Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmistalopaketit

Vierailija
05.01.2014 |

Moro! Haluaisin kysyä täällä mielipiteitä omakotitalo haaveemme takia. Te pariskunnat, jotka olette ottaneet talopaketin: Minkä firman valitsitte? Olitteko tyytyväisiä? Kuinka paljon meni rahaa, miten valmiin otitte (avaimet käteen vs. Pelkät tarvikkeet) itse olemme miettineet vaihtoehtoina Kastellia, Jukka-taloa, Älvsbytaloa ja Muurame taloa. Mikä lie paras?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 23:57"]Älkää valitko Älvsbyä. Kymppitonnin säästö talopaketin hinnassa tarkoittaa kiinteistönvälittäjän silmissä 30 000€ arvon alennusta. Näin minulle on todennut Kiinteistömaailman edustaja.

[/quote]

Veikkaan että itse et asu ko. talossa?

[/quote]

Ei tarvitse veikata, en rakennuttaisi enkä ostaisi edes valmiina. Päädyin ihan eri firmaan ja tyytyväinen olen ollut vajaan kymmenen vuotta. Elämäntilannemuutosten vuoksi jouduin arvioittamaan taloni pari vuotta sitten ja silloin Kiinteistömaailman heppu kysyi ensimmäisenä, onko talo älväri. Jos olisi ollut, olisi hinnasta tippunut näkemättä 30 000€ pois, nähtynä kuulemma jopa enemmänkin...

Vierailija
42/48 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 23:57"]

Älkää valitko Älvsbyä. Kymppitonnin säästö talopaketin hinnassa tarkoittaa kiinteistönvälittäjän silmissä 30 000€ arvon alennusta. Näin minulle on todennut Kiinteistömaailman edustaja.

[/quote]Säästö on kyllä paljon enemmän kuin kymppitonni...

[/quote]

20 000€ säästö -> 60 000€ arvon alennus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme Älvsbytalon josta muutimme pois sen kahden vuoden jälkeen. Syy oli hullut naapurit, ei sinänsä itse talo. Kuitenkin en enää ikinä Älvaria valitsisi jos tekisimme uudelleen vaan joku muu talopaketti. Älvari on tehty tosi halvalla ja siksi sen myös halvalla saa ostettua. Siellä esim tapetti vedettiin suoraan maalamattoman lastulevyseinän päälle, en edelleenkään tiedä millä se vanha tapetti on aikoinaan tarkoitus saada seinistä pois???

Tuosta on jo se 10 vuotta aikaa mutten usko että tuo on oleellisesti parempi tänä päivänäkään.

Vierailija
44/48 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älvsbyssä tulee vakiona muovilattiat, kylppäri on ehkä rumin mitä olen nähnyt, kaikki vessakalusteet ym. halvinta mahdollista. Olen nähnyt vuonna 2009 rakennetun Älvärin, enpä tiedä onko ne muutamassa vuodessa siitä kauheesti kehittyneet paremmiksi. 

Vierailija
45/48 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 12:00"]

Älvsbyssä tulee vakiona muovilattiat, kylppäri on ehkä rumin mitä olen nähnyt, kaikki vessakalusteet ym. halvinta mahdollista. Olen nähnyt vuonna 2009 rakennetun Älvärin, enpä tiedä onko ne muutamassa vuodessa siitä kauheesti kehittyneet paremmiksi. 

[/quote]

Toki näin, mutta ne on vain vakioita karvalakkimallissa ja jokainen saa älväriinsä ihan sellaiset varusteet kuin haluaa. Hinta tietysti myös nousee sen myötä, mutta niinhän se on muissakin taloissa.

Toivottavasti tämä keskustelu ei mene taas mustavalkoiseksi älväri vastaan muut kinaamiseksi, niin kuin näillä talopaketti keskusteluilla on tapana käydä. On hyvä, että ihmisillä on vaihtoehtoja, etenkin myös niitä edullisempiakin. Itselläni ei ole älväriä, eikä muitakaan pakettitaloja, vaan asun vanhassa pitkästä tavarasta tehdyssä talossa. Älvärissä olen kyllä poikennut, enkä niitä nyt niin paskoina pitä pidä, mitä keskustelupalstoilla annetaan ymmärtää. Jos olisin pakettitaloa ostamassa, niin varmasti älväri olisi yksi harkinnan arvoinen vaihtoehto. Tosin tuskin se kuitenkaan lopullinen vaihtoehto olisi.

Erityisesti, talopakettimarkkinoilla kilpailu on veristä ja raakaa. Älväri on 2000-luvulla kahmaissut melkoisen ison siivun näiltä markkinoilta (tämän voi jokainen käydä omin silmin toteamassa uudemmilla pientaloalueilla) ja tämä on luonnollisesti närästänyt kilpailijoita. Talopakettikestuleluissa pyörii iso joukko myyjiä dissaamassa kilpailijoidensa tuotteita. Tämä on erityisen selkeästi nähtävissä kaikilla anonyymipalstoilla. Toivottavasti vain ihmiset osaa suodattaa nämä kilpailijoiden dissaukset pois, koska asiallistakin kritiikkiä löytyy.

En usko,  että hintalaatusuhteeltaan älväri on sen huonompi kuin muutkaan, mutta ei kyllä parempikaan. Pääasia, että löytyy vaihtoehtoja ja jokainen löytää niistä itselleen sopivimman ja on valintaansa tyytyväinen vielä muutaman talossa asutun vuoden jälkeenkin.

Vierailija
46/48 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistalot ovat todellakin valmiita! Ainoastaan perustukset tehdään paikan päällä ja tietenkin tarkkojen piirustusten mukaan sähkö-vesi-viemäri-yms. liitännät.

Valmiiden perustusten päälle nostetaan talo moduuleina, joissa on siis valmiina kaikki pintamateriaalit sekä myös kiintokalusteet sekä kylpyhuone-sauna-ja keittiökalusteet. Ei siinä enää mitään kuivumisia tarvita; ne on tehtaalla tehty!

Vierailija
47/48 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 04:21"][quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 03:04"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 02:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 01:28"]

Tutustu myös Kannustaloon. Nykyään myös moduulirakenteisia malleja, tulee tontille täysin valmiina. Muutamaan pääsee parissa viikossa pystytyksen aloittamisesta.

[/quote]

Näinköhän? Lattiavalu tehdään vasta pystytyksen jälkeen ja vaikka olisi ns. pikaisesti kuivava betoni, niin ei muuttamaan silti pääse parissa viikossa. Väliseinien, kiintokalusteiden, laatoituksen yms. tekemiseen menee kuivumisineen pari kuukautta. Meillä meni talopaketin pystytyksestä muuttoon 8 kk ja se oli tällä meidän uudistaloalueella yksi nopeimmista muutoista.

Talopaketin pystytyksest muuttoon menee keskimäärin se 8 kk:stä ylöspäin. Normaalin lattiavalun kuivumiseen menee jo se 3-4 kk, jonka jälkeen päästään tekemään väliseiniä, laatoituksia ym. Jos esimerkiksi kosteita tiloja aletaan laatoittaa aikaisemmin, niin betoni ei ole kuiva ja on kosteusongelmat takuu varmoja.

[/quote]

Näin. Kannustaloissa kaikki laatotukset sun muut on tehty jo valmiiksi ja rekka tuo talon palaset paikalle. Paikanpäällä tehdään liitännät, asennetaan listat jne. Tosiaan parissa viikossa hieno, arvokkaan näköinen talo pystyyn. 

Suosittelen Kannustaloa. Kalliimpi, mutta materiaalit ovat oikeasti priimaa ja laadukkaita. Kivi- ja parkettilattiaa, korkea huonekorkeus jne.

[/quote]

Kerrotko kuinka se kylpyhuone tuodaan betonivalun päälle tehtaalla asennettuna? Katsos kun lattiavalua (betoni) ei voi tehdä kuin paikan päällä. Sen kuivuminen kestää nopeimmillaankin kaksi kuukautta. Mutta koska nopeimmin kuivava betonilaatu on kallista, niin suurin osa rakennuttajista valitsee ihan normaalin betonilaadun, jonka kuivuminen kestää sen 4-5 kuukauuta. Sen JÄLKEEN voidaan tehdä laatoitukset ja niitä ei todellankaan tehdä missään tehtaalla. Että älä viitsi täällä ruveta valehtelemaan, että kahdessa viikossa talopaketin pystyttämisestä voi muuttaa taloon. Tosin ei sitä kukaan järkevä ihminen edes luule ;D Pitääkin laittaa Kannustaloille viestiä mitä täällä kirjoitellaan heidän firmastaan...

[/quote] en todellakaan osaa tarkemmin sanoa kuin sen että asun viimevuonna pystytetyssä kannustalossa, johon tosiaan muutimme viikkojen sisällä pystytyksestä. Eikä kyseessä todellakaan ole mikään juosten kyhätty hökkeli. Mutta ole toki hyvä ja kysy itse kannustalon edustajilta, mutta jos en aivan väärässä ole niin laatoituksetkin tehtiin huonekohtaisesti valmiiksi tehtaalla. Ylimääräisiä laattalaatikoita jäi meille vaikka millä mitalla, ilmeisesti sen takia jos rekkakuljetuksen aikana kävisi vahinko.

Vierailija
48/48 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Deko-talon valmistalo ja autotalli+katos, neliöitä 192 ja autotallissa jotain 20 ja lisäksi on täyskokoinen kellari. Koko systeemi tuli maksamaan 400 000 euroa kaikkineen plus tietenkin tontti vielä päälle. Tässä on siis kaikki maatyöt sun muut mukana. Betonielementtikellari teki noin 100 000.  Itse asensimme laminaatit ja vaatekomerot joita emme tilanneet talotoimittajan kautta, sekä kylppärin kalusteet. Maalauksen teimme myös itse. Autotalli tuli vain pystytysvalmiina joten sen teimme loppuun. Paljon muutoksia ja lisäyksiä tehtiin perustoimitukseen ja tasoa nostettiin muutenkin melko paljon (esim. huonekorkeus 270, iso takka, ylimääräinen ovi ja muutoksia pohjaratkaisuun). Ilman muutoksia tuo 192 neliön talo ja talli perusvarusteineen on muistaakseni parisataa tonnia. Dekotalo tehdään paikalla pitkästä tavarasta joten rakennusvaiheessa näki sen laadun. Pystytys oli nopeaa eikä tavara ehtinyt kastua tontilla. Elementtitaloille tyypillisiä saumoja ei tule. Olemme olleet tyytyväisiä, muuttopäivälupaus piti suht hyvin, mutta talotehtaan alihankkijoiden kanssa oli sanomista, taloon kuuluu Domuksen keittiötoimitus ja sen asennuksessa oli ongelmia. Domuksen kalusteet ovat mielestäni laatuunsa nähden turhan kalliitakin, vaikka talon tilaajana saa 30% alennuksen kaikista lisätilauksista. Jostain luin, että Dekotalo on menestynyt parhaiten joissain tyytyväisyysmittauksissa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä