Venäläinen pojan nimi, joka sopii myös suomalaisen suuhun
Venäläinen pojan nimi, joka sopii myös suomalaisen suuhun, ehdotuksia?))
Kommentit (45)
Mitja, Petja, Mitro, Juri, Jiri, Miska jne.
Juri, Kosmo (suom. Kuisma).
Useimmathan sopii suomalaisen suuhun, paitsi ehkä Mstsislav.
Minustakin tuo Mitja on paras, onhan se lapseni nimi.
22 vielä lisää, Ilja on ihana, siitä vielä kivempi ois ilia/elia
Anton, Andres, Andreas, Alexander, Aleksei
Ei mitään äksää...minun mieheni (venäläinen) on Aleksandr.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:33"]
Juri, Venäjällä kirjoitetaan Yuri mutta sanotaan Juri. Jokunen taitaa ollakin.
[/quote]
Yuri on mm. englanninkielinen translitterointi, Venäjällä nimi kirjoitetaan tietenkin Юрий.
nimestä.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:33"]
Juri, Venäjällä kirjoitetaan Yuri mutta sanotaan Juri. Jokunen taitaa ollakin.
[/quote]
Yuri on mm. englanninkielinen translitterointi, Venäjällä nimi kirjoitetaan tietenkin Юрий.
nimestä.
[/quote]
Olet oikeassa, eli länsimaissa tuo venäläisasu kirjoitetaan "englanniksi" noin. Minä en saa venäläisiä merkkejä tästä.
Leevi/Leo (Lev), Elias/Elja (Ilja), Aleksi/Aleksanteri (Aleksander), Antton, Vladi, Theo (Feodor), Neo, Miro (Miroslav), Pete/Peter, Mikael (Mihail)
Ja vinkiks, nimi kannattaa laittaa asuinmaan muotoon ja sit venäjänkileiset vaan kutsuvat venäjänkielisellä versiolla ja lempinimillä.
Sasha on ihana nimi, samoin Ilja ja Petja.
Anton ja Maksim ovat venäläisiä suosikkinimiäni, kirjailijoiden mukaan. Sopivat hyvin myös suomalaisen suuhun.
Ilja on jotenkin niljakas ja Vanja mielletään Suomessa helposti tytön nimeksi. Mutta onhan tässä tullut paljon hyviä vaihtoehtoja!
Anton, Andrei, Boris, Ilja, Ivan, Leonid/Leo, Miska, Nikolai, Nikita, Oleg, Roman, Sergei,Viktor.
Henkilökohtaisesti en näistä kaikista pidä, ja Nikita kuulostaa enemmän naisen kuin miehen nimeltä, mutt miehen nimi se on Venäjällä.
Mitja, Petja, Fedja...ns. Hellittelynimiä venäläisille, suomalaisella pojalla toimis hyvin mun mielestä.