Tiedättekö miksi toivoisin, että hyvä ystäväni hankkisi lapsia?
Mulla on tosi paljon kaikkea hyvää vauvatavaraa, untuvamakuupussia ja -peitettä sekä paljon Ruskovillaa. Voisin myydä ne ystävälleni pilkkahintaan. Vaatteet saisi ilmaiseksi, mitä nyt haluaa ottaa. Mulle ei ole lähipiiriin ihan hirveästi tiedossa ensimmäisiä lapsia, joten hän on nk. ainoa toivoni.
Odotan nyt toista ja viimeistä lastani, joten asia tulee kohta ajankohtaiseksi.
Kommentit (60)
Haluat, että ystäväsi pilaa elämänsä, jotta sinä pääset rojuistasi eroon? Tosi hieno "ystävä" oletkin.
Mä mielelläni myisin kamat jollekin tutulle halvalla. Niin, miksipä sitä kukaan haluaisi hyväkuntoista Ruskovillaa halvalla... tai Joutsenen vauvan untuvamakuupussia, joka maksaa uutena 140 e... En mä muista vaatteista tai kengistä tietenkään mitään hintaa pyytäisikään.
En HALUA, että mun ystävä tekee yhtään mitään, paitsi haluan tietenkin, että hän on onnellinen. Enpä oikein usko, että joku fanaattinen palstavela pystyy määrittelemään, mikä tekee hänet onnelliseksi.
Ap
Minä olen vela, en palstavela, enkä väitä tietäväni mikä tekee ystäväs onnelliseksi. Lasta kuitenkin pitää itse haluta.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 14:57"]Minä olen vela, en palstavela, enkä väitä tietäväni mikä tekee ystäväs onnelliseksi. Lasta kuitenkin pitää itse haluta.[/quote]
Niin että meinaatko, että mä käyn itse panemassa tuon ystäväni paksuksi salaa yöllä, vai mitä kahdat tarkoittaa?
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 14:54"]
Mä mielelläni myisin kamat jollekin tutulle halvalla. Niin, miksipä sitä kukaan haluaisi hyväkuntoista Ruskovillaa halvalla... tai Joutsenen vauvan untuvamakuupussia, joka maksaa uutena 140 e... En mä muista vaatteista tai kengistä tietenkään mitään hintaa pyytäisikään.
En HALUA, että mun ystävä tekee yhtään mitään, paitsi haluan tietenkin, että hän on onnellinen. Enpä oikein usko, että joku fanaattinen palstavela pystyy määrittelemään, mikä tekee hänet onnelliseksi.
Ap
[/quote]
Omituisia perusteluja. Jos haluat ilahduttaa tuttujasi, miksi sen pitäisi tapahtua juuri noin?
Vai harmittaako sinua varusteiden hinta ja haluaisit niistä siksi irti enemmän hyötyä lähipiirissäsi?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:02"]
Ap
[/quote]
Omituisia perusteluja. Jos haluat ilahduttaa tuttujasi, miksi sen pitäisi tapahtua juuri noin?
Vai harmittaako sinua varusteiden hinta ja haluaisit niistä siksi irti enemmän hyötyä lähipiirissäsi?
[/quote]
Millaiset perustelut pitäisi olla? Jos mua harmittaisi varusteiden hinta, myisin ne huutonetissä (jos huomasit, kirjoitin aloituksessa "pilkkahintaan"). Tuosta untuvamakuupussista esim. saisin todennäköisesti saman hinnan kuin ostaessa. Ystävälleni myisin sen max neljänneksellä ostohinnasta. Ihan siksi haluaisin panna tavarat hyvin halvalla kiertoon ystäväpiiriin, että olen itsekin saanut niin paljon hyvää tavaraa ystäviltä halvalla ja ilmaiseksi. Suurimman osan tavaroista antaisin tietenkin ilmaiseksi, mutta noista kalliimmista, esim. Ruskovillan ja Joutsenen tuotteista, pyytäisin jonkun nimellisen summan (tiedän, että tuo ystäväni ei edes suostuisi niitä ilmaiseksi ottamaan). Jos ystäväpiirissäni sattuisi olemaan joku vähävaraisempi tuleva lapsiperhe, antaisin ihan ilmaiseksikin.
Ap
Mä ainakin ymmärrän mitä ap tarkoittaa. Itsekin toivon samaa että sais antaa vauvatavarat jollekin läheiselle. Varmaan ite kyllä suosiolla myyn kalliimmat joista tuntuu että haluan saada jotain rahaa. Mutta annettavaa olis ja haluan nimen omaan jollekin ihanalle läheiselle ne antaa.
Ja ärsyttää muuten kun velat vastailemassa näihin..sanoisin (en tiedä kuinka monen puolesta puhun mutta) että oletuksena on, että jos sitä ei nimenomaisesti tarkenneta kysymyksessä, niin ketään ei kinnosta teidän mielipiteenne!
...ja siis aionkin aloittaa varusteiden myymisen huutonetissä ja kirpparilla heti, kun ne käyvät kuopuksellemme pieneksi, koska meillä ei ole tilaa säilyttää koko ajan kasvavaa lastentavaravuorta. Ellei nyt joku tarvitseva ilmoittaudu sitä ennen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:07"]
Mä ainakin ymmärrän mitä ap tarkoittaa. Itsekin toivon samaa että sais antaa vauvatavarat jollekin läheiselle. Varmaan ite kyllä suosiolla myyn kalliimmat joista tuntuu että haluan saada jotain rahaa. Mutta annettavaa olis ja haluan nimen omaan jollekin ihanalle läheiselle ne antaa.
Ja ärsyttää muuten kun velat vastailemassa näihin..sanoisin (en tiedä kuinka monen puolesta puhun mutta) että oletuksena on, että jos sitä ei nimenomaisesti tarkenneta kysymyksessä, niin ketään ei kinnosta teidän mielipiteenne!
[/quote]
Meidän ystäväpiirissä on ainakin monella ollut halu tehdä just tuota, panna hyvät tavarat kiertoon ystäville. Meillä on aivan tosi paljon käytettynä saatua/ostettua tavaraa, josta olen tosi kiitollinen. Mä en edes ottanut pakkausta, kun esim. pienet vaatteet tuli kaikki lahjoituksena ja lainaksi.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:06"]
Ap
[/quote]
[/quote]
Millaiset perustelut pitäisi olla? Jos mua harmittaisi varusteiden hinta, myisin ne huutonetissä (jos huomasit, kirjoitin aloituksessa "pilkkahintaan"). Tuosta untuvamakuupussista esim. saisin todennäköisesti saman hinnan kuin ostaessa. Ystävälleni myisin sen max neljänneksellä ostohinnasta. Ihan siksi haluaisin panna tavarat hyvin halvalla kiertoon ystäväpiiriin, että olen itsekin saanut niin paljon hyvää tavaraa ystäviltä halvalla ja ilmaiseksi. Suurimman osan tavaroista antaisin tietenkin ilmaiseksi, mutta noista kalliimmista, esim. Ruskovillan ja Joutsenen tuotteista, pyytäisin jonkun nimellisen summan (tiedän, että tuo ystäväni ei edes suostuisi niitä ilmaiseksi ottamaan). Jos ystäväpiirissäni sattuisi olemaan joku vähävaraisempi tuleva lapsiperhe, antaisin ihan ilmaiseksikin.
Ap
[/quote]
On outoa toivoa, että ystäväsi sinun auttamishalusi takia hankkiutuisi tilaan, jossa hän tarvitsisi juuri sitä tiettyä apua, jota sinä haluat antaa. Fiksumman kuuloisia perusteluja olisivat esimerkiksi se, että ystävästäsi tulisi varmasti hyvä äiti tai että olisi mukava kun lapsilla olisi tuttua leikkiseuraa ystävän lapsesta.
Muuten epäilen, että saisit varusteista täyttä hintaa. Eräs toteutunut hinta:
http://www.huuto.net/kohteet/joutsen-untuvapussi/288718397
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:06"]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
On outoa toivoa, että ystäväsi sinun auttamishalusi takia hankkiutuisi tilaan, jossa hän tarvitsisi juuri sitä tiettyä apua, jota sinä haluat antaa. Fiksumman kuuloisia perusteluja olisivat esimerkiksi se, että ystävästäsi tulisi varmasti hyvä äiti tai että olisi mukava kun lapsilla olisi tuttua leikkiseuraa ystävän lapsesta.
Muuten epäilen, että saisit varusteista täyttä hintaa. Eräs toteutunut hinta:
http://www.huuto.net/kohteet/joutsen-untuvapussi/288718397
[/quote]
Just tuon verran mä maksoinkin pussista, tai itse asiassa euron vähemmän!
