Kulttuurierot: Ulkomainen mieheni suukottelee ja halailee vieraiden lapsia
Itse olen yrittänyt hänelle selittää että tässä kulttuurissa se ei ole hyvän tavan mukaista mutta hän ei haluaisi muuttaa opittua tapaansa koska on koko ikänsä tottunut siihen ja hänen mielestään se on täysin normaalia ja ihanaa. Kuinka te selittäisitte asiaa että hän ei tekisi toiste muille lapsille koska täällä se ei vaan kuulu tapoihin. Oon muutenkin huolissani kun hän haluaisi vahvasti elää kulttuurillinen identiteettinsä mukaan täällä Suomessa ja jos huomautan asiasta että asia ei ole mulle tai muillekaan usein OK. Koska hän haluaa tehdä aina hänen tavallaan eikä välittää liikaa muiden mielipiteistä. Tämä aiheuttaa myös semmosen ”kohtauksen” että onpas paska maa suomi
Onko täällä muitakin pariskuntia missä kulttuuri tuottaa liikaa yhteentörmäyksiä, kun usein käy niin että jokin asia ei ole mulle tai hänelle normaalia ja tuntuu jommasta kummasta pahalta, niin se on toisessa kulttuurissa ihan normaalia ja toisen kenkiin asettuminen on liian vaikeaa. Yritän suhtautua häneen ymmärtäväisesti ja rauhassa keskustella mutta hän ei kestä esimerkiksi ollenkaan sitä että joskus tilanteet voi herättää ikäviäkin tunteita ja leimaa suhteen heti huonoksi jos hän kokee epäonnistuneensa. Kyseenalaistaa heti suhteemme joka on suurimmaksi osaksi hyvä ja iloistakin aikaa. Mutta yksikin negatiivinen hetki arjessa suistaa mieheni raiteiltaan ja saa hermot kireälle ja kritisoi mua tunteista mitkä saattaa purkautua stressi-itkuna. Oon monesti sanonut ettei hän ole vastuussa siitä jos itken joskus jostain, ja suhde ei tarkoita heti huonoa jos asioista mainitsee tai selvitellään. Hänelle se tarkoittaa täydellistä epäonnistumista suhteessa ja peräänkuuluttaa aina sitä että joka hetkessä täytyisi olla onnellinen ja hymyilevä ja tyytyväinen. Voiko sellaista suhdetta ollakaan että aina konflikti- ja ristiriitatilanteet onnistutaan selvittämään rauhallisin keinoin jos mieskin menettää hermot helposti palautteesta tai tunteen näyttämisestä avoimesti. Pyrin ilmaisemaan asiat niin että ne ei minusta tunnu kivalle, enkä syyttää häntä suoraan mutta silti se helposti ottaa itseensä. Tunnen olevani umpikujassa pikkuhiljaa
Kommentit (29)
Ensinnäkin tuohon lasten kosketteluun voit sanoa miehelle, että siitä voi ihan oikeasti saada pedarisyytökset niskaan ja poliisiasian. En tiedä millaisella oleskeluluvalla siippasi täällä on vai onko peräti kansalaisuus mutta luulisi poliisilla uhkailun pelottavan. Toisekseen, jos haluaa elää Suomessa hyvin eri kulttuurin mukaisesti eikä hyväksy, että itsekin joutuu tekemään kompromisseja, niin silloin olisi ehkä parasta muuttaa takaisin sinne mistä on tullutkin. Menee muuten liian hankalaksi elämä täällä Suomessa.
Tunnetasolla miehesi kuulostaa lähinnä pikkulapselta. En jaksaisi moista kiukuttelijaa. Minkä ikäinen ihminen on kyseessä? Jos joku 20 v niin ehkä sitten antaisin vielä siimaa kasvaa mutta muutoin ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän hän opi sen jälkeen kun eka mutsi on kutsunut poliisit pedofiilin perään...
Niinpä tai isukki nostaa ukon seinälle.
Voi kun se tapahtuis jo tänään. Suomessa lapsellakin on oikeus määrätä, kuka saa koskea. Apn ukolle menolippu.
Maassa maan tavalla tai maasta pois. Mistä moise namun olet löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti! Mistä löysit?
Veikkaan, että jostain ostarilta notkumasta
Taitaa AP olla trolli ja rasistipersu
Häpeä
Ps. Monikulttuurillisuus on rikkaus
Sottaista touhua.
Nämä ulkomaiset suukottajat ovat aivan denial näistä tavoistaan. He koskettelevat kaikkia ja kaikkea siinä "ystävällisyydessään", jatkuvaa kättelemistä kaikkien kanssa, ja lisäksi lähietäisyys noin 30 senttiä naamasta ja rinta rintaa vasten pitää seistä ja puhua asiaansa niin että sylki roiskuu, siis tämä on normaalia kun on tätä intohimoa elämään ja siis tosi kaunista mutta ei täällä härmässä jossa ollaan totisia ja kontrolloituja koska on opittu elämään sääntöjen mukaan.
Tämä on tuolta itävälimereltä ja etelä-etelä italialaisten tapoja ja sieltä tulevien tapoja ja ovathan he onnellisempia ja rennompia kuin me, ja lapset saa hellyyttä kaikilta, mutta ei sori vaan sovi tänne, itsekin kärsivät ja lähtevät pian pois.
Sori, mutta vaikeaa tulee olemaan, olen iloinen puolestasi koska varmaan lämmin ja ihana ihminen ja koskettelee ja halaa sinuakin, mutta joutuu liikaa kärsimään täällä kylmässä nämä tyypit.
Kauanko olette olleet yhdessä, sinähän kävelet munankuorilla ja itkeskelet. Uskallatko sanoa EI? Vauvamiehen kanssa olet nyt, ymmärrän jos hän on tunteikas ja kuuma ja kova mutta tajuatko mihin olet itsesi laittanut.
Tässä on tätä itsesensuuria liikaa, onko henkistä läheisyyttä tai kohta muutakaan, koska et uskalla olla itsesi, kun toinen heittää "paska maa" heittoja. Oli niin tai näin, niin sopeutukoon tai ulos, niin se on kaikilla meillä. Ei hän voi missään kuplassa elää täällä, ainakaan ilman seuraamuksia, niin ettei koe olevansa vastaanotettu.
Annat sen vaan kosketella lapsia. Se kuuluu sen kulttuuriin. Jos et halua että se tekee sitä julkisella paikalla, niin voithan pyytää teidän kotiinne lapsia joita hän saa kosketella ja pussailla!
Maassa maan tavalla. Oraalisuus on yhteydessä älyyn, tässä sen puutteeseen.
Sivistyneet ihmiset tietää, että kariesbakteeria ei saa tartuttaa lapseen. Herpes kukkii useammin naisella, mutta mies voi myös olla kantaja!