Petyin todella paljon appivanhemmista!
Tänä viikonloppuna tapasin ensimmäistä kertaa siis miesystäväni vanhemmat. Olemme nyt seurustelleet vasta puolisen vuotta, emme asu yhdessä. Tänä viikonloppuna sain siis tavata ensimmäistä kertaa miehen vanhemmat, ja täytyy sanoa, että tunnen itseni aivan kauheaksi ihmiseksi kun melkeen itkua siinä pureskelin, kun ensimmäisen tunnin siellä kahvipöydässä istuin...
Ja nyt tuntuu, että tunteeni miestäkin kohtaan hieman muuttuivat... Emme siis ole suunnitelleet vielä tulevaisuutta pitkälle, mutta kumminkin päätimme esitellä toistemme vanhemmille nyt toisemme. Ikää minulla on 25, miehellä 28.
Olemme kertoneet toisillemme paljon perheistämme, ja mies oli kehittänyt päähäni kuvan perheestään, joka oli aivan erilainen, kuin olin kuvitellut.. Miehen vanhemmat asuvat siis n. 200 km päästä meistä, joten jäimme sinne pe-su yöksi.
Saavuimme omakotitaloalueelle, jossa oli perus 70-luvulla rakennettuja siistejä omakotitaloja, kunnes käännyimme anoppilan pihaan.... Luoja.
Piha oli kuin kaatopaikka, miehen isä on kuulemma hamstraaja, joka ei suostu/ jaksa heittää mitään pois, oli vanhoja ruostuneita mopoja, kottikärryjä, vanhoja patjoja, pihasauna, joka pursusi vanhaa kamaa, joten saunana sitä ei voinut käyttää.
En sanonut asiasta mitään etten loukkaisi ketään. Kohta anoppi tulikin jo avaamaan oven. Odotin sellaista suht. normaalin näköistä naista, mutta ovella rääkkyikin 60-vuotias noita-akka, jonka ääni oli niin viskinpolttama ja tupakkayskä vielä kaupan päälle. Ajattelin ensin, että hyvä luoja, no ehkä hän on todella mukava kumminkin. Sitten astuimme sisään asuntoon, jossa haisi niiin tunkkaiselle, että meinasin yökätä heti eteisessä. Sisällä oli sotkuista ja likaista ja se haju mikä sieltä lähti oli aivan hirveä!!! Ajattelin, että täälläkö minun täytyisi vielä nukkuakkin pari yötä! Anoppi tokaisi minulle ensin päästä varpaisiin tarkastettuaan, että "tuollainen etelänlikka.. jaha" En vain osannut sanoa siihen mitään.. Sitten anoppi huusikin miestään, joka ei kuulemma ehtinyt tulla tervehtimään kun jääkiekkomatsi oli kesken. No minä aattelin olla fiksu ja menin sitten itse sinne olohuoneeseen esittäytymään, ja sohvalla makasi merimursun kokoinen haisunäätä.. Näky oli suoraan kuin pokka pitää-sarjasta Onslow. Kaljapullo vain puuttui hänen kädestään. Esittäydyin hänelle ihan käsipäivää ja sain takaisin vaan ilkeän murahduksen, että " kyllä minä tiedän kuka sinä oot!" jaha..
Veimme tuliaisiksi heille iittalan mariskoolin, jossa oli sisällä marianne-karkkeja, johon anoppi totesi, että " eipä mun olis tällaseen tarvinnu rahojani tuhlata". Ei kiitoksen sanaa, ei mitään! Teki mieli sanoa, että anna tänne se sitten jos ei kelpaa! Se oli kyllä yhtä helvettiä.
Sitten joimmekin kahvit, tarjottavana oli oikeen makosat voipullat ja keksejä. Anoppi rupesi sitten kyselemään minun elämästäni, koulutuksestani, työpaikastani sun muusta normaalista.
Sitten tämä anoppi kysyi, että MIHINKÄ OOTTE AATELLU MENNÄ YÖKSI! Oletin, että mieheni oli puheidensa mukaan sopinut, että nukumme heillä, mutta minulle kävi aivan hyvin, että menisimme hotelliin. Mies sitten sanoi, että pitää vielä löytää hotelli jostain. Sanoin nopeasti, että minä voin katsoa netistä sopivan. Otin sitten ensimmäisen sopivan minkä löysin, sanoin että voimme lähteä samantien kyllä menemään hotellille, ettemme ole vaivaksi.
