Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kierukan laitto kivulias? Tuntuuko piikitykseltä?

Vierailija
12.10.2020 |

Sellaiselta kivulta, kuin rokotettaisiin alapäähän?
T. Pelkäävä

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vähän tuntua, mutta gynekologin laittamana rutiinitoimenpide, joka yleensä sujuu nopeasti ja ongelmitta. Kipua voit vähentää ottamalla kipulääkkeen ennen kierukan laittamista, jos haluat varmistua ettei se satu.

Vierailija
2/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu rokotukselta. Ei mikään kivoin toimenpide, mutta ei varsinaisesti kivulias. Eikä kestä kauaa. Voithan ottaa buranaa etukäteen jos kipu pelottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lainkaan kivulias, ei sitä juurikaan edes huomaa.

Vierailija
4/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sattui, mutta vain hetken. Mitä enemmän pelkää ja jännittää sitä enemmän sattuu.

Vierailija
5/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu samalta kuin jos mies panee liian syvälle ja penis osuu kohdunkaulaan. Kipu on vain voimakkaampi versio siitä. Eli kyllä se sattuu. Mutta niin sattuu moni muukin asia tässä elämässä, kuten synnytys tai laskimotukos. Se on kuitenkin yhden päivän kärsimys hintana kymmenestä vuodesta helpon ehkäisyn kanssa.

Vierailija
6/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa koe oli viimeksi kidutusta, vetäydyin pois päin ku tuntui kivuliaalta. Sehän on vain harjalla rapsuttelua. Tuossa työnnetään sisään niin pelottaa..

Mietin jo ajan perumista

Vierailija
7/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siinä työnnetään kierukka kohdunkaulan läpi ja asetetaan kohtuun. Se mikä siinä tuntuu inhottavalle, on just tuo hetki. Mulla gyne työnsi ensin vähän matkaa, sitten piti pienen tauon että ehdin hengittelemään ja ja rauhottumaan, ja sit työnsi loput. Buranaa tmv kannattaa ottaa vaikka se 800mg, kyllä se helpottaa.

Mulla se ei sattunut, vihloi paremminkin. Mutta ei se maailman hirvein asia ole. Ajattelet vaan, että  kohta se on ohitse. Ja kerrot gynelle, että jännittää paljon.

Vierailija
8/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, siinä työnnetään kierukka kohdunkaulan läpi ja asetetaan kohtuun. Se mikä siinä tuntuu inhottavalle, on just tuo hetki. Mulla gyne työnsi ensin vähän matkaa, sitten piti pienen tauon että ehdin hengittelemään ja ja rauhottumaan, ja sit työnsi loput. Buranaa tmv kannattaa ottaa vaikka se 800mg, kyllä se helpottaa.

Mulla se ei sattunut, vihloi paremminkin. Mutta ei se maailman hirvein asia ole. Ajattelet vaan, että  kohta se on ohitse. Ja kerrot gynelle, että jännittää paljon.

Niin no siis se asettamisen aikainen kipu kestää alle minuutin. Mutta kohdun supistelu ja kierukan hylkiminen asettamisen jälkeen kestää tunteja.

Vierailija
9/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattui ihan kunnolla ja noin viikon laiton jälkeen oli paikoitellen niin pahoja kipuja että oli hilkulla etten juossut päivystykseen poistattamaan heti. Oli tosi hankala prosessi kohdallani, totuttelu kesti kaikkinensa kuukausia jolloin oli kipuja ja buranaa kului vaikka kierukan kanssa piti käydä ihan päinvastoin.

Lopulta tasoittui ja nyt reilun vuoden päästä on ihan ok, mutta ei todellakaan ollut niin helppo prosessi kuin aina annetaan ymmärtää. Tulee ehkä olemaan sen arvoista jos päädyn pitämään tätä sen seitsemän vuotta kuitenkin...

Vierailija
10/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sattui ihan kunnolla ja noin viikon laiton jälkeen oli paikoitellen niin pahoja kipuja että oli hilkulla etten juossut päivystykseen poistattamaan heti. Oli tosi hankala prosessi kohdallani, totuttelu kesti kaikkinensa kuukausia jolloin oli kipuja ja buranaa kului vaikka kierukan kanssa piti käydä ihan päinvastoin.

