Miksi te valitatte maskin käytöstä. Ei se ole vaikeaa.
Täällä Saksassa on pakko pitää maskia kaupassa yms.
Äkkiä siihen tottuu.
Lopettakaa uliseminen.
Kommentit (48)
Uutiset kertoi Sannan antavan vahvan suosituksen maskin käytöstä ensi viikolla .
Eli Suomessa ei mitään uutta, samaa vanhaa, olis kiva jos viittisitte ohjetta.
en valita, mutta saan rytmihäiriöitä, koska on vaikea hengittää.
Vältän julkisia paikkoja, jotta ei tarvitsisi käyttää maskia.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalle osalle maski on ihan ok. Täällä vaan on näitä äänekkäitä regressioon vaipuneita vajukkeja aika paljon. He reagoivat omituisella aggressiolla uuteen ja uhkaavaan tilanteeseen. Se on defenssi.
Tänään junassa lähes kaikilla oli maski. Kävin hiljattain museossa, eikä sinne edes päässyt ilman maskia. Kaupoissa ne lisääntyvät koko ajan. Nämä muutamat voivat kohta ulista keskenään jossain syrjemmällä.
On ihan selvä, että jos kaikilla olisi maski, tarttuminen olisi hyvin epätodennäköistä. Kyse ei ole mistään omasta hysteriasta vaan viruksen pysäyttämisestä yhdessä.
Kävin tänään paikallisessa prismassa, yhdelläkään ei ollut maskia. Perjantaina kun kävin, niin oli yhdellä pariskunnalla. Tosin mies laittoi maskin välillä kaulalle ja sitten taas takaisin, muutaman kerran. Ei joka paikassa mennä mukaan tällaiseen hömpötykseen.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalle osalle maski on ihan ok. Täällä vaan on näitä äänekkäitä regressioon vaipuneita vajukkeja aika paljon. He reagoivat omituisella aggressiolla uuteen ja uhkaavaan tilanteeseen. Se on defenssi.
Tänään junassa lähes kaikilla oli maski. Kävin hiljattain museossa, eikä sinne edes päässyt ilman maskia. Kaupoissa ne lisääntyvät koko ajan. Nämä muutamat voivat kohta ulista keskenään jossain syrjemmällä.
On ihan selvä, että jos kaikilla olisi maski, tarttuminen olisi hyvin epätodennäköistä. Kyse ei ole mistään omasta hysteriasta vaan viruksen pysäyttämisestä yhdessä.
Jos se olisi enemmistölle ok, enemistö käyttäisi maskia. Näin ei ainakaan Helsingissä näytä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitatko, että suurin osa käyttää maskeja julkisissa paikoissa? Olen nähnyt täällä meidän seudulla yhteensä alle 10 maskinaamaa viime maaliskuusta tähän päivään. Voihan se silti olla, että suurimmalle osalle maski on ok, eivät vain viitsi käyttää sitä, koska ymmärtävät, että se on täysin turhaa.
En mä valita maskin käytöstä. Mä en vaan käytä. Mutta ei mua haittaa, jos toiset käyttää. Helppoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää paikkansa. Prismassa oli suurimmalla osalla maskit eilen. Siinä on aina joku syy jos hyvin aggressiivisesti vastustaa maskeja vaikka sen käyttö on yhtä yksinkertaista kuin pipon pitäminen pakkasella. Ilmeisesti ei haluta myöntään viruksen olemassaoloa mutta eipä se pandemia siitä mihkään häviä maton alle lakaisemalla. Vaatii ilmeisesti muutaman viikon totuttelun ja sitten on maskit näillä jääräpäilläkin.
Haistapa naamarätti. Olen maskipakkomaassa ja heti kun se häviää, niin turha paskarätti lentää roskiin. En usko sen toimivan yhtään. Tämä on täysin keksitty feikkipandemia.
Ne on kalliita, tuntuu ja näyttää typerältä, henki ei kulje kunnolla, haisee pahalta eikä ne edes estä koronaa tarttumasta käyttäjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä kun Suomeen tulee maskipakko? Siinähän uhoatte.
Hihhihh ootsä kyllä kans, no mehän käytetään sitä yhtä ja samaa kokoajan sitten. Eikä mitään pakkoja ole tulossa.
Että siinähä uliset
Näin mäkin oon aatellu, et jos joku pakko tulee, ni sit käytän sitä samaa maskia kunnes se hajoaa liitoksistaan. Ei ne sitä sentään rupea kyttäämään, et onko se maski pakasta revitty vai onko sitä käytetty jo 2kk.
Jos joku maksaa mulle kertakäyttömaskit tai kangasmaskit ja pyykkää ne mulle, sitten voin harkita.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään paikallisessa prismassa, yhdelläkään ei ollut maskia. Perjantaina kun kävin, niin oli yhdellä pariskunnalla. Tosin mies laittoi maskin välillä kaulalle ja sitten taas takaisin, muutaman kerran. Ei joka paikassa mennä mukaan tällaiseen hömpötykseen.
