Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhde ”kiellettyyn” tahoon

Vierailija
12.10.2020 |

Mulla oli läheinen ihmissuhde ”epäsopivaan” tahoon. Ihan siis vain ihmissuhde josta tuli vahingossa liian läheinen. Toinen osapuoli säikähti miten läheiseksi pääsimme ja otti etäisyyttä. Olen sitä etäisyyttä kunnioittanut - nyt mennyt 4kk viimeisestä yhteydenotosta/näkemisestä.

Pitääkö vain unohtaa? Vai luottaa että kyllä se tulee perässä jos kiinnostaa? Vai ottaa yhteyttä - koska?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidä ottaa yhteyttä, jos toinen on ilmaissut, että nyt tämän on loputtava. Miksi se siitä muuttuisi?

Vierailija
2/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä mies ottaa yhteyttä naiseen, jos sitä kiinnostaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää unohtaa. Mikset kunnioittaisi toisen toivetta?

Vierailija
4/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tunnet sitä toista osapuolta kohtaan? Miten se toinen osapuoli ilmaisi mahdollista kiinnostustaan? Ota itse yhteyttä siihen toiseen.

Olen itse ollut hieman vastaavantyyppisessä tilanteessa ja juuri tällä hetkellä haaveilen siitä ihmisestä. Tuossa juuri pohdin, uskallanko enää koskaan ottaa häneen yhteyttä.

Vierailija
5/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säikähdin itse vähän vastaavassa tilanteessa ja lähinnä siksi, kun pelkäsin sen toisen osapuolen reaktiota. Oikeasti tunteeni häntä kohtaan eivät ole koskaan haalistuneet, enkä enää uskalla ottaa yhteyttä, sillä pelkään olevani lähinnä rasite hänelle.

Vierailija
6/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se oli epäsopiva tai kielletty?

Vierailija
7/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota yhteyttä jos jutussa on useampi kuin yksi ihminen.

Vierailija
8/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sopivaa vikitellä potilaita tai valmennettavaa, muista se!

Vierailija
9/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tietysti ottaa yhteyttä mutta jos toinen osapuoli edelleen toivoo etäisyyttä niin sitten ei enää. Voit vaikka kysyä onko kaikki ok tms. Voi myös olla ettet saa koskaan selvyyttä asiaan.

Vierailija
10/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisissa tilanteissa se toisen toive ei ole aina niin yksiselitteinen. AP:n tilanne muistuttaa hieman omaani, mutta en usko, että omassa tapauksessani sillä toisella on minkäänlaisia (ainakaan positiivisia) tunteita minua kohtaan. Itse olen edelleenkin rakastunut siihen omaan "sopimattomaan" ihastukseeni.

Vierailija
11/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tunnet sitä toista osapuolta kohtaan? Miten se toinen osapuoli ilmaisi mahdollista kiinnostustaan? Ota itse yhteyttä siihen toiseen.

Olen itse ollut hieman vastaavantyyppisessä tilanteessa ja juuri tällä hetkellä haaveilen siitä ihmisestä. Tuossa juuri pohdin, uskallanko enää koskaan ottaa häneen yhteyttä.

Rakastan häntä. Olisin valmis muuttamaan nykyistä elämääni hänen vuokseen, joka on aika pelottavaa ja jopa outoa minulle.

Hän ilmaisi kiinnostuksensa tekemällä mun hyväksi asioita, joita ei ole aiemmin kenellekään tehnyt. Päästi henkisesti lähemmäs kuin ketään.

Omien sanojensa mukaan ”ei ole ollut koskaan tällaisessa tilanteessa”. Viestiteltiin aika tiiviisti ja nähtiin, keskusteltiin tosi hyviä pitkiä keskusteluita. Löi löylyä kiukaalle kuten minäkin - sitten se piti jäähdyttää. Häntä ilmeisesti alkoi ahdistaa. Meillä myös jnkv yhteisiä tuttuja/kavereita.

Ap

Vierailija
12/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja selkeästi tajuaa, että eteneminen on epäsopivaa niin ÄLÄ jatka. Monta todella paskamaista tilannetta olisi vältetty, jos osapuolet olisivat tajunneet rajansa. 

Liian monta sotkuista avioeroa, riitaisaa eroa, perhehelvettiä, potkuja työpaikasta, erottamista opiskelupaikasta, eristäminen kavereista, suoranaista vihaa läheisiltäsi ym. ym.

Ne tunteet ja kuvitelmat "elämää suuremmasta rakkaudesta" eivät ole sen arvoisia, elämä ei mene kuin elokuvissa..... Saat vain paskaa niskaasi.

Vierailija
13/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta elämäsi ensin ja ota vasta sen jälkeen yhteyttä. Itse olin samanlaisessa tilanteessa toisena osapuolena ja lopetin yhteydenpidon kun huomasin ettei toinen uskalla tehdä mitään muutoksia elämäänsä.

Vierailija
14/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap nainen ja se toinen henkilö mies?

Jos näin on, ehkä toiveita suhteen jatkamisesta ei ole, sillä miehet edelleenkin ovat aloitteellisia näissä asioissa.

Jos sen sijaan kombinaatio on toisenlainen (ap olisi mies ja se toinen osapuoli olisi nainen tai kyseessä olisi joku sateenkaariviritys), pientä toivoa voisi olla. Oletko itse korkeammassa valta-asemassa toiseen nähden vai toisin päin?

Vierailija
15/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaisuudesta: puhuitteko myös henkilökohtaisista asioista kuin ihminen ihmiselle? Oletko samanlaisissa väleissä muiden ihmisten kanssa? Entä tiedätkö, onko kyseisellä ihmisellä arjessa useita luontevia kontakteja kuten päivittäistä taukoseuraa?

Entisessä työpaikassani eräällä esimiesasemaisella oli useita naispuolisia ja muita työkontakteja. Arvelen, että mies itse rajoitti yhteydenpitoa milloin kehenkin. Ikävä vaan, että jossain vaiheessa eri naisista liikkui ohimennen huhuja, ettei heillä olisi tarpeeksi muita ystäviä. Jopa työtehtäviin tai työsuhteen jatkumiseen liittyvänä seikkana. Ikään kuin joku tai mies itse ruokkisi kuvaa muiden intensiivisistä väleistä tyyppiin, vaikka yhteydenpito on voinut olla aivan tavanomaista tai kyseinen tuttu ei olisi miehen alalta. Silti muka taas jollain on liian vähän tuttuja, vs. liian vähän osaamista työhön.

Kannattaa siis kuulostella, voiko samanlainen tilanne koskea muitakin. Onko kyse todella ollut liian läheisistä väleistä vai korostaako joku "kielletyn" tahon oletettuja kontakteja?

Vierailija
16/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen pyytää olemaan ottamatta yhteyttä niin sun on vaan oltava ottamatta yhteyttä.

Äläkä jää odottamaan, että toinen "tulisi perässä" - voisi se tulla, JOS sitä kiinnostaisi, mutta sehän on jo sanonut, että ei kiinnosta. Kyllä sun nyt nyt vaan täytyy se uskoa.

Eli unohda.

ÄLÄKÄ OTA YHTEYTTÄ KUN TOINEN KERRAN ON KIELTÄNYT. Sellaista sanotaan ahdisteluksi ja stalkkaamiseksi. Se on sanonut, että sitä ei kiinnosta. Usko se nyt vaan.

Vierailija
17/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ttu on "kielletty taho"? Suhteita voi olla ihan keneen tahansa. Kuulostaa enemmänkin kielletyltä suhteelta.

Vierailija
18/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisissa tilanteissa se toisen toive ei ole aina niin yksiselitteinen. AP:n tilanne muistuttaa hieman omaani, mutta en usko, että omassa tapauksessani sillä toisella on minkäänlaisia (ainakaan positiivisia) tunteita minua kohtaan. Itse olen edelleenkin rakastunut siihen omaan "sopimattomaan" ihastukseeni.

Kyllä se oikeasti on TÄYSIN yksiselitteistä. Toinen on sanonut, ettei halua olla yhteydessä. Ei ole olemassa MITÄÄN kelvolllista tapaa selittää sitä pois.

Vierailija
19/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen pyytää olemaan ottamatta yhteyttä niin sun on vaan oltava ottamatta yhteyttä.

Äläkä jää odottamaan, että toinen "tulisi perässä" - voisi se tulla, JOS sitä kiinnostaisi, mutta sehän on jo sanonut, että ei kiinnosta. Kyllä sun nyt nyt vaan täytyy se uskoa.

Eli unohda.

ÄLÄKÄ OTA YHTEYTTÄ KUN TOINEN KERRAN ON KIELTÄNYT. Sellaista sanotaan ahdisteluksi ja stalkkaamiseksi. Se on sanonut, että sitä ei kiinnosta. Usko se nyt vaan.

Eihän ap sanonut, että toinen olisi mitään kieltänyt, vaan kuulemma "otti etäisyyttä" (mitä se ikinä tarkoittaakaan). Eikä ap kertonut, että se henkilö olisi edes sanonut, ettei kiinnosta. Eli hieman tarkempaa luetun ymmärtämistä, kiitos. Ehkä he eivät puhuneet koko aiheesta mitään ja tapaamiset vähitellen vain hiipuivat esimerkiksi.

Vierailija
20/38 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se oikeasti on TÄYSIN yksiselitteistä. Toinen on sanonut, ettei halua olla yhteydessä. Ei ole olemassa MITÄÄN kelvolllista tapaa selittää sitä pois.

Eihän ap sanonut, etteikö se kielletty taho haluaisi olla tekemisissä. Missä hän niin muka kertoi? Tuo kaikki on omaa tulkintaasi.