Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lääkäri kysyy ruokailutottumuksista, alhoholista ja liikunnasta, paljonko yleensä kaunistelet totuutta?

Vierailija
12.10.2020 |

Niin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 %

Vierailija
2/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailutottumuksista ja liikunnasta ei ole mitään syytä, mutta alkoholinkäytöstä kyllä, jos kysytään. Että pari kertaa kuussa, vaikka oikeasti kyllä joka viikonloppu edes vähän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kaunistella, liikun lähes päivittäin, alkoa käytän pari kertaa vuodessa ja kasviksia menee puoli kiloa päivässä.

Vierailija
4/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Miksi kaunistelisin? Olen mielenterveyskuntoutuja

Vierailija
5/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, olisi itsepetosta antaa väärää tietoa.

Miksi mennä vastaanotolle, jos antaa väärää tietoa osapuolelle joka joissakin tilanteissa voisi ehkä auttaa?

Vierailija
6/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Paitsi hammaslääkärissä lupaan aina vähentää limppari juontia.

Vierailija
7/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan enää yhtään. Joskus kaunistella esimerkiksi syömisiäni, mutta mitä minä siitä hyödyn jos niin teen? Alkoholia en käytä ja liikun hyvin paljon, nekin asiat kerroin niin kuin ne olivat. Tiedän kyllä itse ongelmani ja tiedän mikä olisi hyvä tai oikein, joten paasaamisia en suostu enää kuuntelemaan ja ei niitä minulle sanotakaan enää. N46

Vierailija
8/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri pitäisi valehtelijana jos sille kertoisi ihan koko totuuden.

Vierailija
9/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon, että syön suht terveellisesti, mutta ihan liikaa etenkin juustoa. Olen tosin perso makealle ja leipoisin vaikka joka päivä jotain hyvää. Alkoholia en käytä joinain vuosina ollenkaan, muutenkin määrä on koko vuodessa muutama annos. Liikunnan määrä on helppo sanoa, se on hyvin vähän.

Vierailija
10/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään. Paitsi hammaslääkärissä lupaan aina vähentää limppari juontia.

Minulla myös tuppaa jäämään hampaiden välit lankaamatta..

Vierailija
11/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, mutta mulla on huipputerveelliset elämäntavat. Sen kyllä myös näkee minusta ja kaikista arvoista.

Vierailija
12/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä voi mitään kaunistella.

Kaikki näkyy kyllä lääkärille, ylipaino osoittaa ruokailutottumukset ja liikkumisen,

Ja verinäytteistä miten käyttää alkoholia; siis kuinka usein ja miten paljon.

Lääkäreiltä ei voi salata niin paljon asioita, kuin potilas itse luulee.

Vierailija
13/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kaunistella, eikä syömisissä tai liikunnassa mitään kaunisteltavaa olekaan. Alkoholin käyttöä voisi toki viilata pienemmäksi, mutta tosiaan en vaivaudu koska olen terve, normaalipainoinen ja minulla on itsemääräämisoikeus elämääni, eikä työterkkari ole mikään ylipappi jota tarvii nuoleskella tai jolle ripittäytyä ”synneistään” :D

Vierailija
14/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunistelen ruokavaliota (alkoholia en käytä), koska lääkärit ovat harvoin ravintoasiantuntijoita.  Ravitsemusterapeutille en kaunistelisi. Älkää nyt luulko, että lääkärit tietävät kaikesta kaiken.

Yleensä ruoka ei tule puheeksi, mutta jos tulee, niin eipä kuulu muille.

t. Lääkärin normaalipainoinen perheenjäsen

Vierailija
15/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunistelen ruokavaliota (alkoholia en käytä), koska lääkärit ovat harvoin ravintoasiantuntijoita.  Ravitsemusterapeutille en kaunistelisi. Älkää nyt luulko, että lääkärit tietävät kaikesta kaiken.

Yleensä ruoka ei tule puheeksi, mutta jos tulee, niin eipä kuulu muille.

t. Lääkärin normaalipainoinen perheenjäsen

Ei lääkäri välitä siitä, mitä potilas syö, ei se hänelle kuulu.

Lääkäri välittää kylläkin potilaan ylipainosta, etenkin jos sitä ylipainoa on paljon.

Ylipaino kun edesauttaa monien sairauksien syntymistä ja pahenemista.

Painon pudottamista lääkäri ehdottaa useille potlaille aivan asiallisesti ja aiheesta.

Minullekin on ehdotettu ja noudatin kehotusta, koska ymmärsin miten tärkeää se on, omien sairauksieni  hoidossa.

Tarvittaessa lääkäri antaa myös lähetteen ravitsemusterapeutille, mutta ravitsemusterapeutin kaikki antaman ohjeet löytyvät myös netistä.

Vierailija
16/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että ei kuulu sinulle. En kyllä käykään lääkärissä käytännössä koskaan, siitä on yli 20 vuotta kun olen käynyt.

Vierailija
17/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan kysynyt. Sitä ihmettelinkin kun olin korkean verenpaineen takia lääkärissä. Mitään ei kysytty elintavoista, resepti kouraan vaan ja heipat. Olen hoikka, eli ehkä lääkäri ajatteli, että ei tarvi kysellä mitään. Luontaishoitajalle kun menin, niin johan kyseli. Suositteli sokerin pois jättämistä ja hiilarien vähentämistä, kasvisruuan lisäämistä, maitohappobakteeripitoisia ruokia (esim. hapankaalta), joogaa, rentoutusharjoituksia. Tein kaiken mitä suositteli ja kävin hoidossa, en tiedä mikä sitten auttoi, mutta verenpapine laski normaaliksi ja lääkkeet on tuolla kaapissa syömättä olleet jo yli vuoden. Ymmärtääkö ne lääkärit edes mitään ruuan päälle? Ehkä ravitsemusterapeutit periaatteessa jotain ymmärtävät tai ainakin heidän pitäisi. 

Vierailija
18/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaunistele yhtään. Miten lääkäri voi antaa oikean diagnoosin jos se perustuu huonoihin tietoihin? Kunpa sama ymmärrettäisiin myös yhteiskunnallisella tasolla...

Vierailija
19/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan kysynyt. Sitä ihmettelinkin kun olin korkean verenpaineen takia lääkärissä. Mitään ei kysytty elintavoista, resepti kouraan vaan ja heipat. Olen hoikka, eli ehkä lääkäri ajatteli, että ei tarvi kysellä mitään. Luontaishoitajalle kun menin, niin johan kyseli. Suositteli sokerin pois jättämistä ja hiilarien vähentämistä, kasvisruuan lisäämistä, maitohappobakteeripitoisia ruokia (esim. hapankaalta), joogaa, rentoutusharjoituksia. Tein kaiken mitä suositteli ja kävin hoidossa, en tiedä mikä sitten auttoi, mutta verenpapine laski normaaliksi ja lääkkeet on tuolla kaapissa syömättä olleet jo yli vuoden. Ymmärtääkö ne lääkärit edes mitään ruuan päälle? Ehkä ravitsemusterapeutit periaatteessa jotain ymmärtävät tai ainakin heidän pitäisi. 

Lääkäreillä ei ole koulutusta ravinnosta ja ravitsemusterapeutin on suositeltava "virallista ruokavaliota"

Itse on selviteltävä sopiva ruoka.

Vierailija
20/26 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en yhtään. Sanon että poltan ja syön herkkuja ja joskus epäterveellisesti mutta totean myös että liikun ja yritän syödä monipuolisesti ja aina kasvista myös lautasella jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän