Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juotko raskausaikana kahvia

Vierailija
06.01.2014 |

Ja miksi tai miksi ei?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä join, heti kun pahoinvointi helpotti. Aamulla on vaan pakko saada kahvia, että pääsee liikkeelle. Juon myös nyt imetysaikanakin pitkin päivää....

Vierailija
2/11 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo. Muutenkin hieman kofeiiniherkkä, niin en uskalla. Kofeiinitonta teetä olen juonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kuppi aamulla ja päivällä kofeenitonta. Imettäessä sama mutta join kahvin vasta imetyksen jälkeen

Vierailija
4/11 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen jatkaa: join kahvia koska ilman sitä on hankala saada aamu käyntiin. Join vain yhden kupin koska enempää en tarvitse ja tuskin se hirveän hyvästä on masuvauvalle tai imettäessä

Vierailija
5/11 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo. Aiemmin olin suurkuluttaja. En juo siksi, että perheessä on ammatillisista syistä paljon tietoa ravitsemuksesta ja raskausasioista. Sitä paitsi kaikissa muissa Euroopan maissa kahvi on odottajan ruokavalion nou-nou-listalla virallisen ohjeistuksen mukaan.

Vierailija
6/11 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join kahvia sen sallitun 300mg kofeiinia edestä. Nyt imetysaikana jouduin vaihtamaan kofeiinittomaan, sillä vauva on selvästi levoton, jos kittaan tavallista kahvia.

Vierailija
7/11 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kofeiinia ei tunnetusti pidetä järkevänä aineena raskausaikana. Sen käyttöhän on kielletty kaikissa muodoissaan, kuten selluliittivoiteina, raskaana. Saati kahvissa.

Vierailija
8/11 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan juonut kahvia enkä juonut raskaus/imetysaikana myöskään teetä.

Vierailija
9/11 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join. Ainoastaan 40% tupakoivista naisista lopettaa tupakoinnin raskauden aikana (mikä on mielestäni aika järkyttävää, luulin luvun olevan jossain 80-90% kohdalla), joten omatuntoni salli aika hyvin sen 2-3 kuppia kahvia päivässä. En menettänyt yöuniani, sanotaanko niin.

Vierailija
10/11 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, olen aina juonut ja syönyt ihan normaalisti raskaus- ja imetysaikoina. tosin ihan kaikkea ei ole silloin tehnyt mieli.

Vierailija
11/11 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksitultua kahvinhimo loppui ennenkuin olin edes plussatestiä tehnyt. Olin juomatta kahvia niin kauan kun ei tehnyt mieli, joka tarkoittaa että rv 13 maissa alkoi taas aamukahvi houkuttaa. Nyt rv 30 ja juon aamuisin mukillisen. Joskus sen lisäksi päivällä teetä.