G: Ammattisi, koulutus, viihdytkö? Suosittelisitko?
Tympääntynyt 30v. luokanopettaja täällä hei! Äitiyslomalla on ollut aikaa pyöritellä uravaihtoehtoja mielessä ja nyt jo masentaa ajatus paluusta luokanopettajan töihin. Vauvakin vasta 3kk, joten ei se edes ole ollenkaan ajankohtaista vielä. Ja silti ahdistaa koko ajatuskin jo :(
Tuntuu vaikealta mieltää mitä kaikkea ihmiset työkseen tekevät kun vaikuttaa siltä, että aika moni valmistuu koulusta jollakin tittelillä mistä ei selkeästi käy ilmi tuleva ammatti (vrt. opettaja, poliisi, lääkäri).
Olisi kiva kuulla mitä ja kuinka pitkään te olette opiskelleet ja mihin töihin lopulta päätyneet. Vastaako koulutusta? Plussat ja miinuksetkin voi listata jos siltä tuntuu. Ja ennen kaikkea, suosittelisitko alanvaihtajalle?
Kommentit (4)
Suosittelen kuitenkin ä-loman jälkeen töihin palaamista ja vasta sitten mietit haluatko ihan varmasti alkaa vaihtaa alaa. KAIKKI miettii noita juttuja kun on pidemmällä lomalla. Kun loman jälkeen saa taas käyntiin sen normiarkirutiinin ja työssä käynnin, niin tuollaiset ajatukset jää taka-alalle.
Trust me.
Olin kääntäjä, fm. Aion opiskella nyt muuta. Humanismi riitti, kiitos.
Opiskelin kosmetologiksi. Työllisyystilanne Keski-Suomessa ei ole hyvä, samantien olisi pitänyt yrittäjäksi ruveta tai muuttaa etelään. Menin kaupan kassalle töihin ja rakastuin alaan!
Olen laboranttina, määräaikaisia sopimuksia eli välillä työttömyyttä. Tavoitteena kuitenkin vakkaripaikka. Plussaa mielenkiintoiset työt, paikasta riippuen osallistuminen uusien menetelmien kokeiluun tmv., laitteiden kanssa työskentely, "ahaa"-elämykset, useimmiten itsenäinen työskentely omalla aikataululla (tietyissä rajoissa).
Minulla myös amk-koulutus sos.- ja terv.alalla, ei ollut minun juttuni. Olisi ollut toisaalta mielenkiintoinen ala, mutta liikaa kiirettä, liikaa sosiaalisia suhteita, liikaa aikataulutusta...
Palkat molemmissa pyörivät samoilla hujakoilla riippuen työpaikasta(yleensä laborantilla huonompi). Nyt olen töissä labrassa, jossa palkka muutaman satasen isompi kuin mitä olisi amk-koulutusta vastaavassa työssäni vastaavalla työkokemuksella.