Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä ovat lievän masennuksen tuntomerkit?

Vierailija
12.10.2020 |

Eihän elämä ole aina kivaa. Välillä on tyhmiä päiviä. Missä menee masennuksen raja?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vituttaa herätä joka aamu niin silloin ei mun mielestä kaikki ole kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on vielä suht toimintakykyinen mutta iloton ja alakuloinen.

Vierailija
4/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut tällaista monta vuotta. Olen luullut, että se on normaalia suomalaisuutta.

Vierailija
5/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

BDI kertoo.

Vierailija
6/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut tällaista monta vuotta. Olen luullut, että se on normaalia suomalaisuutta.

Voihan se olla sitäkin.

Vierailija
7/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn, koska yksi sanoi, että hänellä on diagnosoitu lievä. Minulle hän näyttäytyy ihan normaalina. Kun on hybä juttu, niin nauraa. Juttelee paljon. Ihan normisti.

Ap

Vierailija
8/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennuksen rajan huomaa siinä kohtaa, kun astelet mielialasi takia lääkäriin ja saat diagnoosin: "vaikea masennus"

Vierailija
9/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilottomuus, unettomuus, ei saa mitään aikaiseksi.

Vierailija
10/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn, koska yksi sanoi, että hänellä on diagnosoitu lievä. Minulle hän näyttäytyy ihan normaalina. Kun on hybä juttu, niin nauraa. Juttelee paljon. Ihan normisti.

Ap

Masennus ei tarkoita sitä, etteikö olisi kykenevä nauramaan. Joskus piiloteltu masennus voi näyttäytyä jopa ylipirteytenä ulos päin.

Vierailija
11/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hän ilmeisesti kuitenkin kärsii pitkään jatkuneesta alakulosta. Lievästä masennuksesta kärsivä osaa useimmiten kätkeä oireensa muilta.

Kun minun masennukseni oli lievällä tasolla, tunsin epämääräistä tyhjyyden tunnetta ja ilottomuutta. Masennuksen pahetessa oloni oli tuskainen, toimintakykyni kärsi ja muutuin hidasliikkeiseksi ja ilmeettömäksi.

Vierailija
12/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kivatkin asiat tuntuvat ainoastaa rasittavilta. Kun mieleen pulpahtelee vain epämiellyttävä muisto toisensa jälkeen.

Vierailija
13/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lievä masennus ei tee ihmistä huumorintajuttomaksi tai mitenkään toimintakyvyttömäksi. Keskivaikeallakin pystyy vielä aika hyvin feikkaamaan hetkellisesti.

Vierailija
14/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mäkin tsemppasin ihmisten kanssa ollessani. Nauroin hyville jutuille ja juttelin, mutta silti iltaisin mennessäni nukkumaan toivoin, ettö kuolisin yön aikana.

Vierailija
15/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kivatkin asiat tuntuvat ainoastaa rasittavilta. Kun mieleen pulpahtelee vain epämiellyttävä muisto toisensa jälkeen.

Juuri näin. Ja tuntuu siltä, että kaikki on maalattu jollain ankealla värillä. Herätessä ahdistaa, mikään ei ilahduta, ruoka ei maistu, ja illalla iskee surullinen yksinäisyys. Kukaan ei voi ikinä ymmärtää, koska itsen ja muun maailman välissä on näkymätön seinä.

Vierailija
16/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kiinnostu kenestäkään etkä halua tavata ketään

Vierailija
17/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä mainitut jutut + mainitsisin vielä sen, että kun elämä tuntuu suorittamiselta aamusta iltaan. Kun tekee mieli vetäytyä pois läheistenkin ihmisten seurasta, koska mielenkiinto ei enää nykyään riitä siihen. Kun kaikki tuntuu turhanpäiväiseltä ja miettii vain päivästä toiseen, että 'miksi minä jatkan?'. Tietysti kaikista tuntuu tältä joskus, mutta jos se on jatkuvaa useamman viikon, voidaan jo puhua lievän masennuksen oireista.

Vierailija
18/18 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että tuntuu luontevalta äänestää vasemmistoa.