Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Au pair-kokemuksia?

Vierailija
06.01.2014 |

Ja nyt siis niin päin, että onko teidän perheellänne ollut kotona au pair? Mistä maasta, paljonko maksoi, minkälaiset työpäivät hänellä oli, mitä työtehtäviä hänelle kuului, jne.. Kiinnostaisi kuulla kokemuksia! Harkinnassa oli hankkia perheeseemme au pair, kun palaan töihin. Lähinnä lapsia varten, että olisi joku lähettämässä kouluun ja ottamassa vastaan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt kolmas au pair. Viikkoraha 60e, siivoaa ja pyörittää pesukoneita ja leikittää iltaisin ja viikonloppuisin nuorinta lasta. 1pv joka viikko vapaa ja 1 viikonloppu joka kk. Iltaisin lasten mentyä nukkumaan on vapaa lähtemään vaikka baariin.

Yllättävä vähän ulkopuolisesta ihmisestä kotona on 'haittaa'. Vähän kuin teini, joka viihtyy yksin omassa huoneessa, hyvä kun syömässä käy =)

Täällä ollaan meidän au pairit löydetty: http://www.aupair-world.net

Vierailija
22/29 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 14:50"]

Meillä on nyt kolmas au pair. Viikkoraha 60e, siivoaa ja pyörittää pesukoneita ja leikittää iltaisin ja viikonloppuisin nuorinta lasta. 1pv joka viikko vapaa ja 1 viikonloppu joka kk. Iltaisin lasten mentyä nukkumaan on vapaa lähtemään vaikka baariin.

Yllättävä vähän ulkopuolisesta ihmisestä kotona on 'haittaa'. Vähän kuin teini, joka viihtyy yksin omassa huoneessa, hyvä kun syömässä käy =)

[/quote]

aika kovaa, 1 viikonloppu vapaata. vrt yllä oleva maksoi enemmän ja kaikki viikonloput vapaita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 14:50"]

[/quote]

aika kovaa, 1 viikonloppu vapaata. vrt yllä oleva maksoi enemmän ja kaikki viikonloput vapaita

[/quote]

Ei olis pakko antaa viikonloppuja ollenkaan vapaaksi. Mutta huom, au pairin työ ei ole mitenkään rankkaa. Eletään vaan normaalia arkea perheen mukana.

http://www.aupair-world.net/index.php/au_pair_program/finland/

Vierailija
24/29 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 14:01"]

Mä en jaksais että kotona pyörisi joku vieras ihminen jatkuvasti, siis asuisi meillä. En siksi että olisin mustasukkainen, arvostan vain omaa rauhaa.

[/quote]

Meillä au pair ei 'pyöri missään jatkuvasti' vaan leikkii lasten kanssa ja itse saa olla rauhassa/lenkillä/työhuoneessa/mitä milloinkin. Ja kun ei ole lasten kanssa, niin on omissa oloissaan omassa huoneessaan tai riekkuu kylillä =)

Vierailija
25/29 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo alkanut myös puhumaan aupairin ottamisesta. Itse nelikymppisenä miehenä en jotenkin innostu nuoren vieraan naisen ottamisesta meille kotiin pyörimään. Ihan tavallinen ja kunnollien mies ole, en ole vieraissa käyntiä harrastanut ja mielelläni sellaista välttelen. Perhe kuitenkin tärkeämpi. Mutta miten ihmeessä miehet olette kestäneet tilannetta, että joku nuori nainen pyörii teillä? Itse ahdistuisin varmasti siitä, että joku piukka stringipeppu suihkuttelisi päivittäin siinä seinän takana jne... En halua joutua sellaiseen tilanteeseen, joka voisi johtaa ongelmiin, joita en lähtökohtaisesti lainkaan halua kohdata.

Vierailija
26/29 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

au

Vierailija
27/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatteko au pairille rahan käteisenä? Entä verot? Entä vakuutukset?

Vierailija
28/29 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au pairina olo on nimenomaan aivan järkyttävän rankkaa. Perheellä on sentään ne omat läheiset ympärillään ja mennään täysin heidän säännöillään. Au paireilta odotetaan mielestäni aivan kohtuutonta joustamista, sopeutumista ja usein myös työtunteja huonolla palkalla. Se ei ole mikään suuri etu, että saa asua ilmaiseksi työpaikallaan ja yrittää olla mielin kielin 24/7 ja päälle maksettavasta ei jää käteen juuri mitään. Itse olen ollut au pairina ja minulla on ollut au paireja. Kunnon palkka, selkeä sopimus! Viikonloput ehdottomasti vapaiksi, nuoret tahtovat elää ja vanhemmat olkoon lastensa kanssa, kun ovat niitä tehneet. Vanhemmat tuntuu usein unohtavan, etteivät omat lapset ole kenellekään muulle yhtä rakkaita. Usein kannattaa miettiä lähtisitkö itse samalla diilillä vastaavaan työhön, mitä tarjoat!

Vierailija
29/29 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Au pairina olo on nimenomaan aivan järkyttävän rankkaa. Perheellä on sentään ne omat läheiset ympärillään ja mennään täysin heidän säännöillään. Au paireilta odotetaan mielestäni aivan kohtuutonta joustamista, sopeutumista ja usein myös työtunteja huonolla palkalla. Se ei ole mikään suuri etu, että saa asua ilmaiseksi työpaikallaan ja yrittää olla mielin kielin 24/7 ja päälle maksettavasta ei jää käteen juuri mitään. Itse olen ollut au pairina ja minulla on ollut au paireja. Kunnon palkka, selkeä sopimus! Viikonloput ehdottomasti vapaiksi, nuoret tahtovat elää ja vanhemmat olkoon lastensa kanssa, kun ovat niitä tehneet. Vanhemmat tuntuu usein unohtavan, etteivät omat lapset ole kenellekään muulle yhtä rakkaita. Usein kannattaa miettiä lähtisitkö itse samalla diilillä vastaavaan työhön, mitä tarjoat!

Itse kanssa kauhistelin näitä tekstejä kun jotkut laiskat mammat täällä kirjoittaa teettäneensä selkeästi ylitunteja ja maksaneensa max 100 e viikko! Näköjään näitä riistäjiä löytyy Suomestakin..