Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisten välinpitämättömyydestä

Vierailija
07.01.2014 |

Kiinnostaako ketään mitä ihmisen toimet aiheuttavat tälle maapallolle ja muille sen asukkaille?

Yrittääkö kukaan omilla teoillaan vaikuttaa asioihin vai onko helppo turtua valtavirtaan hankkia S-eturkortti, ostaa vaatteet H&Mltä, tehdä pari lasta, kasvattaa heidät samanlaisiksi ja sulkea silmät muiden kurjuudelta? Jos tunnistit itsesi niin voitko perustella miksi, tunnetko olevasi tähän jotenkin oikeutettu?

Ihminen syrjäyttää kaikki muut eläinlajit tai valjastaa ne omaan käyttöönsä, aivan kuten vähäosaisemmat ihmisetkin. Ihminen on ottanut kaikki luonnonvarat omakseen, metsistä öljyyn jotta voimme elää tässä kulutusyhteikunnassa. Mitä järkeä on tehdä lapsia jos ei välitä millaisessa maailmassa he tulevat elämään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täsmälleen samaa mieltä! Mutta haluan uskoa tulevaan.

Luulen, että olemme uuden "taistelun" alkupuolella, kohta alkaa tapahtua yhä enemmän. Yhä useampi ihminen pysähtyy miettimään ja kyseenalaistamaan nykymenon. Luonto tarvitsee puolustajia, aivan kuten aiemmin orjat, naiset ja mustat. Luonto ei pysty puolustamaan itseään, mutta sen hyvinvointi vaikuttaa meihin kaikkiin, joten kärsimme sitä enemmän mitä enemmän tuhoamme luontoa. Sota luonnon puolesta on ovella! Näin mahtipohtisesti sanottuna. En malta odottaa :)

Vierailija
2/6 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on tosi vaikea ymmärtää ihmisiä jotka eivät näitä asioita ajattele, että miksi?

Ilmeisesti eivät itsekkään tiedä kun kaikki vastanneet ovat asiasta tietoisia ja muut jättäneet kommentoimatta. Käyvät mielummin kommentoimassa sitä että mitä heillä on jota miehen exällä ei ollut. Lähettäisin mielelläni heidät hetkeksi elämään jonnekkin kaatopaikalle keräämään pulloja elannoksensa, saisivat vähän suhteutettua asioita. Mitä meidän liikakaulutus elämä muualla saa aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastikko vain yhtä ihmistä jaksaa kiinnostaa?

Vierailija
4/6 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt lapsia enkä tee, mutta syyt on muut kuin ekologiset. Olen ekopessimisti ja mielestäni on liian myöhäistä yrittää pelastaa maapalloa. Toki kierrätän ja elän melko tietoisesti, mutta turhaa se on. Tämä pallo on jo tuhottu, kyse on enää siitä kuinka kauan tässä enää ympäristö kestää saasteet. Pois niitä ei enää saa.

Vierailija
5/6 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Greedpeacelle, luonnonsuojelu ei kiinnosta hevon vittua.

Vierailija
6/6 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin omassa elämään niin, etten kuormita luontoa tarpeettomasti. Olen vegaani, perhe syö koulussa ja töissä muutakin. Käytämme julkista liikennettä, emme omista autoa. Kierrätän, lajittelen jne. Tehtiin ainoastaan yksi lapsi, toki siihen on monia syitä, mutta yksi syistä on se, ettemme ylettömällä lapsitehtailulla kuormita enempää ympäristöä.

Uskon, että pienistä puroista kasvaa iso virta.