Miten sä muuten ajattelet, että mun toivominen jotenkin vaikuttaa siihen, että ystäväni tulee raskaaksi? Eiköhän mun perustelut sille, miksi ystävästäni mielestäni pitäisi tulla äiti, ole ihan yhdentekeviä, koska ne eivät vaikuta mitenkään siihen, haluaako hän lapsia, ja jos haluaa, pystyykö hän niitä saamaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:16"]
Miten sä muuten ajattelet, että mun toivominen jotenkin vaikuttaa siihen, että ystäväni tulee raskaaksi? Eiköhän mun perustelut sille, miksi ystävästäni mielestäni pitäisi tulla äiti, ole ihan yhdentekeviä, koska ne eivät vaikuta mitenkään siihen, haluaako hän lapsia, ja jos haluaa, pystyykö hän niitä saamaan.
Ap
[/quote]
Enhän ole väittänytkään, että sun toivomiset asiaan jotain vaikuttaisivat?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:18"]
Ap
[/quote]
[/quote]
No ihan semmoinen olo tuli, kun kuitenkin kuvailit sitä, miten mun sun mielestäsi pitäisi toiveitani perustella. Toiveet on toiveita, varsinkin toisiin ihmisiin kohdistuvat toiveet ovat täysin yhdentekeviä, koska vaikutusmahdollisuudet niiden toteutumiseen ovat olemattomat.
Ap
En tajunnut avausta ollenkaan. Luulin, että ap toivoi ystävänsä saavan lapsen siksi, että ystävä toivoo lasta. Kyse olikin sitten vain tavarasta.
Jos kama painaa ap:n mieltä ja huushollia, niin näin joulun alla ylimääräisen/ turhan voi viedä vaikka Pelastusarmeijan joulupatakeräykseen hyvin pakattuna.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 12:13"]
Mulla on tosi paljon kaikkea hyvää vauvatavaraa, untuvamakuupussia ja -peitettä sekä paljon Ruskovillaa. Voisin myydä ne ystävälleni pilkkahintaan. Vaatteet saisi ilmaiseksi, mitä nyt haluaa ottaa. Mulle ei ole lähipiiriin ihan hirveästi tiedossa ensimmäisiä lapsia, joten hän on nk. ainoa toivoni.
[/quote]
Tiesitkö,että ne vauvakamat voi myydä/antaa pois muutenkin kuin ystävälle?
Jos et enää itse tarvitse,kiikuta kirppikselle.
Outo syy toivoa jonkun muun lisääntymistä.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:23"]
En tajunnut avausta ollenkaan. Luulin, että ap toivoi ystävänsä saavan lapsen siksi, että ystävä toivoo lasta. Kyse olikin sitten vain tavarasta.
Jos kama painaa ap:n mieltä ja huushollia, niin näin joulun alla ylimääräisen/ turhan voi viedä vaikka Pelastusarmeijan joulupatakeräykseen hyvin pakattuna.
[/quote]
Et näköjään tajunnutkaan! Luepa muutama vastaukseni tästä ketjusta, ja jos et vieläkään ymmärrä, kysy toki lisää. Mulla on vielä hetki aikaa selittää.
En ole viemässä tavaraa mihinkään, koska syntymätön lapseni (josta jo avauksessani mainitsinkin) tulee tarvitsemaan kaikenlaista.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:21"]
Ap
[/quote]
[/quote]
No ihan semmoinen olo tuli, kun kuitenkin kuvailit sitä, miten mun sun mielestäsi pitäisi toiveitani perustella. Toiveet on toiveita, varsinkin toisiin ihmisiin kohdistuvat toiveet ovat täysin yhdentekeviä, koska vaikutusmahdollisuudet niiden toteutumiseen ovat olemattomat.
Ap
[/quote]
En ole vastuussa siitä, millaisia oloja toisten sanoista kehität.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 12:13"]
[/quote]
Tiesitkö,että ne vauvakamat voi myydä/antaa pois muutenkin kuin ystävälle?
Jos et enää itse tarvitse,kiikuta kirppikselle.
Outo syy toivoa jonkun muun lisääntymistä.
[/quote]
Tiesin. Jos sua askarruttaa syyni, voit lukea muutaman vastaukseni tästä ketjusta, joissa kerron syitä sille, miksi haluaisin panna tavaraa kiertoon juuri ystäväpiirissäni. Jos senkin jälkeen vielä mietityttää, kysy toki lisää, mulla on vielä hetkinen aikaa vastailla.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 15:21"]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
En ole vastuussa siitä, millaisia oloja toisten sanoista kehität.
[/quote]
Niin, sen takia minäkään en ole vastuussa siitä, että sinä pahastut hassusta toiveestani.
Ap
Mikset voi myydä noita kamoja huutonetissä? Mistä edes tiedät, että ystäväsi haluaisi juuri sinun vauvakamojasi, jos hän saisikin lapsia?