S-ryhmä kai vaatii nyt henkilökunnalta maskin käyttöä. Lähi-Alepassa oli toissailtana myyjä hyllyttämässä tavaroita maski leuan alla. En tuomitse, on varmaan kypsää joutua pitämään sitä koko työpäivä.
Espanjassa on tiukka maskipakko ja eräs leipomon myyjä itki minulle sitä, kuinka kärsii se naamalla koko hiivatin päivän. Tulipa paha mieli tuollaisen turhan rättipakotuksen takia. Itse onneksi teen töitä kotona, niin ei tarvitse olla koko päivää turha rätti naamalla.
Asun maskipakkomaassa ja pakko käyttää. Konkreettisesti vaikeaa maskin käytöstä tekee se, että silmälasit huuruuntuu varsinkin aamulla, kun ulkoilma on jo viileää. Rillit on siis huurussa eikä näe mitään. Jos ottaa rillit pois ei myöskään näe erityisen hyvin, joten pitää kävellä rauhallisesti ja yrittää olla kompastumatta rotvallin reunoihin yms.
En halua käyttää kertakäyttömaskeja, joissa on se rautalanka nenän päällä, sillä vieroksun järkyttävää jätekasaa mitä kertakäyttämaskeista tulee.
Huolimatta yllä olevasta, kannatan maskin käyttöä. Kannatan vielä enemmän sitä, että massatapahtumat kiellettäisiin jälleen. Onko pakko mennä tilaisuuksiin, joissa on monta sataa ihmistä sisätiloissa. Totta kai tauti leviää.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kävin ravintolassa, jossa suurimmalla osalla oli maskit sisään tullessaan. Jokainen otti käsidesiä sisään tullessaan, hieraisi muutaman kerran ja pyyhkivät loput nenäliinaan, housuihin tai heiluttivat käsiään ilmassa kuivatellen. Käytetyt maskit riisuttiin pöydille tai viereiselle tuolille jos se oli tyhjä ja sitten syötiin pesemättömin käsin. Syömisen jälkeen maskit taas palautettiin kasvoille, ne samat maskit kun olivat kasvoilla sisään tullessakin. Osa kävi välillä tupakalla ulkona, jolloin mukaan otettiin maski jota roikotettiin sitten tupakoinnin ajan kädessä, osalls roikkui toisessa korvassa. Enpä tiedä mahtoiko virus pysähtyä vai saiko pelkästään lisäbuustia maskien käytöstä. Mitä arvelette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä miten se on selvä?
Maskien suojaava käyttö perustuu siihen, että niitä käytetään 100 prosenttisesti oikein. Mitä itse olen havainnoinut, niin maskeja käytetään pääasiassa väärin eli levitetään virusta entisestään. Tästä kertovat myös sairastumisluvut niissä maissa, joissa maskien käyttö on pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitää paikkansa. Prismassa oli suurimmalla osalla maskit eilen. Siinä on aina joku syy jos hyvin aggressiivisesti vastustaa maskeja vaikka sen käyttö on yhtä yksinkertaista kuin pipon pitäminen pakkasella. Ilmeisesti ei haluta myöntään viruksen olemassaoloa mutta eipä se pandemia siitä mihkään häviä maton alle lakaisemalla. Vaatii ilmeisesti muutaman viikon totuttelun ja sitten on maskit näillä jääräpäilläkin.
Oisko kuitenkin vähän päinvastoin? Olen kuullut monen maskin käyttäjän uskovan siihen, että maski todella suojaa maskin käyttäjää virukselta (väärin, maski suojaa muita sinun hönkäilyiltäsi). Ja että virussuojaksi riittää kun on maski, sama se vaikka olisi sama maski kostuneena ja kymmenen kertaa riisuttuna ja uudelleen puettuna käsihygieniastakaan välittämättä (likainen maski toimii virusmagneettina itselle ja virussinkona toisille). Ilmeisesti halutaan varmistaa viruksen leviäminen?
Ei ole maskit naamassa jääräpäilläkin. Rytmihäiriöt lisääntyvät, kyllä minulla on rytmihäiriölääkitys. Käyttämättä jää maski. Tuijota vihaisesti,hymyilen sinulle.
Ajatella, että maskitkin ovat vaikeita käyttää. Nykyajan ihmiset ovat oikeita vässyköitä.
Mä käytän vaikka jäykän rintarangan takia on hengenahdistusta muutenkin. Maskin kanssa hengittäminen on raskasta, varsinkaan josyhtään hengästyn. ikävää. Helpottunut olo aina kun saa maskin pois.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä? Oletko katsonut niiden maiden koronalukemia, joissa on mskipakko? Millä lailla maskin pito estää virusta? Kun ihminen koskee maskiinsa, eikä pese tai desinfioi käsiään, hän alkaa levittää virusta ympärilleen. Itsekin kun töihin tuli viikko sitten pakko pitää maskia koskettelin sitä monta kertaa tunnissa (korjailin asentoa yms) ja aion myös niin jatkaa, enkä pese käsiä välissä, enkä desinfioi. Korona leviää kiihtyvällä vauhdilla maskien kanssa.
Suomen tilanne oli kesällä osittain niin hyvä kuin se oli, koska maskeja ei käytetty.
Kerrotko vielä miten se on selvä?