Ja takaisin en mennyt... Sanoin miehelle, että haluan tutustua kaupunkiin, ja että haluaisin olla kahdestaan hänen kanssaan. Meni hänelle ihmeen kaupalla läpi... Ilmoitin vain miehelle, että oli mielenkiintoista tavata heidät. Sanoin olevani hieman ymmälläni, kuinka kylmän vastaanoton sain :( Itse olin menossa todella hyvin mielin sinne itse.
Nyt vain haluaisin eroon koko miehestä.... Olenko aivan hirveä, kun tunnen näin? Minusta tuntuu, etten ole tarpeeksi suvaitsevainen heitä kohtaan.. :( ääh.. Onko jollakin ollut samanlainen alku, mutta ruvennutkin sujumaan ihan hyvin? inhottava tilanne.. Nyt tuntuu, etten välitä miehestäkään niin paljoa kuin ennen ...
Kommentit (48)
Anoppihullu taas keksi hauskan provon
Perhetausta on tärkeä, halusimme tai emme. Se korostuu ajan kuluessa. Jos tuntuu todella vieraalta niin suosittelen eroa. Niin tekisin itse.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 23:04"]
Outoa tässä on vaan se että aloit dissata miestäsi ton takia. Siis miten paljon mielestäsi pitää viettää aikaa appisten kanssa!?
[/quote]Jos mies olisi rehellinen ja osaisi ja halua kertoa asioista, niin appivanhempien kotioloissa ei olisi ollut ap:lle mitään yllättävää. Miehen olisi pitänyt kysymättä kertoilla kotioloistaan jotain sellaista joka olisi asettanut ap:n kartalle. Mutta mies oli antanut ap:n odottaa jotain aivan muuta kuin mitä oli todellisuus. En luottaisi tuollaiseen mieheen enää.
Minusta kuulostaa lähinnä huolestuttavalta, jos ap ei pysty poikaystävänsä kanssa puhumaan suoraan tuosta vierailusta. Pystyykö muustakaan?
No hyviin tapoihin kuuluu, että kun kylään tulee vieraita niin a) kukaan ei ole kännissä tai edes pienessä huppelissa b) kotona on siivottu ainakin kohtuullisesti ja tuuletettu jos on tapana sisällä polttaa c) sohvanpohjalta ei tervehditä vaan tullaan ovelle vastaan ja mieluiten kätellään ja esittäydytään d) tuomisista kiitetään vaikka ne eivät niin mieluisia olisikaan.
Itse olen lähtöisin hyvin tavallisesta keskiluokkaisesta kodista, mutta en todellakaan katsoisi hyvällä jos appivanhempien koti tai itse appivanhemmat olisivat kuvatunlaisia. Pakostakin sitä ajattelee pidemmälle, aikaan kun on mahdollisesti lapsenlapsia. Minkälainen mummola niillä lapsilla sitten on?
Itse arvostan hyviä käytöstapoja hyvinkin korkealle. Ei siis mitään hienostelua, vaan perusasioita, jotka ap:n "appivanhemmilta" puuttui täysin. Selvittäisin myös, että miksi mies ei kertonut totuudenmukaisesti vanhemmistaan vaikka tiesi, että kyläilyllä totuus kuitenkin selviäisi?
Minustakin ap vaikuttaa mukavalta ja fiksulta ihmiseltä. Itsekin olisin tuollaisessa tilanteessa järkyttynyt. Onko miehellä itsellään hyvät käytöstavat, miten käyttää alkoholia ja osaako hän pitää huolta kodistaan yms? Toki voi olla, että mies on saanut tarpeekseen lapsuudenkodin meiningistä ja haluaa itse olla aivan päinvastainen.
Voi kuule mun appivanhemmat on sekaisin ku seinäkellot! Toinen uskovainen jeesuksen morsian ja toinen mielenvikainen alkoholisti. Silti mun mies on mitä mahtavin! Täyttää tänä vuonna 40v, joten en usko et tuosta enää pahemmaks muuttuu :) välimatka on se joka pelastaa! Kyllä meilläkin kättä väännetään sinne menemisestä, mutta mä oon il.ottanut et kaks kertaa vuodessa käyn, kesälomalla ja joulunpyhinä. Ne nyt menee vaikka päällään seisten.
Itse olen kyllä varoittanut poika- ja miesystäväini omasta ja todella erilaisesta lapsuudenkodistani. Ja myöskin antanut toimintaohjeet tiettyjen tilanteiden varalta.
Joten ilmeisesti miesystäväsi ei koe vanhempiensa olevan mitenkään erityisiä. Joten juokse vielä kun voit....
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 23:10"]
lopettaisin seurustelun tuolla perusteella. kuulostat symppikseltä tyypiltä.
[/quote]
Ap?