Jareth on sukupuoleton ”alien”, jonka ei pitänyt omasta mielestään syntyä ihmiskehoon
https://www.iltalehti.fi/iltv-lifestyle/a/22ceb221-bab6-4063-a004-e315d…
Jareth kokee olevansa väärän lajin ruumiissa.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on lapsena ollut enemmän "poikatyttö". Ei se hänestä tee yhtään sen vähempää tyttöä/naista. Rinnattomuus ei tee naisesta miestä (olen itse pienirintainen). Fyysinen sairaus ei tee hänestä alienia (sairauden takia ajattelee, ettei kuulu ihmiskehoon). Ja näyttää ihan ihmiseltä.
Joskus vaan ihmisen sielu ja sisäinen kokemus itsestään ei vastaa sitä tomumajaa eli fyysistä kehoa rajoitteineen ja tilanne voi olla näin pikkulapsuudesta saakka, olematta kuitenkaan mikään mielen sairaus.
Enkä tarkoittanut vain väärään sukupuoleen syntymistä, vaan ylipäätään vieraanlaiseen kehoon syntymistä.
Eli jos kuvittelee olevansa koira, sopiva paikka ei olekaan pehmustettu huone, vaan yhteiskunnan pitää tunnustaa koiraksi?
Vierailija kirjoitti:
Aina on ollut tavalla tai toisella outoja. Eino Leino kirjoitti yhdestä tällaisesta runossaan ”Tumma” - näitä syntymässä säikähtäneitä.
Eikö tuo kerro masennuksesta tai ehkä ahdistuksesta?
trans"miesten" kannattaisi opetella miesten yleisimmät maneerit, esim rehentely toinen jalka tuolilla.
jalat harallaan seisonta. jne.
Vierailija kirjoitti:
Aina on ollut tavalla tai toisella outoja. Eino Leino kirjoitti yhdestä tällaisesta runossaan ”Tumma” - näitä syntymässä säikähtäneitä.
<3
Niin, meitä on moneksi. Minäkin olen oikeasti karhu mutta olen vahingossa syntynyt ihmisen kehoon. Nyt alkaisi olla aika painua talviunille täydellä mahalla, mutta minkäs teet kun tämä ihmiskeho yhdistää minut ihmiskuntaan enkä pääse toteuttamaan sisintä olemustani.
Tämmösiä sekopäitä ihmiset on nykyään.
Viestini on poistettu jo kahdesti, joten joudun kirjoittamaan sen kolmannen kerran.
Minäkin tunnen itseni välillä alieniksi. Olen heteronainen joka ei saa munaa. Tällä palstalla sitä ei uskota, vaan minua haukutaan homomieheksi. Sitäkään ei uskota että saattaisin olla kolmatta sukupuolta.
Transilmiö on vähän kuin marketin einesruokahylly. Nyt on niin paljon valikoimaa, että nämä trans"miehet" ja trans"naiset" eivät enää haluakaan syödä vain sitä samaa vaihtoehtoa joka päivä, kun voi valita loputtomasti eri ateriavaihtoehtoja, eli mikä haluaa olla...
Näiden motto on varmaan "elämä on valintoja".
Yleensä ihminen tietää ettei kaikkea elämässä voi itse valita ja päättää, näille ei ole sitä koskaan kerrottu.
Kiitos AV-palsta, ettei tarvinnut antaa klikkiä eikä ylimääräistä huomiota iltalehdelle, kun oleellisen pystyi lukemaan kommenteistakin. Taas joku huomionkerjääjä. Nykyään kaiken maailman sekopäät saa palstatilaa Iltalehdessä, mutta sehän ei olekaan mikään meriitti tai mikään.
Minä haluaisin olla susi tai kotka, jossain kaukana erämaassa missä ei mitään hihhulimetsästäjiä ole vihoineen perässä. Mutta ihmiseksi synnyin, ei voi mitään. Minua ihmisten maailma pännii päivittäin, en silti väitä ettenkö olisi se miksi synnyin.. Eihän tässä yksikään ihminen ole vastuussa siitä, millainen tämä maailma nyt on, tai että se asia miksikään muuttuisi että kieltää tosiasiat.
Tätä varten keksittiin alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Tämmösiä sekopäitä ihmiset on nykyään.
Pahempia sekopäitä liikkuu esim. somen keskustelupalstoilla. Ihmisiä, jotka jotenkin elävät ja saavat virtaa siitä, että saavat ilkkua, solvata, lyödä lyttyyn toista. Kohenee se madon matala itsetunto edes hetkisen.
Itse olen ihan heteronainen ja viihdyn tällaisenään. Se ei estä minua silti ymmärtämästä erilaisuutta, myös heitä, jotka ovat täysin luokittelun ja roolituksen ulottumattomissa. Minusta on vain suunnattoman kaunista, että ihmisyys voi kukoistaa niin monella tavalla, aivan niin kuin luonto on täynnä eri variaatoita - silti kaikki sointuu harmonisesti yhteen. Ehkä joku päivä ihmiskunta fokusoi ulkokuorta tärkeämpään: sisältöön. Joku päivä ihmistä arvostetaan sen perusteella, minkälainen hänen sisimpänsä on. Ulkokuori on lopultakin vain kuori.
"Be true to yourself" sanoo tämä Jareth. Niinpä, niin pitäisi. Kaikki eivät vain uskalla. Peloissaan ilkkuvat sitten niille, jotka uskaltavat.
Olen Jarethin kanssa samaa mieltä tuosta syntymisestä.
Jälleen yksi lisää sukupuolien moninaiseen kirjoon. Tässä on haastetta lääkäreille, kuinka saada hänet muistuttamaan H.R Gigerin luomaa Alienia.
Minusta jokainen eläköön niinkuin haluaa ja näyttäköön miltä haluaa, mutta vähän vieraalta tuntuu että koko elämä pyörisi oman ulkonäön ja oman olemisen ympärillä. Vaikka kyllä tämä jatkuva oravanpyörä ja velvollisuuksien hoitaminen välillä ahdistaa kin.
Enkä tarkoittanut vain väärään sukupuoleen syntymistä, vaan ylipäätään vieraanlaiseen kehoon syntymistä.