Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö perhe yleensä kaikki keskenään saunassa?

Vierailija
12.10.2020 |

Vähän mietin vaa ku kaikkien kavereiden porukat käy saunassa keskenään. Me käydään vain mökillä ja siellä on uikkarit. Johtuukohan se siitä että äiti on vain 36? Ei mua ainakaan haittaisi käydä kaikki samaan aikaan ku voitaisiin käydä päivän kuulumiset läpi yhessä

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain perheissä saunotaan, joissain ei. Normaalia on, että lapsi sukupuoleen katsomatta vähitellen kokee mielekkäämmäksi mennä vain omaa sukupuoltaan edustavien perheenjäsenten kanssa saunaan.

Minun molemmat poikani ovat siirtyneet yksin/isän/veljen kanssa saunomiseen n. 10-11v ikäisenä. Ja se on täysin normaalia, osa siirtymistä murrosikään.

Yhteisiä keskusteluja käydään sitten ruokapöydässä joka ilta.

Entä jos vanhemmat haluaa saunoa yhdessä, ei siinä lapset voi vaatia pojat saunavuoroa isän kanssa ja äiti tyttöjen...

Sitten kaikki menee yhdessä. Mikä siinä on niin pahaa nähdä perheenjäseniään alasti?? Se oli rnnen ihan normaalia mutta yhtäkkiä ei ookkaa.

Mutta justhan tuossa ylempänä sanottiin että lapset eivät enää teininä tule yhteissaunaan :)

Teinit osannee käydä yksinäänkin saunassa halutessaan. Kyllä yleensä perheessä osataan kysyä vaikkapa tytöltä "haluatko tulla äidin kanssa saunaan vai saunotko yksin?" tai vaihtoehtoisesti "menetkö ensin saunaan vai mennäänkö me vanhemmat ensin?"

Vierailija
22/36 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä ole ihan perhekohtainen juttu. Meillä on käyty aina saunassa yhdessä, kysyttiin kyllä kun lähestyivät murrosikää, haluavatko käydä erikseen, mutta kumpikaan ei halunnut.

Niin meilläkin. Lapset on jo päälle kolmekymppisiä, mutta vieläkin käydään esimerkiksi joulusaunassa yhdessä eikä siinä ole mitään outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyyn ikään kyllä.

Vierailija
24/36 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiettyyn ikään kyllä.

Ne mun kaverit on ihan 16-vuotiaita

Vierailija
25/36 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää 16v. haaveilee alastomasta äidistä. Oikeasti joku 50v. peräkammarinpappa.

Vierailija
26/36 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki käy erikseen. Ei meillä kukaan istu löylyissä kuin sen 5-10 minuuttia korkeintaan. Siinä saisi vain odotella suihkuvuoroa. Koko nelihenkinen perhe on saunonut ja peseytynyt alle tunnissa, vaikka jokainen käy erikseen.

Vierailija
27/36 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies käy yksinään omien lastensa kanssa sekä yhteisen parivuotiaan pojan kanssa koska en vaan itse pidä erityisemmin saunomisesta. Juhannussauna on ainoa mitä ”odotan” oikein.

Lapset tyttöjä 10 ja 8v ja se poika 2v. Ehkä tilanne muuttuu teini-iässä, vaikea arvata.

Vierailija
28/36 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki käy erikseen. Ei meillä kukaan istu löylyissä kuin sen 5-10 minuuttia korkeintaan. Siinä saisi vain odotella suihkuvuoroa. Koko nelihenkinen perhe on saunonut ja peseytynyt alle tunnissa, vaikka jokainen käy erikseen.

Löylyissä kuuluu istua vähintään puolituntia

Vierailija
29/36 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tää 16v. haaveilee alastomasta äidistä. Oikeasti joku 50v. peräkammarinpappa.

En haaveile alastomasta äidistäni senkin pervo. Minua ei vaan alastomuus haittaa

Vierailija
30/36 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain perheissä saunotaan, joissain ei. Normaalia on, että lapsi sukupuoleen katsomatta vähitellen kokee mielekkäämmäksi mennä vain omaa sukupuoltaan edustavien perheenjäsenten kanssa saunaan.

Minun molemmat poikani ovat siirtyneet yksin/isän/veljen kanssa saunomiseen n. 10-11v ikäisenä. Ja se on täysin normaalia, osa siirtymistä murrosikään.

Entä jos vanhemmat haluaa saunoa yhdessä, ei siinä lapset voi vaatia pojat saunavuoroa isän kanssa ja äiti tyttöjen...

Sitten kaikki menee yhdessä. Mikä siinä on niin pahaa nähdä perheenjäseniään alasti?? Se oli rnnen ihan normaalia mutta yhtäkkiä ei ookkaa.

Tää on yksi ikuisuusaihe palstalla. Valitettavasti viime vuosina on tullut yleisemmäksi tämä, että eri sukupuolten pitäisi saunoa erikseen. Se on sääli, sillä Suomessa on ollut fiksu perinne, jossa saunomisessa ei ole ollut mitään seksuaalista.

Vierailija
31/36 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä saunassa edelleenkään käydä mitään syvällisiä keskusteluita. Ne on etelä-euroopan pellejen touhuja lukea lehteä tai jutella päivästään saunassa.

Vierailija
32/36 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsuuden perheeni saunoi yhdessä ja samaa teemme nytkin teinien kanssa.

Se saunoo yhdessä joka haluaa ja ellei tunnu luontavalta, niin sitten sitten tarvitse sanoa sekaporukassa. Harraste- ja opiskelijaporukoissa osa saunoi reissuilla yhteissaunassa, osa ei.

Jokaisen oma valinta eikä sitä tarvitse moralisoida puoleen taikka toiseen.

Vierailija
33/36 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta justhan tuossa ylempänä sanottiin että lapset eivät enää teininä tule yhteissaunaan :)

Teinit osannee käydä yksinäänkin saunassa halutessaan. Kyllä yleensä perheessä osataan kysyä vaikkapa tytöltä "haluatko tulla äidin kanssa saunaan vai saunotko yksin?" tai vaihtoehtoisesti "menetkö ensin saunaan vai mennäänkö me vanhemmat ensin?"

Kysyn teinitytöiltä tuletteko nyt saunaan vai mun (=isä) jälkeen. Tähän mennessä tulevat aina mun kanssa. Voisivat saunoa toki keskenääkin ennen minua.

Vierailija
34/36 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen oman toiveen mukaan. Meillä saa tulla saunaan kaikki, jotka haluaa. Pojat tulee vielä, teinityttö ei tule muiden kanssa vaan käy yksin.

Vierailija
35/36 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/36 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä