Millaiset lihaskuntoliikkeet tepsisivät parhaiten alavatsalöllöön?
Eli hyviä liikkeitä alavatsan lihaksille? Tiedän kyllä, että ei tuota taikinaa välttämättä saa pois vaikka mitä tekisi, mutta koitan nyt kuitenkin!
Kommentit (36)
No nyt se parka suuttui kun sille kerrottiin ettei ole olemassa mitään maagista jalanheilautusta, jolla plösö lähtee :(
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 01:48"]Ja kiitos asiallisesti vastanneille. Ap[/quote]
Ai totuus sattuu?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 01:46"]En ikinä opi kuinka yksinkertaista porukkaa täällä on... Ja sehän vain tekee minustakin erittäin yksinkertaisen. Jooh... Siirryn siis muille nettisivustoille etsimään vastausta. Kiitos moi. Ap[/quote]
Luitko viestini. Siinä kerrottiin kaiken, mitä tarvitset. Rasvaa pois, ja vahvat keskivartalon lihakset pitämään korsetin kasassa ja litanana, käytän isoja vastuksia ja painoja. Aerobinen parantamaan peruskuntoasi, että voi treenata kovaa ja palautua. Koska kova ja määrätietoinen treeni hyvällä ruokavaliolla on pakko juttu.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 01:18"]Eli hyviä liikkeitä alavatsan lihaksille? Tiedän kyllä, että ei tuota taikinaa välttämättä saa pois vaikka mitä tekisi, mutta koitan nyt kuitenkin![/quote]
Ei näihin ole tarkkoja liikkeitä. Vatsasta lähtee viimeisenä rasvat, sen tiedän. Pyöräily on kevyttä ja anaerobista. Se on kokonaisvaltaista urheilua, joten suosittelen sitä.
Syvät mahalihakset ja poikittainen lihgas kuntoon koonnot. Jospitkät mahalihakseterillään, ei pömppölähde kuin leikkauksella.
Anaerobinen ei ole kevyttä. Anaerobisessa liikunnassa otetaan viimeisetkin mehut irti.
Kannattaa keskittyä syviin vatsalihaksiin eli tehdä esim lankkua. Tosin jos tilanne on kuin mulla (erkaantuneet pitkät vatsalihakset, järkyttävä määrä ylimääräistä ihoa) niin ainoa keino pullataikinan poistoon on kirurgin puukko. Itse harkitsen, kun lapsiluku on jo täynnä, ikää vasta 25 ja tämä vatsaongelma aiheuttaa myös selkävaivoja.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 01:27"]No haloo! Tottakai myös laihdutus! En ole imbesilli (niin kuin eräät tähän ketjuun vastanneet...). Mutta sen laihdutuksen LISÄKSI. Voi elämä. Ap[/quote]
Ei myös laihdutus, vaan ainoastaan laihdutus tepsii, niin kuin täällä on sanottu. Toisilla tepsii ainoastaan rasvaimu, kuten yksi sanoi. Turha kiukutella selvää asiaa.
Muista syistä on tietysti hyvä pitää lihaskuntoakin yllä.
Itsellä sama ongelma, jopa silloin kun olin lähellä BMI:n alarajaa. Sekin kaikista kommenteista huolimatta on geeniperimästä kiinni, mihin rasva kertyy ja naisella on rasvaa aina jonkin verran. Itse sain kerran täältä hyvän vinkin, eli kiinnitä huomiota ryhtiin myös istuessa ja se on tosiaan auttanut! Venyttelyä myös vatsalihaksiin ja ruokavaliosta olen koettanut jättää höttöhiilareita vähälle, eli valkoista jauhoa ja sokeria vähemmäksi. Myös selästä kannattaa pitää huolta, se vaikuttaa vatsaankin.
Mulla on ollut ihan kamala vatsa! Siis sellainen, että tulee raskausuteluja. Aloitin kahvakuulatunnit ja yllättäen ne tehosi juuri vatsarasvaan! Muualta en ole juurikaan pienentynyt vielä tässä vaiheessa. Mutta suosittelee kahvakuulaa. Vaikka mulla on vielä taikinaa tuossa vyötäröllä niin niiden alla on oikeasti kunnon lihakset :-)
Ei se ole mikään tietty treeni ( esim kahvakuula) joka sulattaisi rasvaa tietystä kohdasta. Lihaksistoon toki vaikuttaa mutta rasvanpolttoa ei voi kohdistaa tiettyyn kohtaan.
Jos vatsa on kaarella huonon ryhdin vuoksi voi sen saada paremmaksi keskivartalon lihastreenillä, mutta älkää tehkö pelkkiä vatsalihaksia esim. Selkää myös.
Jos vatsa pömpöttää rasvan vuoksi melkeinpä ihan sama mitä treeniä tekee. Ainoastaan laihdutus auttaa siihen, eikä paikallisesti voi laihduttaa. Ainoa keino millä saa paikallisesti rasvat pois on rasvaimu.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 01:27"]No haloo! Tottakai myös laihdutus! En ole imbesilli (niin kuin eräät tähän ketjuun vastanneet...). Mutta sen laihdutuksen LISÄKSI. Voi elämä. Ap[/quote]
Oletpa pahalla päällä, huhhuijaa.
Tosiaan mitkään liikkeet eivät valitettavasti sulata vatsarasvaa, vaan ruokavalion muutos ja aerobinen treeni. Turhaan hermostut vastauksista, sillä aloitusviestistäsi saa juuri sen kuvan, että yrität saada vatsalöllöjä pois nitkuttamalla tuhansia maastanousuja.
Vuorilla trekkaaminen. Minulla on aina vatsa tosi timmissä kunnossa kun olen 2 viikkoa trekkauslomalla ja päivät kävelen vuoria ylösalas.