Miksi te valitatte maskin käytöstä. Ei se ole vaikeaa.
Täällä Saksassa on pakko pitää maskia kaupassa yms.
Äkkiä siihen tottuu.
Lopettakaa uliseminen.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, että maskitkin ovat vaikeita käyttää. Nykyajan ihmiset ovat oikeita vässyköitä.
En kutsuisi vässyköiksi. Minulla on uniapnea, nukun joka yö maski naamalla. Jotenkin haluaisin että päivisin voisin hengitellä ilmaa vapaasti. Kannattaa miettiä että on sairauksia ja sairaita jotka ei välttämättä pysty käyttämään maskia. Ihan varmasti muuten kyllä huolehtivat kykyjensä mukaan tautien leviämisestä. Ei pitäisi olla liian jyrkkä ajattelutavassaan, meitä on niin monenlaisia ihmisiä.
Maskeista valittavat vaikuttavat ihan suoraan sanoen olevan varsin heikkohermoisia moniongelmaisia. Jopa lapseni osaa käyttää maskia ja minäkin käytän maskia ihan helposti, vaikka on astma. Korvienvälistä se taitaa olla kiinni.
Röökaava työkaveri näytti savulla että on ohi- ja läpivuotoja. Ei siis mikään täyssuojaava. Luultavasti hiukan enempi hyötyä kuin haittaa.
Voisimme Suomessa kokeilla maskittomuutta ja katsoa kuinka käy ihan noin niin kuin käytännössä. Itse olen maskia kokeillut, en voi käyttää, koska mulla on muutenkin hengitysvaikeuksia.
Valitan siksi, että olen henkilö, joka katsoo aiheelliseksi valittaa kaikesta turhasta. Olen typerä ja kitisen kaikesta, sillä kuvittelen maskisuosituksen olevan puuttumista minun perusoikeuksiini. Lisäksi usein vetoan Suomen lakiin kaikessa mahdollisessa, jossa jollain tavalla velvoitetaan minua tekemään jotain. Väitän tietäväni lain ja asetukset, vaikka todellisuudessa en ymmärrä niistä mitään. Lopuksi totean vielä, että esitän omat mielipiteeni ehdottomina faktoina. Siis vain ne asiat ovat totta, joiden kanssa minä olen samaa mieltä. Jos en pidä jostain tai olen eri mieltä, eivät tällaiset asiat voi olla faktaa. Jos joku esittää minua koskevan kehittämisehdotuksen tai neuvoo minua, raivostun välittömästi ja otan sen henkilökohtaisena loukkauksena, sillä minä tiedän kaiken eikä minua tarvitse neuvoa.
Voi myös olla ettei hän vain pysty pitämään maskia koko ajan naamalla. Olen perusterve hyväkuntoinen ihminen ja pidemmällä kauppareissulla kassajonossa jo tuntuu siltä,että pyörryttää eikä happi riitä. En voisi kuvitellakaan olevani se päässä koko päivää. Mulla on tosin sellaisia parempia kangasmaskeja. Ehkä joku täysin hyödytön ohut paperimaski menisi pidempään.