Mistä 3,5-vuotiaalle pojalle luistimet?
En tajua luistimista mitään, olen itse luistellut varmaan 10 vuotta sitten viimeksi, nyt poika ruinaa luistimia ja olen ajatellut, että voisin ne hänelle hankkia.
Mutta mistä? Kannattaako käytettyjä edes harkita, jos pitää terottaa terät jne niin tulee melkein yhtä kalliiksi? Toinen käyttäjä on parin vuoden päästä, joten ehkä uudet olisi järkevä hankkia esikoiselle senkin takia. Ja minkälaiset? Tietysti mielellään edulliset, kun en ole yhtään vakuuttunut innostuuko poika luistelusta sen enempää.
Kommentit (12)
Kaupasta..ei ne niin paljon maksa ja pitää ne uudetkin luistimet teroittaa, ainakin suurin osa en nyt joka merkistä tiedä.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että ne uudetkin luistimet täytyy yleensä terottaa!
Pitää uudetkin luistimet teroittaa ennen käyttöä. Meillä ainakin lasten uudet luistimet on ollut tylsiä.
Niin ja jos ostaa urheiluvälinekaupasta niin teroituksen saa yleensä kaupan päälle ja nyt on jo ihan kivat alet menossa myös luistimissa.
Hei pitääks uudet luistimet muuten teroittaa.. :) no kai sen teroituksen saa kaupan päälle kun ostaa ne liikkeestä mistä löytyy teroituskone..ainakin minä olen saanut aina.
Mites Stadium? Teroittavatko luistimia, vai pitääkö jonnekin viedä erikseen teroitettavaksi?
Heh, meidän 9-vuotias sai elämänsä toiset uutena ostetut luistimet tänä vuonna. Ekat luistimet ostin myös uutena, kun en jaksanut kirppiksiä kiertää, mutta muuten kaikki on ostettu kirppikseltä. Ja tosiaan, kyllä ne uudetkin luistimet on teroitettava.
On siinä iso ero ostatko 5-15 euron luistimet vs. 30-50 euron luistimet, teroitusmaksu menee molemmista. Luistimet ovat vielä parhaimmillaan vähän käytettynä, uudet ovat varsinkin pienemmille lapsille ihan turhan jäykät (kunhan ostaa hyväkuntoiset ja tukevat käytetyt).
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 09:19"]
Mites Stadium? Teroittavatko luistimia, vai pitääkö jonnekin viedä erikseen teroitettavaksi?
[/quote]
Sen kummemmin en tiedä, mutta Stadiumissa myydään myös esiteroitettuja luistimia. Tiedä sitten millainen se teroitus niissä todellisuudessa on.
Kannattaa kysyä urheiluseuralta onko heillä kirpputoria. Meidän lapset ovat myyneet kaikki kiekkokamppeensa hallin kirppiksellä. Hallilla on myös luistimenteroittaja paikalla sovittuina aikoina. Urheiluseuran jäsenille teroitus on ilmainen ja muille maksaa 5€.
Ai uudetkin pitää teroittaa? En tullut ajatelleeksi. Kiitos tiedosta :D
Mitä nyt netistä nopeaa kattelin, niin halvimmat uudet maksaa noin 25e ja lähistöltä löytyy vähän käytettyjä suunnilleen puoleen hintaan tuosta. Että eipä siinä nyt rahallisesti hurjia summia säästä, jos käytettynä ostaa. Tietty jos oikeasti käytetyillä on helpompi luistella, niin siinä tapauksessa ne. -ap
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 09:30"]
Ai uudetkin pitää teroittaa? En tullut ajatelleeksi. Kiitos tiedosta :D
Mitä nyt netistä nopeaa kattelin, niin halvimmat uudet maksaa noin 25e ja lähistöltä löytyy vähän käytettyjä suunnilleen puoleen hintaan tuosta. Että eipä siinä nyt rahallisesti hurjia summia säästä, jos käytettynä ostaa. Tietty jos oikeasti käytetyillä on helpompi luistella, niin siinä tapauksessa ne. -ap
[/quote]
Luistin on oikeasti niin kovaa materiaalia, että kestää useamman käyttökerran, ennen kuin se alkaa muokkautua kunnolla. Ja varsinkin pienellä lapsella niitä luistelukertoja tulee aika vähän / luistinkoko, jolloin luistin alkaa olla parhaimmillaan siinä vaiheessa kun se on jäänyt pieneksi. Siksi hyväkuntoiset käytetyt ostamalla ostaa paremmat luistimet kuin uutena ostaessa.
Sitten jos alkaa harrastaa luistelua enemmän (luistelukoulu, jääkiekko, muut jäälajit, taitoluistelu), voi alkaa tulla järkevämmäksi ostaa luistimet uutena. Mutta sekin vasta sitten isompana, pikkujunnuillekin menee täysin hyvin käytetyt. Kannattaa vaan katsoa, että terä on kunnossa (näyttää tasaiselta, ei ruostetta, hyvin kiinni luistinkengän pohjassa) ja että varsi on tukeva, varsinkin kantapäästä. Pienet kolhut / naarmut pintamateriaalissa eivät haittaa.
-9
itse kannatan käytettyjä, jos edullisesti löytyy..ainakin meilläpäin teroittaminen maksaa 8e, joten tulee silti edullisemmaksi hommata käytetyt. Niitä yleensä tulee tossa iässä niin vähän käytettyä joten käytetytkin voivat hyvin olla uudenveroisessa kunnossa.