Onko teillä syyslomaa?
Perusduunia teen, normilomat vuodessa yht. 5 viikkoa. Ihmetyttää joskus, miten monet pystyvät lomailemaan syyslomat, pitkän joululoman ja pääsiäisen kaikkien "peruslomien" lisäksi. Kauhea säätäminen itsellä, että voi pitää muutaman lisäpäivän esim. jouluna tai syyslomalla. Palkatonta lähinnä on.
Kommentit (11)
On. Olin kesälomalla 4 viikkoa,nyt syyslomaviikon ja sitten jää vielä jouluun ja huhtikuuhun vähän. Mulla on 38 lomapäivää. OLen hoitoalalla, ollut 17 vuotta. Kolmivuorotyö. Kouluikäsiet lapset. Olen rriittävän monta kertaa ollut sen joulun, juhannuksen, pääsiäiset, vaput, uudetvuodet ihan töissäkin..
Eipä ole ei, ei ole ollut ikinä kuin se 30 päivää (= 5 viikkoa), joista lauantait lasketaan myös lomapäiviksi (erotuksena edellisen kirjoittajan 38 lomapäivään, kunta-alalla kun lauantaitakaan ei lasketa lomapäiviksi). Ja lomapäivien määrä ei tästä ikinä tule lisääntymään. Syyslomalle saa lomaa vain, jos ottaa palkatonta tai tekee tunnit sisään. Joskus harvoin olen saanut vaihtaa lomarahat vapaaksi, mutta tämä on siis todella harvinaista.
On siinä iso ero, kun itse voi pitää lomaa 25 arkipäivää, joku toinen yhtä pitkällä työuralla taas 38 arkipäivää.
-yksityisellä työskennellyt vuodesta 1998 lähtien
Alanvalintakysymys. 38 lomapäivää on 7,5 viikkoa, riittää syyslomaksikin.
Tuo 30 päivää minullakin on, 20 vuotta hommia täynnä. Meillä saa kyllä vaihtaa lomarahoja vapaaksi ja sitten on tietysti ylityövapaat, joita kyllä kertyy, etenkin nyt tänä aikana. En tosin itse perusta syyslomasta, mielummin pidän lomaa talvella, jotta jaksaisin paremmin.
En ole ollut lomilla sitten maaliskuun, en ole nähnyt aurinkoa sataan päivään
Minulla myös vuosiloma on 38 päivää. Vaihdan aina lomarahat vapaiksi, kikyn takia sai 11 päivää ja nyt ilman kikyä 16 päivää.
Olisikin. Lapset kuitenkin kotona ja pitää niille kokata ja samalla yrittää tehdä töitä.
Mistä se syysloma tulisi? Kesällä mulla on 4 viikkoa ja talvella viikko. Mistä te syyslomaviikon pieraisette?!
Joo piti lähteä marraskuussa lämpimään, mutta eipä sitten lähdetä nykyisen tilanteen takia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se syysloma tulisi? Kesällä mulla on 4 viikkoa ja talvella viikko. Mistä te syyslomaviikon pieraisette?!
Otan kaksi viikkoa palkatonta lomaa vuodessa. Tosin tänä vuonna en ottanut koronan takia.
Mie oon aina lomalla nimittäi mie oon työtön :))
M25