Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkälaisia perunoita pannulla paistetun sein kanssa?

Vierailija
06.01.2014 |

Nyt jotakin hyviä vinkkejä kehiin! Perunamuussi on ehoton ei! Tekis mieli tehä jotain erilaista välillä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin juuri ehdottaa kunnon muussia, mutta vaihteeksi: tee valkokastike ja silppua siihen keitettyä kananmunaa. Lisänä keitetyt kuoriperunat. Lisäkkeenä punajuurta. 

Vierailija
2/6 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaiset valkosipuliperunat, vie kielen mennessään. Jos ei tykkää valkosipulista (olen joskus kuullut että sellaisiakin on), niin kermaperunat ilman valkosipulia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 13:51"]

Kermaiset valkosipuliperunat, vie kielen mennessään. Jos ei tykkää valkosipulista (olen joskus kuullut että sellaisiakin on), niin kermaperunat ilman valkosipulia.

[/quote]

hei tää kuulostaa hyvältä! Kertositko tarkemman ohjeen. Kauan paistaa? Amatööri ei osaa :P

Vierailija
4/6 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uh. Lapsuuesta jääny kauheet rumat tuota kananmunakastiketta kohtaan :P

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 13:47"]

Meinasin juuri ehdottaa kunnon muussia, mutta vaihteeksi: tee valkokastike ja silppua siihen keitettyä kananmunaa. Lisänä keitetyt kuoriperunat. Lisäkkeenä punajuurta. 

[/quote]

Vierailija
5/6 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuniperunoita!

Vierailija
6/6 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaperunat valkosipulilla tai ilman; helpolla pääsee kun ostaa kaupasta valmiita perunasuikaleita. Suikaleet vuokaan, sekaan valkosipulia pilkottuna maun mukaan, suolaa, valkopippuria ripaus. Itse olen laittanut ensin purkin kermaa (2dl), homma uuniin (200 astetta). Puolen tunnin päästä toinen purkki kermaa ja painelen perunoita tiiviimmäksi.

Kypsymisaika 1-1,5 tuntia, en nyt ihan tarkkaan muista, yleensä kokeilen jossain vaiheessa onko perunat pehmeitä.

Saman voi tehdä kokonaisista perunoista. Kuoritaan ja suikaloidaan ohuiksi siivuiksi, ladotaan vuokaan. Joutuu paistamaan ehkä vähän pidempään ja miedommalla lämmöllä. Voi pistää jossain vaiheessa folion päälle, ettei pinta kuivu ja ruskistu liikaa.

Tarkempia ohjeita ei ole kun kokkailen "näppituntumalta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän