Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lastenvalvojasta / perheasiainsovittelusta

Vierailija
06.01.2014 |

Kysymys teille jotka tiedätte enemmän:

Varaanko suoraan ajan lastenvalvojalle vai perheasiainsovittelijalle, kun suullisesti ei saa mitään tarkkaa systeemiä sovittua lapsen isän kanssa? Menemmekö ensin sovittelijalle suunnittelemaan mikä olisi tilateessamme parasta, vai voiko suunnittelematta mennä lastenvalvojalle?

Olemme eronneet viime elokuussa enkä ole vielä saanut aikaiseksi viranomaisille menoa. Lapsen isä on kaikkea byrokratiaa vastaan. Hän on tavannut lastamme n. kaksi kertaa viikossa iltapäivän ajan sekä lisäksi joitain ylimääräisiä kertoja työkiireitteni takia. Minusta tuntuu että tämä menee hirveän epäsuhtaisesti, että minä olen kokoajan vastuussa kaikesta. Lapsen isä on kyllä joustava, mutta ei ota lasta luokseen esim. yöksi tai tapaa muulloin kuin silloin kun minä ehdotan. Huomaan nyt puoli vuotta arkirumbaa pyöritettyäni (myös loma-ajat) että tarvitsen joskus myös omaa, vastuutonta aikaa itselleni, vaikka koko illan.

Minkälaisia sopimuksia voisi oikein tehdä? Lapsi on 4v ja hänelle varmasti parasta olisi saada asua täällä kotona minun luonani, mikä on hänen synnyinkotinsa, missä on lähellä ystävät ja päiväkoti ja tutut leikkipaikat. Vinkkejä otetaan vastaan!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että sitä isää ei mikään laki eikä sopimus voi pakottaa ottamaan lasta luokseen sen useammin, kuin mikä häntä huvittaa.

Itselläni on luultavasti ero edessä ja kauhistuttaa se, että vaikkei nyt olekaan omaa aikaa, niin sitten sitä ei pääse edes ruokakauppaan enää yksin. Ja mies ei taatusti tule ottamaan lapsiaan vuoroviikonlopuiksi yms. Eikä siihen millään sopimuksilla voida pakottaa..

Vierailija
2/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tekisitte lastenvalvojalla sopimuksen, isän ei ole pakko lasta ottaa. Niin se vain tuntuu olevan. Lähivanhemman on pakko lapsi luovuttaa tapaamisiin, mutta etä voi lipsua sopimuksesta kuinka huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoselle ylläpeukku vain siksi, että noin se menee. Itse asiassa ei ole mitään tykkäämistä. Ja sit noi etät kehtaa vielä julkisesti vinkua kovempia rangaistuksia lähivanhemmille. Sais tulla etävanhempien vastuuttomuus rangaistavaksi myös, lapsihan se on joka kärsii. Ja noi sopimukset kun vielä menee niin, että "Lapsella on oikeus..." Kissanviikset lapsilla mitään oikeuksia ole, etällä on.

Vierailija
4/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mutta mun siis kannattaa saada kirjattua jollekin paperille että olen lapsen yksinhuoltaja? Vai riittääkö että olen automaattisesti kaikesta vastuussa kun asun lapsen kanssa? Miksi sitten edes kävisin lastenvalvojalla, jos siellä tehdyt paperit eivät velvoita isää millään tavalla? Höhlä systeemi. Eli jos isää ei nappaa, se voi peruilla tapaamisia ja kieltäytyä ottamasta luokseen... Voi helvetti. Luulin että kun sen on isyystesteissäkin käyttänyt, sille kilahtaisi joku vastuu tästä asiasta. Meillä on ollut tähän asti yhteishuoltajuus. Pah. Oleko ihan narttu jos vaadin mieheltä elatusmaksuja kun kerrn näin on päässyt käymään että olen lähes yksinhuoltaja?

-ap

Vierailija
5/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lapsen isän sitten saisi innostumaan?

Hän on parisuhteemme aikana jo paljastunut täydeksi vastuunvälttelijäksi, nyt vielä enemmän itsekeskeinen. En jaksaisi kaikessa tulla vastaan ja tehdä hänelle helpoksi. (Esim. kun hakee lapsen, pitäisi olla puettuna ja kaikki kamat valmiiksi laitettuna ja mietittynä ja jos ei ole, aloittaa metelin ettei osaa eikä tiedä mitä lapselle laitetaan päälle.)

-ap

Vierailija
6/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki elatusmaksut sulle kuuluvat, ihan normaalia. Rahathan ovat lapsen menoja - asumiskuluja, ruokaa, vaatteita jne. varten. Älä tunne syyllisyyttä.

Vierailija
7/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki elatusmaksut sulle kuuluvat, ihan normaalia. Rahathan ovat lapsen menoja - asumiskuluja, ruokaa, vaatteita jne. varten. Älä tunne syyllisyyttä.

Vierailija
8/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vastuunpakoilija ex, jonka jätin jo vuosi sitten. Se vaan ei suostu lähtemään mun kämpästä ja harmittaa jos joudun hoitamaan asian häätömääräyksen ja poliisien kautta. Ole siinä sitten sen jälkeen asiallisissa väleissä lasten isän kanssa... Toisaalta helpompaa että voi viedä roskat ja pyykit mutta muuten näyttää siltä että kaiken vastuun tulen kantamaan vielä 18v ajan... Tsemppiä AP:lle!

Vierailija
9/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vastuunpakoilija ex, jonka jätin jo vuosi sitten. Se vaan ei suostu lähtemään mun kämpästä ja harmittaa jos joudun hoitamaan asian häätömääräyksen ja poliisien kautta. Ole siinä sitten sen jälkeen asiallisissa väleissä lasten isän kanssa... Toisaalta helpompaa että voi viedä roskat ja pyykit mutta muuten näyttää siltä että kaiken vastuun tulen kantamaan vielä 18v ajan... Tsemppiä AP:lle!

Vierailija
10/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset