Vaatteet, meikit, matkat, pienet työkuviot. Tuntuu että eivät ole päässeet elämässä eteenpäin tai kunnolla sisäistäneet että ovat nyt aikuisia eivätkä teinityttöjä. Sellainen syvyys ajattelusta puuttuu.

Mun mielestä päinvastoin. Tuntuu että perheellisille tärkeintä on talot, autot, sisustus ja muut kulissit. ihmisyys ei heitä kiinnosta.

Vierailija
47/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi pieni pisto tulee sydämeen jos tapaa tosi symppiksen ja ihanan lapsettoman 40v naisen. Ajattelen vain että voi, jos vain tietäisit miten onnellinen olisit jos sinulla olisi lapsia. Tuntuu tuhlaukselta, jos parhaimmilla tyypeillä ei ole lapsia.

Älä viitsi. Luultavasti nuo ihmiset ovat onnellisempia ILMAN niitä lapsia. Jos ei lasta halua ja sellainen väkisin vängettäisiin elämään niin siinä olisi onnettomia ihan kaikki. Mukaanlukien se epätoivottu lapsi.

Et voi sitä tietää. Sen tietää vasta kun on saanut lapsen.

En nuorena voinut kuvitellakaan mitä minulla tulee olemaan myöhemmin elämässä.

Vierailija
48/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viallinen ihmisraunio

Olet väärässä. Minä en ole ihmisraunio lapsettomuuteni vaan leskeyteni takia.

Vierailija
49/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että se on tuttua ja tavallista. Myös minua voidaan kuvailla tuolla lauseella. Tosin kuolleita enkelilapsia on, joten ei aivan totta.

Vierailija
50/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sielulla on.

Eikö minun lapseni sitten halunnut olla minun kanssani, vai miksi hän kuoli?

Sitä en voi tietää.

Vierailija
51/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi. Luultavasti nuo ihmiset ovat onnellisempia ILMAN niitä lapsia. Jos ei lasta halua ja sellainen väkisin vängettäisiin elämään niin siinä olisi onnettomia ihan kaikki. Mukaanlukien se epätoivottu lapsi.

Lapset eivät sovi kaikille, varsinkaan ihmisille, jotka koittavat suorittaa kokoajan.

Äitylithän ne tuntuu niitä pahimpia suorittajia olevan. Ja sit ollaan marttyyrejä kun ei lasketakaan palmunlehviä jalkoihin ja kohdella pyhimyksenä.

Jokainen on omalla tavallaan äiti. Kaikki lapsetkin ovat kyllä erilaisia. Lapsen kasvatus on vaikea, kun on niin paljon muuttujia.

Vanhemmuudesta ei saa kyllä mitään kiitosta. Lapset eivät edes muista, mitä vanhemmat ovat tehneet heidän hyväkseen. Pahimmassa tapauksessa kaikki vaivannäkö menee viemäriin, kun lapsesta tulee rikollinen tai päihteidenkäyttäjä.

Vierailija
52/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu naisesta. Jos on vapaaehtoisesti lapseton niin olkoon, mutta kyllä minulla käy sääliksi yksi tuttu nelikymppinen joka on koko ikänsä halunnut äidiksi mutta ei vain koskaan saanut lapsia.

Vierailija
53/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei nelikymppisenä ole onnistunut löytämään pitkäaikaista elämänkumppania, niin ei tule löytymäänkään. Kaikki tuntemani nelikymppiset ikisinkut tai ”haku päällä” olevat ovat kyllä melkoisen kylmiä ja kovia ihmisiä, jotka asettavat kaikille muille ja kaikkeen muuhun korkeat vaatimukset, paitsi itselleen ja omalle käytökselleen.

Läheinen ystäväni oli 20-30-vuotiaana playeri, miesten pyörittäjä, jatkuvasti uusi mies kuvioissa ja petti jokaista. No mikäs siinä kun oli nuori näyttävä nainen. Elämäntyyliin kuului juhliminen ja juominen, joka alkoi viedä hiukan mennessään. Reilut 30-vuotiaana oli pidemmän parisuhteen yritelmiä pari kappaletta mutta petti heitäkin. Sit alkoi taas biletyskausi. Mutta unohti että nelikymppiset eivät ole enää kuuminta hottia kaupungin lihatiskeillä, varsinkin jos eletty elämä ja viina alkaa näkyä naamassa. Sittemmin on deittailut lähinnä ulkomaalaisia, siis ihan länsimaisia miehiä mutta milloin tyyppi on Ruotsissa asuva ranskalainen tai saksalainen joka käy työn puolesta kerran kuussa Suomessa.

Nyt nainen on jo yli 50-vuotias ja yhä vaan ruikuttaa että mistä löytäisi kunnon miehen. No kyllähän niitä löytää jos vain etsisi oikeista paikoista eikä etsisi niitä 10v nuorempia jännämiehiä, jättäisi dokailut (johon edellinenkin orastava kunnon suhde kaatui) ja miettisi minkä tasoista seuraa etsii jos ei itsekään ole tavallisena 50-vuotiaana duunarina mikään tavoiteltu catch. Ja niin kangistunut niihin omiin itsepäisiin juttuihinsa ettei millekään miehelle edes ole tilaa.

Lapsettomista nelikymppisistä en ajattele mitään mutta jos ei ole kumppania niin ajattelen, että huonosti tulee menemään.

Vierailija
54/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmistä pitäisi määrittää toisen ihmisen kautta? Jokainen meistä on oma yksilönsä, eikä voi ajatella toisen ihmisen olevan osa itseään. 

Vierailija
55/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa elämässäni lapset olisivat vain tiellä. Teen mieluummin töitä ja luon maailmalle muunlaista uutta kuin ihmisiä.

N41

Surullista.

Surullista on vain oma kapea maailmankuvasi.

Kun sinun läheisesi tai lapsesi on vakavasti sairas, tulet olemaan onnellinen siitä kaikesta mitä minä olen keksinyt ja kehittänyt (sillä aikaa kun sinä olet istunut hiekkalaatikolla sen lapsesi kanssa).

Vierailija
56/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi sitä tietää. Sen tietää vasta kun on saanut lapsen.

En nuorena voinut kuvitellakaan mitä minulla tulee olemaan myöhemmin elämässä.

Eli jos ei halua lasta niin kannattaa silti käydä läpi se raskauden ja synnytyksen tuska ja paska ja sitten todeta, että joo en edelleenkään halua tätä lasta? Sehän se vasta tervettä olisikin.

Vierailija
57/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa elämässäni lapset olisivat vain tiellä. Teen mieluummin töitä ja luon maailmalle muunlaista uutta kuin ihmisiä.

N41

Surullista.

Surullista on vain oma kapea maailmankuvasi.

Kun sinun läheisesi tai lapsesi on vakavasti sairas, tulet olemaan onnellinen siitä kaikesta mitä minä olen keksinyt ja kehittänyt (sillä aikaa kun sinä olet istunut hiekkalaatikolla sen lapsesi kanssa).

Ei kaikki äidit tykkää istua hiekkalaatikolla, eikä se tee heistä sen huonompia äitejä. Minusta parasta pikkulapsiajassa oli juuri kiireetön oleminen. Koskaan muuten elämässä ei tunnu olevan vain aikaa istua ja olla hetkessä. Ei siitä hiekkalaatikon reunalla istumisesta oikein mitään kiitosta saa, paitsi toivottavasti tyytyväisen lapsen.

Vierailija
58/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu naisesta. Jos on vapaaehtoisesti lapseton niin olkoon, mutta kyllä minulla käy sääliksi yksi tuttu nelikymppinen joka on koko ikänsä halunnut äidiksi mutta ei vain koskaan saanut lapsia.

Ei varmaan kaipaa sun sääliä. Muidenkin lapsia voi rakastaa ja huolehtia heistä, vaikka eivät biologisia olisikaan. 

Vierailija
59/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilalla. Aivan pilalla.

Mitä teet seuraavat 50 vuotta?

Ilo, rakkaus? Yksinäisyydestä, kivuista, elämästä ilman tarkoitusta ja merkitystä.

Oma valintatalo.

Vierailija
60/69 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät sovi kaikille, varsinkaan ihmisille, jotka koittavat suorittaa kokoajan.

Äitylithän ne tuntuu niitä pahimpia suorittajia olevan. Ja sit ollaan marttyyrejä kun ei lasketakaan palmunlehviä jalkoihin ja kohdella pyhimyksenä.

Jokainen on omalla tavallaan äiti. Kaikki lapsetkin ovat kyllä erilaisia. Lapsen kasvatus on vaikea, kun on niin paljon muuttujia.

Vanhemmuudesta ei saa kyllä mitään kiitosta. Lapset eivät edes muista, mitä vanhemmat ovat tehneet heidän hyväkseen. Pahimmassa tapauksessa kaikki vaivannäkö menee viemäriin, kun lapsesta tulee rikollinen tai päihteidenkäyttäjä.

Ei ole totta, että lapsista ei saa kiitosta! Minä saan joka päivä halauksia, suukkoja ja iltaisia kuiskutuksia miten olen maailman ihanin ja rakas.

Sitten sitä tunnetta, kun lapsi onnistuu koulussa, harrastuksissa, tai on muuten vain iloinen ja onnellinen elämäänsä, sitä lämmintä onnen tunnetta sydämessä ei voi sanoin kuvata.

Lisäksi olen kyllä omillekin vanhemmilleni ollut aina läheinen, ollut tukena, ystävänä ja apuna kaikessa kun olen ollut jo aikuinen. Eli kyllä lapsista saa kiitosta hyvin monin tavoin, mitä vain kuvitella saattaa.