Lopulta tasoittui ja nyt reilun vuoden päästä on ihan ok, mutta ei todellakaan ollut niin helppo prosessi kuin aina annetaan ymmärtää. Tulee ehkä olemaan sen arvoista jos päädyn pitämään tätä sen seitsemän vuotta kuitenkin...

Kiitos tästä, peruin ajan! :)

Otan kapselin, ei mahakipuja, eikä pelkoa :)

Ap

Vierailija
11/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no siis se asettamisen aikainen kipu kestää alle minuutin. Mutta kohdun supistelu ja kierukan hylkiminen asettamisen jälkeen kestää tunteja.

Aika hiton pitkä aika minuutti kärsiä kipua!

Luulisi, että parissa sekunnissa saisi sen työnnettyä sisään?

Vierailija
12/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se sattui pahasti, mutta toisaalta olin hyvin jännittynyt. Parempi olisi olla rento. Asennuksen jälkeiset supistukset saivat minut oksentamaan. Se oli kiusallista.

Vierailija
13/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tosi kivualias se laitto, en osannut varautua niin kovaan kipuun, ja ei se ennen sitä otettu burana itse siihen laittoon auta mitään, vaan niihin jälkikramppeihin. Jouduin myös poistattamaan kierukan puoli vuotta laiton jälkeen, koska alavastsakipu ei missään vaiheessa asettunut ja särkylääkkeitä meni melkein päivittäin. Kierukan myötä alkoi myös auralliset migreenit. Ei ollut hyvä kokemus.

Vierailija
14/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui ihan saa*anasti!! Toista kertaa en ole kierukkaa ottanut.

Vierailija
15/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla se sattui pahasti, mutta toisaalta olin hyvin jännittynyt. Parempi olisi olla rento. Asennuksen jälkeiset supistukset saivat minut oksentamaan. Se oli kiusallista.

Minäkin oksensin. Kierukan laitto oli nopea mutta ikävän tuntuinen toimenpide, joka kyllä hieman sattui. Supistukset olivat kammottavia; olen synnyttämätön nainen, enkä ole kokenut niitä koskaan ennen. Gynekologi touhusi jotakin vielä alapäässä, kun sanoin, että nyt on noustava oksentamaan. Ojensi äkkiä jonkin astian. Sanoi kyllä, ettei se järin harvinaista ole.

Vierailija
16/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin synnyttämättömänä kierukan ja kyllä sen laitto valitettavatsi oli kovin kipu mitä olen eläissäni kokenut. Tajukin hetkeksi meni. 

Ja se jännittyneisyys ei kyllä tähän asiaan vaikuta käytännössä mitään, koska kohdunkaulakanavassa ei ole mitään lihaksia joita jännittyneenä voisi puristaa yhteen. Siitähän se kipu tulee, kun kapean kohdun kaulakanavan läpi viedään se kierukka kohtuun. Erityisesti synnyttämättömillä tuo kanava on usein hyvin pieni, ja siksi sattuu paljon.

Vierailija
17/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle gyne sanoi, että käytetään puudutetta, kun laitetaan kierukka. Eikö teillä ole sitten puudutetta laitettu?

Mulla nyt sitä kierukkaa ei vielä ole - odottelen tässä pillerien lopettamisen jälkeen menkkoja alkavaksi.

Vierailija
18/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut phettakaan puudutteista tai muusta kivunlievityksestä kuin buranasta. En ymmärrä miksi toimeenpiteen ajaksi ei voisi vaikka humauttaa hetkeksi nukutusaineella, tai tarjota ilokaasua/kohdunkaualan puuhudusta.  Ihan turhaa kipua.

Vierailija
19/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle gyne sanoi, että käytetään puudutetta, kun laitetaan kierukka. Eikö teillä ole sitten puudutetta laitettu?

Mulla nyt sitä kierukkaa ei vielä ole - odottelen tässä pillerien lopettamisen jälkeen menkkoja alkavaksi.

Kyllä laitettiin. Sattui silti enemmän kuin mikään muu koskaan kokemani. MUTTA kuitenkaan en ole katunut kierukan laittoa.

Vierailija
20/43 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä kuin tehtäisiin abortti hohtimilla. Ilman kivunlievitystä totta kai.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä