Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheuttaako allergia ärsyke lisää allergioita?

Vierailija
07.01.2014 |

Eli jos asun tilassa missä on marsuja. Aiheutuuka niistä lisä allergioita helpommin?
olen siis marsuille allerginen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Joitakin allergioita voidaan siedättää (lääkärin ohjeen mukaan!!!!) toisia taas ei. Tästä kannattaa puhua lääkärin kanssa ettei tule tehtyä virheitä. Joskus allergioissa on yllättäviä ristireaktioita. http://www.allergia.fi/allergia-ja-astma/ristiallergiat/

Metalliallergiat yleensä pahenevat ja reaktiot voimistuvat jos allergiaa aiheuttavalle metallille altistuu pidemmän ajan kuluessa. Nikkeli ja jalometalli palladium vahvistavat toisiaan eli nikkeliallergikon pitää olla tarkkana valkokultaisten korujen kanssa.

Jos on taipumusta atooppiseen ihottumaan niin itse olen havainnut sen leviävän eli jos saa ärsytysreaktion jonnekin kehoonsa niin tuo yksi ärsytys herkistää ihoa muuallakin. Allerginen reaktio laukaisee myös atooppisen ihottuman ärsytyksen ja kohta on punoitusta siellä sun täällä ja hilsettä päänahassa. Kun alkuperäisen ärsytyksen hoitaa pois niin samalla häviävät reaktioina tulleet kutinat vakiopaikoistaan.

Vierailija
2/12 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit joko siedättyä tai allergiasi voivat pysyvästi pahentua. Itselle kävi jälkimmäinen eläinpölylle altistuessani, en suosittele. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne.

Vierailija
4/12 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne.

Vierailija
5/12 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsut ja hamsterit muuten kuuluvat niihin kovasti allergisoiviin lemmikkieläimiin. Allergiat voidaan saada kokonaan pois akupunktiolla kunhan se ei ole triggeriä 

Vierailija
6/12 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 21:23"]

Marsut ja hamsterit muuten kuuluvat niihin kovasti allergisoiviin lemmikkieläimiin. Allergiat voidaan saada kokonaan pois akupunktiolla kunhan se ei ole triggeriä 

[/quote]

Allergioihin ei ole yleispätevää hoitoa. Jos sellainen olisi niin sen löytäisi jokaiselta allergiaa käsittelevältä lääkärisivustolta. 

Vierailija
7/12 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 21:23"]

[/quote]

Allergioihin ei ole yleispätevää hoitoa. Jos sellainen olisi niin sen löytäisi jokaiselta allergiaa käsittelevältä lääkärisivustolta. 

[/quote] 

Monet kuitenkin saavat allergian pois juuri akupunktiolla. Olen pahoillani että lääkärisivustoilta ei löydy tietoa siitä, mutta eipä lääkärit mitään jumalia ole tai kaikkitietäviä. Asiasta voi helposti goolata netissä näin itsekseen sekä ottaa yhteyttä sitä tekeville. 

Vierailija
8/12 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim astmaa

Vierailija
9/12 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Voiko aiheutua myös kissa/koira-allergiaa?
Niitä minulla ei ole todettu.

Vierailija
10/12 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Voiko aiheutua myös kissa/koira-allergiaa?
Niitä minulla ei ole todettu.

Vierailija
11/12 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 18:16"]esim astmaa[/quote]

Astma ei ole allergia...

Vierailija
12/12 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 17:53"]Eli jos asun tilassa missä on marsuja. Aiheutuuka niistä lisä allergioita helpommin? olen siis marsuille allerginen.[/quote]

Se on aika yksilöllistä. Jos allergiasi ovat erittäin vahvat, silloin ristiallergioitakin tulee hyvin helposti. Jos se on lievänä, voi allergeenin läsnäolo lisää siedätystä. Uskon, että voin kertoa siitä jonkinverran kokemusteni pohjalta.

Minulla on erittäin vahvat allergiat etenkin heinille, mutta joillekin viljoille, eläinpölyille jne. Meillä on koira ja marsu. Aina kun koira odottaa ulospääsyä, sen tietää ensimmäisenä allergiastani. Myös sen stressi aiheuttaa allergiaa, keuhkoissa tuntuu ja tulee nuhaa. En siis siedäty sille, mutta se ei vaivaa kuin koiran stressatessa ja ehkä puoli tuntia sen jälkeen. Marsujen allergiaa en huomaa.

Heinäaikaan ihonikin reagoi kaikkeen, johon olen vain lievästi allerginen. En voi mm. heinänuha-aikaan syödä kurkkua, paprikaa, mansikkaa, tomaattia, kesäkurpitsaa, melonia. Niistä ainoastaan tomaatti ja mansikka aiheuttaa oireita heinä-ajan ulkopuolella. Ruis ja ohra aiheuttaa tasaisesti allergioita, vehnälle en juurikaan reagoi  milloinkaan ja testien mukaan en ole kauralle allerginen (minulla ei ole keliakiaa todettu).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän