Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapsettomuus olla seuraus jostain teosta tai sanoista?

Vierailija
05.01.2014 |

Tahattomasti lapsettomana pohdiskelen, että voikohan lapsia kovasti aina toivoneelle lapsettomuus ollakin osa Karman lakia?

En tarkoita mitään sellaista, että menneisyydessä olisi sp-tauteja, abortteja, huumeiden käyttöä tms. mikä heikentäisi hedelmällisyyttä sillä sellaisia ei meidän kummankaan menneisyydessä ole. Olen 23v ja syynä on prolaktiinin liikaeritys (kasvain aivolisäkkeessä).

En kaipaa myöskään muistutusta siitä miten minun ei kuulukaan saada lapsia, koska luonto on niin päättänyt.

Tarkoitan vaan sitä, että monesti tulee mieleen että olenko sanonut/tehnyt jollekin ihmiselle jotain niin loukkaavaa että minkä taakseen jättää, sen nyt edestään löytää? Kaduttaa kaikki sanat ja teot, mitkä on voineet loukata muita.. Aika kamalaa, jos olenkin niillä aiheuttanut tämän.

Itse uskon melko vahvasti, että kaikki paska mitä teet toisille tulee vielä takaisin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoista? Enpä oikein usko.

Vierailija
2/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.. Sillä valitettsvasti ne ihmisarvottomatkin ihmiset ovat tähänkin päivään mennessä pystyneet lisääntymään. Murhaajat ym.. Miksi Karmanlaki tekisi hedelmättömäksi muutaman ilkeän sanan tai teon takia jonkun, kun murhaajan Karma antaisi lisääntyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, jos uskot noin, niin ehkä on ihan hyvä ettet saa lapsia. 

Vierailija
4/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, jos uskot noin, niin ehkä on ihan hyvä ettet saa lapsia. 

Vierailija
5/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon myös että kaikki ilkeät asiat mitä muille sanoo ja tekee kostautuvat. Mutta kyllä jokaista ihmistä "koetellaan" muutenkin. Jokaista vastoinkäymistä ei voi alkaa miettimään, että johtuukohan tämä nyt siitä kun sanoin/tein näin. Vaikka olisit mielistellyt jokaista vastaantulijaa, niin voi hyvin olla ettei lasta siltikään kuuluisi teille.

Vierailija
6/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.. Sillä valitettsvasti ne ihmisarvottomatkin ihmiset ovat tähänkin päivään mennessä pystyneet lisääntymään. Murhaajat ym.. Miksi Karmanlaki tekisi hedelmättömäksi muutaman ilkeän sanan tai teon takia jonkun, kun murhaajan Karma antaisi lisääntyä. Eri asia sitten mitä vastoinkäymisiä paha ihminen muussa elämässään kokee. Esim. minun isäni joka oli väkivaltainen äitiä ja minua kohtaan, käyttänyt kaikkia ihmisiä elämässään vaan passaajana joille kiiokseksi antanut haukkuja ja lyöntejä. Edes perunoita ei ole tarvinnut itse oppia keittämään. Niin nyt hän onkin viiskymppisestä eteenpäin itse se joka joutuu passaamaan muita. Uusi puolisonsa sai viiden vuoden seurustelun jälkeen aivoinfarktin ja elänyt siitä lähtien sairaalassa. Isäni käy hänet ruokkimassa joka aamu ja ilta.. Että kaikki se paha ja suru mitä hän aiheutti minulle ja äidille, saikin hän sen itselleen takaisin nyt. Hän jätti kaikki, nyt kaikki ovat jättäneet hänet.

Vierailija
7/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.. Sillä valitettsvasti ne ihmisarvottomatkin ihmiset ovat tähänkin päivään mennessä pystyneet lisääntymään. Murhaajat ym.. Miksi Karmanlaki tekisi hedelmättömäksi muutaman ilkeän sanan tai teon takia jonkun, kun murhaajan Karma antaisi lisääntyä. Eri asia sitten mitä vastoinkäymisiä paha ihminen muussa elämässään kokee. Esim. minun isäni joka oli väkivaltainen äitiä ja minua kohtaan, käyttänyt kaikkia ihmisiä elämässään vaan passaajana joille kiiokseksi antanut haukkuja ja lyöntejä. Edes perunoita ei ole tarvinnut itse oppia keittämään. Niin nyt hän onkin viiskymppisestä eteenpäin itse se joka joutuu passaamaan muita. Uusi puolisonsa sai viiden vuoden seurustelun jälkeen aivoinfarktin ja elänyt siitä lähtien sairaalassa. Isäni käy hänet ruokkimassa joka aamu ja ilta.. Että kaikki se paha ja suru mitä hän aiheutti minulle ja äidille, saikin hän sen itselleen takaisin nyt. Hän jätti kaikki, nyt kaikki ovat jättäneet hänet.

Vierailija
8/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuuluisi", voi helvetti mitä lässytystä. Adoptoikaa perhettä tarvitseva lapsi.

Vierailija
10/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 21:55"]

En usko.. Sillä valitettsvasti ne ihmisarvottomatkin ihmiset ovat tähänkin päivään mennessä pystyneet lisääntymään. Murhaajat ym.. Miksi Karmanlaki tekisi hedelmättömäksi muutaman ilkeän sanan tai teon takia jonkun, kun murhaajan Karma antaisi lisääntyä.

[/quote]

Niin mutta lapsettomuushan ei välttämättä olekaan niille murhaajille se pahin. Ehkä eivät edes välitä että tuleeko niitä lapsia koskaan vai ei, eli eihän se silloin olisi mikään seuraus jos tulisivat hedelmättömiksi. Itse kun olen aina toivonut lapsia, niin voisi hyvin ajatella että siihen kohtaan kolahtaa.

ap.

Vierailija
11/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 22:01"]

[/quote]

Saanko kysyä että miten oikein adoptoin tai siis menen jonoon? Satuin kysymään oman paikkakuntani adoptioneuvonnasta ja ei kuulemma käy.

ap.

Vierailija
12/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Ajattele kaameita alkoholistiperheitä, joissa kommenttina on lähinnä "Korkki auki ja äkkiä". Kyseisiin perheisiin syntyy valitettavasti lapsia siitä huolimatta, ettei todellakaan pitäisi. Jos vanhemmat eivät pysty huolehtimaan edes itsestään, niin miksi ihmeessä he saavat jälkeläisiä?

Olen pahoillani sairaudestasi. Toivon, että saat itsellesi hyvän perheen tavalla tai toisella.

Vierailija
13/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Saako kysyä: mietitkö nyt jotain tiettyä menneisyyden tapahtumaa, josta tunnet syyllisyyttä? Mikäli näin on, ko. asia on ilmeisesti tapahtunut, kun olit hyvin nuori. Jos yhtään lohduttaa, kaikki mokailevat nuorena. Ja vielä aikuisena, keski-ikäisenä, vanhana. Minä en mitenkään voi uskoa, että universumi rankaisisi sinua jostain sanomisista tai teoista lapsettomuudella. Olipa se "rikoksesi" mikä tahansa, joku muu on varmasti tehnyt jotain paljon pahempaa. Tunnet syyllisyyttä asiasta, eikö siinä jo ole rangaistusta riittävästi? Ja onko tuntemasi syyllisyys mitenkään verrannollinen itse tekoon?

Vierailija
14/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle äitini sanoi kerran humalassa huutaen, että hän toivoo etten ikinä koskaan saa lapsia. Toive melkein totetui ja lapsettomuushoidoissa kävimme mieheni kanssa, saimme kaksi lasta. Mutta joka ikinen kerta, kun astuin väestöliiton tiloihin aina vain uusiin hoitoihin, mieleeni tuli tuo äitini huuto..

Vierailija
15/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 22:18"]

En usko.

Saako kysyä: mietitkö nyt jotain tiettyä menneisyyden tapahtumaa, josta tunnet syyllisyyttä? Mikäli näin on, ko. asia on ilmeisesti tapahtunut, kun olit hyvin nuori. Jos yhtään lohduttaa, kaikki mokailevat nuorena. Ja vielä aikuisena, keski-ikäisenä, vanhana. Minä en mitenkään voi uskoa, että universumi rankaisisi sinua jostain sanomisista tai teoista lapsettomuudella. Olipa se "rikoksesi" mikä tahansa, joku muu on varmasti tehnyt jotain paljon pahempaa. Tunnet syyllisyyttä asiasta, eikö siinä jo ole rangaistusta riittävästi? Ja onko tuntemasi syyllisyys mitenkään verrannollinen itse tekoon?

[/quote]

Ainakin tulee mieleen, että ennen siis avomieheni tapaamista jätin yhden miehen todella yllättäen kun en vain saanut sanotuksi tarpeeksi ajoissa ettei ole niitä oikeita tunteita. Se oli sille miehelle todella kova paikka, yritti jopa jotain tehdä itselleen sen jälkeen ja puhui todella pelottavia. Muutenkin olen ajatellut todella itsekkäästi monissa asioissa.

ap.

Vierailija
16/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielessäni tehnyt luojan kanssa diilin, että koska en halua vammaista lasta/tekisin tällöin abortin niin olen valmis hyväksymään lapsettomuuden mikäli lapsia ei tule. Lapset menköön niille, jotka niin palavasti haluavat etteivät aborttia ikinä tekisi.

Vierailija
17/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 22:18"]

En usko.

[/quote]

Ainakin tulee mieleen, että ennen siis avomieheni tapaamista jätin yhden miehen todella yllättäen kun en vain saanut sanotuksi tarpeeksi ajoissa ettei ole niitä oikeita tunteita. Se oli sille miehelle todella kova paikka, yritti jopa jotain tehdä itselleen sen jälkeen ja puhui todella pelottavia. Muutenkin olen ajatellut todella itsekkäästi monissa asioissa.

ap.

[/quote]

No mutta. Mielestäni on ihan oikein erota suhteesta, jos ei vain "tunnu siltä". Et voinut tietää miten mies reagoisi. Etkä tiennyt, mikä olisi oikea tapa lopettaa suhde - minäpä luulen, ettei kukaan voi tietää, mikä on täysin oikea tapa menetellä tuollaisessa tilanteessa. Erotilanne on yleensä AINA hankala ja kipeä. Mies olisi joka tapauksessa saattanut käyttäytyä itsetuhoisesti ennemmin tai myöhemmin, sinun tekemisistäsi riippumatta.

Ole itsellesi armollinen! Jos yhtään lohduttaa, minä olen tehnyt paljon pahempiakin juttuja. Eikä kukaan voi parikymppisenä tietää, miten suhteissa "pitäisi" toimia. Ei kukaan tiedä! Joskus kuvittelee tekevänsä kaiken oikein ja toimii lähipiirinkin mielestä oikein, mutta silti suhteen toinen osapuoli loukkaantuu. Se vain kuuluu ihmisyyteen: aina toisen reaktioita ei voi ennustaa.

Sellainenkin tuli mieleen, että miksi sinua rangaistaisiin lapsettomuudella asioista, jotka eivät edes liity lasten hankkimiseen mitenkään? Eihän siinä ole mitään mieltä.

13

Vierailija
18/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 22:01"]

[/quote]

Miten tyhmä pitää ihmisen olla jos kuvittelee, että lapsi noin vain "adoptoidaan"?

- terveisin 11 vuotta jonossa ollut.

Vierailija
19/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi käsiisi suruprosessin kaavio ja siitä kohta kaupankäynti. Voimia!

Vierailija
20/24 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi käsiisi suruprosessin kaavio ja siitä kohta kaupankäynti. Voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme