Onko kierukan laitto kivulias? Tuntuuko piikitykseltä?
Sellaiselta kivulta, kuin rokotettaisiin alapäähän?
T. Pelkäävä
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut phettakaan puudutteista tai muusta kivunlievityksestä kuin buranasta. En ymmärrä miksi toimeenpiteen ajaksi ei voisi vaikka humauttaa hetkeksi nukutusaineella, tai tarjota ilokaasua/kohdunkaualan puuhudusta. Ihan turhaa kipua.
Yksityisellä onnistunee, vaatii toki massia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut phettakaan puudutteista tai muusta kivunlievityksestä kuin buranasta. En ymmärrä miksi toimeenpiteen ajaksi ei voisi vaikka humauttaa hetkeksi nukutusaineella, tai tarjota ilokaasua/kohdunkaualan puuhudusta. Ihan turhaa kipua.
Ei onnistunut edes yksityisellä eikä massilla. Suomen lääkäreissä on jotain todella paljon vialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle laitettiin julkisella. Vantaa.
Pelkäsin ihan hulluna ja otin etukäteen perussärkylääkettä ja kolmiolääkettä. Sain myös puudutuksen (yksityisellä). Kipu oli kyllä aika kova, mutta kesti vain muutaman sekunnin.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu siltä kuin tehtäisiin abortti hohtimilla. Ilman kivunlievitystä totta kai.
Mielenkiintoisia kokemusia sinulla. Vai menikö ehkä kuvittelun ja liioittelun puolelle?
Puudutuksesta huolimatta yksi pahimpia tietämiäni kipuja. Kesti puolisen tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu siltä kuin tehtäisiin abortti hohtimilla. Ilman kivunlievitystä totta kai.
Mielenkiintoisia kokemusia sinulla. Vai menikö ehkä kuvittelun ja liioittelun puolelle?
Ei mennyt yhtään. Ilman kivunlievitystä kohdunsuu avattiin väkisin ja survottiin kierukka sisään. Mikä osa tästä mahtoi olla liioittelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt yhtään. Ilman kivunlievitystä kohdunsuu avattiin väkisin ja survottiin kierukka sisään. Mikä osa tästä mahtoi olla liioittelua?
Jos et ole koken ut aborttia hohtimilla, on lapsellista verrata siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Oletko sinä kokenut, jotta osaat kertoa ettei tunnu siltä?
Vierailija kirjoitti:
No voi vähän tuntua, mutta gynekologin laittamana rutiinitoimenpide, joka yleensä sujuu nopeasti ja ongelmitta. Kipua voit vähentää ottamalla kipulääkkeen ennen kierukan laittamista, jos haluat varmistua ettei se satu.
Mun on vaikea nähdä, miten käsikauppasärkylääkkeet voisivat auttaa kipuun, joka johtuu kudosten eli tässä tapauksessa kohdunkaulan mekaanisesta venyttämisestä. Toimenpide on väkivaltaisen tuntuinen, luulin että halkeaisin kahtia. Ei kyllä lohduttanut se burana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sinä olet kokenut tällaista? Et ainakaan suomalaisen sairaanhoidon piirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle laitettiin julkisella. Vantaa.
Mulle myös Torniossa, endometrioosin hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi vähän tuntua, mutta gynekologin laittamana rutiinitoimenpide, joka yleensä sujuu nopeasti ja ongelmitta. Kipua voit vähentää ottamalla kipulääkkeen ennen kierukan laittamista, jos haluat varmistua ettei se satu.
Mun on vaikea nähdä, miten käsikauppasärkylääkkeet voisivat auttaa kipuun, joka johtuu kudosten eli tässä tapauksessa kohdunkaulan mekaanisesta venyttämisestä. Toimenpide on väkivaltaisen tuntuinen, luulin että halkeaisin kahtia. Ei kyllä lohduttanut se burana.
Se onkin suuri huijas, että ota särkylääke ennalta, auttaa. Just joo
Kipu on aika ikävä, kun kohdunkaula kramppaa, mutta kestää erittäin vähän aikaa, muutaman sekunnin.
Sattui enemmän kuin mikään aiemmin kokemani. Tosin kohtukin mitattiin ennen laittoa ja se sattui yhtä lailla... Melkein pyörryin operaation jälkeen. Opiskelija pyyhki kyyneleitä mun poskilta.
Minulla tuntui epämukavalta ehkä sen 5 sec, sen jälkeen hieman juimi mutta pahempaa ei tullut ollenkaan. 600 mg burana riitti hyvin. Ei tullut kyyneleitä, ei supistuksia laiton jälkeen, ei oksettanut. En tosin jaksanut pahasti jännittääkään tilannetta.
Esimerkiksi lääkkeellisen abortin tai kohdunkaulan (?) puhjenneen kystan kivut olivat paljon pahempia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuntui epämukavalta ehkä sen 5 sec, sen jälkeen hieman juimi mutta pahempaa ei tullut ollenkaan. 600 mg burana riitti hyvin. Ei tullut kyyneleitä, ei supistuksia laiton jälkeen, ei oksettanut. En tosin jaksanut pahasti jännittääkään tilannetta.
Esimerkiksi lääkkeellisen abortin tai kohdunkaulan (?) puhjenneen kystan kivut olivat paljon pahempia.
Mulle tehty 2 aborttia, ekassa piti jämät kaapia pois, sattui ku tökkäsi.
Toinen oli lääkkeillä kotona, ei tuntunut missään, isot menkat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu samalta kuin jos mies panee liian syvälle ja penis osuu kohdunkaulaan. Kipu on vain voimakkaampi versio siitä. Eli kyllä se sattuu. Mutta niin sattuu moni muukin asia tässä elämässä, kuten synnytys tai laskimotukos. Se on kuitenkin yhden päivän kärsimys hintana kymmenestä vuodesta helpon ehkäisyn kanssa.
Hormonikierukalla ei tule 10 vuotta ehkäisyä, lähemmäs viittä.
Puudute on ilmeisesti joku piikki, jota joutuu vaatimalla vaatimaan. Vaikka kuka kierukkaa pelkäävä mitään piikkejä sinne ottaisi ensin:D