Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä omaa "syrjäytynyttä" olemusta ja outoutta

Vierailija
06.01.2014 |

:( Miten tätä lähtis avaamaan. No, ensinnäkin tulen "wt"-perheestä (hyvin käytetty termi täällä av:lla!) ja tiedostan monessakin asiassa olevani juurikin sitä pahinta roskasakkia. Mulla tulee luultavasti aina olemaan vähän vaikeuksia elämisessä, lähinnä mielenterveysjuttujen takia, vaikka siis toki esim. raha-asiani hoidan hyvin, opiskelen (en tietenkään korkealle) ja yritän päästä suosta ylös.

Ahdistaa nämä ympyrät, ahdistaa se, etten toisaalta koskaan ole kuulunut näiden ihmisten seuraan (se näkyy usein niin, että saan kuulla olevani outo, hissukka jne.) mutta en toisaalta osaa olla täysin "kunnollinen", kunnianhimoinen tai fiksu. Jonkinlainen väliinputoaja ehkä.

Viimeinen niitti oli, kun mulle vihjailtiin, että kannattaisi munkin lopettaa sekoilu ja aineiden käyttö. Tuntui ihan käsittämättömän hirveältä, että joku todella luulee mun "sekoilevan" ja "käyttävän aineita", koska inhoan kaikkea sellaista ja nimenomaan sen takia _ahdistaa_ koko tämä kaupunginosa ja perheenjäsenet. Ja kun toi "sekoilu" tarkoittaa tämän ihmisen sanomana lähinnä mun outoja juttujani (erilainen huumorintaju), mistä päästääkin siihen outouteen...

En jaksa enää yhtään kertaa kuulla olevani "outo" tai "epänormaali"! Ymmärtäisin sen, jos kulkisin kaupungilla jossain pikachu-puvussa tai laulelisin itsekseni, se olis ehkä outoa.

Mä tässä nyt ihan tosissani mietin, että menenkö heti huomenna ostamaan pelkästään beigejä vaatteita, värjäänkö hiukset turvallisesti keskiruskeiksi, opettelenko puhumaan säästä tuntemattomien kanssa... Pystyttäisin sellaisen normaalin ihmisen kulissin.

Ymmärsiköhän kukaan mitä hain takaa :(

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään "normaalia". Mitä tahansa päätät tehdä voit olla varma, että joku valittaa aina. Älä anna toisten määritellä itseäsi. Koita löytää asiat ja ihmiset mistä olet aidosti kiinnostunut ja asiat lähtee toivottavasti rullaan.

Vierailija
22/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, viestisi oli hauska, nauratti ainakin mua.. sitähän tämä on syrjäytyneisyys periytyy tai omaksutaan, mutta nyt kiinnostaa tietää, missä asut?? Jos asut lähiössä, jossa kaikki näyttää harmaalta, säästä ja ota asuntolaina ja muuta ihan muualle, mistä löydät halvemman asunnon haluamillasi puitteilla (vuodenaika on kyllä otollinen ahdistukselle missä päin Suomea vain). Ei harmaassa kerrostalolähiössä työttömien keskellä voi muuta kuin ahdistua. En usko ettet olisi fiksu. Jos sinulla ei ole vielä haluamaasi koulutusta ja ammattia, hanki se. Keskityt vain unelmaasi, mitä haluat, älä kuuntele muita. Itseäni pidetään aina tyhmempänä kuin oikeasti olen (tai sitten olen narsisti), ja ihmiset yllättyvät kuullessaan ammattini ja koulutustaustani. Miesmarkkinoilla olen aina saanut sen vain-peruskoulun-käyneen, ja akateemikoilta lähinnä ylimielisiä katseita. Nyt olen pian 2 lapsen äiti, vakityössä, asuntolainan maksaja jne. ikää 32. Tätä ennen saanut seikkailla mielin määrin ja noussut aina kuin ruoho vaikka olen tullut jätetyksi, nöyryytetyksi, kaukaa kierretyksi. Tuo on todella ikävää, että koko perhe kärsii yhden huumeidenkäytöstä. Tästäkin syystä: lähde kotipaikkakunnaltasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 20:58"]

Miksi ap trollaa? Onko tylsää? Harjoitteletko kirjoittamista? Kirjoitat liian hyvin kuvailemaksesi ihmiseksi. Toisaalta et kirjoita tarpeeksi hyvin kirjoittaaksesi ammatiksesi. Pöytälaatikkokirjailija jonka haaveena on julkaista joskus ihan oikea romaani? (tirsk!)

[/quote]

Minulla tuli kirjoitustyylistä mieleen se, joka oli pettynyt appivahemmistaan. Kuvaili itsensä kaupunkilaiseksi ja miehen vanhemmat olivat hamstraavia maalaisia. Yhtä laajat maalailut tilanteesta, mutta kaukana ammattimaisesta kirjoittajasta.

Vierailija
24/24 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 20:58"]

Miksi ap trollaa? Onko tylsää? Harjoitteletko kirjoittamista? Kirjoitat liian hyvin kuvailemaksesi ihmiseksi. Toisaalta et kirjoita tarpeeksi hyvin kirjoittaaksesi ammatiksesi. Pöytälaatikkokirjailija jonka haaveena on julkaista joskus ihan oikea romaani? (tirsk!)

[/quote]

Minulla tuli kirjoitustyylistä mieleen se, joka oli pettynyt appivahemmistaan. Kuvaili itsensä kaupunkilaiseksi ja miehen vanhemmat olivat hamstraavia maalaisia. Yhtä laajat maalailut tilanteesta, mutta kaukana ammattimaisesta kirjoittajasta.

[/quote] taisi ap:lla käry käydä, kun ketju loppui tähän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän