Miten oli vuonna 1963
Niin mä synnyin silloin, on siitä jo aikaa. Tv1:ssä tulee juuri nyt kotimainen elokuva vuodelta 1963, silloin oli kyllä erilaiset oltavat kuin nyt. Elokuva kertoo nuorista, aika hyvä ajan kuvaus. Silloin ei edes seurustelevat nuoret ( mies ja nainen) saaneet viettää yötä yhdessä. Nykyisin kaikenlainen " outoilu" on tosi ok melkein must. Miten muistat 1960-luvun?
Kommentit (2)
Arvasin, että tää liittyy kyseiseen elokuvaan. 😄 Katselin hetken. En ollut silloin vielä syntynytkään. Ymmärrän, että jokainen kaipaa omia lapsuus- ja nuoruusaikojaan, mulle toi oli vilaus omien vanhempien ja isovanhempien menneisyydestä.
Tavallaan idyllistä, mutta mikä heti pisti silmään, oli väkivaltaisuus. Tänään juuri on lehtiotsikoissa puukotustapaus Helsingistä. Oonko väärässä, kun mun mielikuvissa 60- ja 70-luvuilla tosiaan oli jengejä ja puukko viuhui joka viikonloppu? Eikä ne lehtiin tainneet päätyä, ellei joku kuollut?
Joo muistan 1960-luvun vapaana ja rentona aikana, olin silloin teini, synnyin siis 1952. Kyllä ennen oli paremmin, kaikki.