Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kulttuurierot: Ulkomainen mieheni suukottelee ja halailee vieraiden lapsia

Aa
11.10.2020 |

Itse olen yrittänyt hänelle selittää että tässä kulttuurissa se ei ole hyvän tavan mukaista mutta hän ei haluaisi muuttaa opittua tapaansa koska on koko ikänsä tottunut siihen ja hänen mielestään se on täysin normaalia ja ihanaa. Kuinka te selittäisitte asiaa että hän ei tekisi toiste muille lapsille koska täällä se ei vaan kuulu tapoihin. Oon muutenkin huolissani kun hän haluaisi vahvasti elää kulttuurillinen identiteettinsä mukaan täällä Suomessa ja jos huomautan asiasta että asia ei ole mulle tai muillekaan usein OK. Koska hän haluaa tehdä aina hänen tavallaan eikä välittää liikaa muiden mielipiteistä. Tämä aiheuttaa myös semmosen ”kohtauksen” että onpas paska maa suomi

Onko täällä muitakin pariskuntia missä kulttuuri tuottaa liikaa yhteentörmäyksiä, kun usein käy niin että jokin asia ei ole mulle tai hänelle normaalia ja tuntuu jommasta kummasta pahalta, niin se on toisessa kulttuurissa ihan normaalia ja toisen kenkiin asettuminen on liian vaikeaa. Yritän suhtautua häneen ymmärtäväisesti ja rauhassa keskustella mutta hän ei kestä esimerkiksi ollenkaan sitä että joskus tilanteet voi herättää ikäviäkin tunteita ja leimaa suhteen heti huonoksi jos hän kokee epäonnistuneensa. Kyseenalaistaa heti suhteemme joka on suurimmaksi osaksi hyvä ja iloistakin aikaa. Mutta yksikin negatiivinen hetki arjessa suistaa mieheni raiteiltaan ja saa hermot kireälle ja kritisoi mua tunteista mitkä saattaa purkautua stressi-itkuna. Oon monesti sanonut ettei hän ole vastuussa siitä jos itken joskus jostain, ja suhde ei tarkoita heti huonoa jos asioista mainitsee tai selvitellään. Hänelle se tarkoittaa täydellistä epäonnistumista suhteessa ja peräänkuuluttaa aina sitä että joka hetkessä täytyisi olla onnellinen ja hymyilevä ja tyytyväinen. Voiko sellaista suhdetta ollakaan että aina konflikti- ja ristiriitatilanteet onnistutaan selvittämään rauhallisin keinoin jos mieskin menettää hermot helposti palautteesta tai tunteen näyttämisestä avoimesti. Pyrin ilmaisemaan asiat niin että ne ei minusta tunnu kivalle, enkä syyttää häntä suoraan mutta silti se helposti ottaa itseensä. Tunnen olevani umpikujassa pikkuhiljaa

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt anna hänen ainakaan korona-aikana pusutella ketään. Kahdestaan voitte tehdä, mitä haluatte.

Vierailija
2/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lapselliselta mieheltä ja keskenkasvuisten parisuhteelta. Pahoittelut jos kommenttini loukkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tavallaan surullista, että hän joutuu pienentämään itsensä sen takia, että asuu Suomessa. Ja muuttumaan pidättyväksi suomalaiseksi... vaikka maassa maan tavalla jne. Voisitteko muuttaa pois Suomesta? Mullakin on ulkkismies ja suhteen alussa hän poskisuukotteli mun sukulaisia, mutta ei enää. Huomasi, miten vaivaantuneita olivat.

Vierailija
4/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä aikuisen miehen täytyy lasten - etenkin niiden jotka eivät ole omia - yksityisyyttä ymmärtää kunnioittaa eikä käydä iholle. Hyi hitto jos oma mieheni tekisi noin...noh, en voisi olla sellaisen kanssa joka ei keskustelunkaan jälkeen ymmärrä.

Vierailija
5/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Muuta neuvoa ei tule idíootille.

Vierailija
6/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän hän opi sen jälkeen kun eka mutsi on kutsunut poliisit pedofiilin perään...

Vierailija
7/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sopeudutaan jollain tavoin ja ainakin karsitaan itseltä kaikista loukkaavimmat tai toisia pelottavat tavat. Vaikea sanoa. Mene johonkin monikulttuurikerhoon. Siellä on enemmän tietoa ja näkemystä. Minun mies on sopeutunut tänne. Ja minä mieheni patriarkkaaliseen maahan siellä asuessani. Vaikka hän tai minä naureskeltiin toisen maan tapoja, niin osaksi niitä noudatettiin. Yhdessä olo on sitten perhekulttuuria, joka ei ole sidoksissa mihinkään maahan.

Vierailija
8/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla arabi.

Vierailija
9/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erittäin, erittäin itsekeskeiseltä mieheltä. Minäminäminä

Vierailija
10/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että karies tarttuu, virukset ja bakteerit jos hän suukottelee lapsia. Ja että lapset eivät pidä vieraiden miesten suusta poskella, eivät osaa kieltäytyä, ahdistuvat suuresti ja jos vanhempi ei siihen ehdi väliin. Siitä voi joku vanhempi hermostua jos luvatta halaillaan jne. Se on täysin sopimatonta mennä koskemaan, hän ei noudata koskemattomuutta pienempiään kohtaan, lapset ja eläimet voivat paremmin kun vieraat eivät sorki ja koske. Mies voi luvalla koskettaa tuttuaan aikuista, jos koskemisen kulttuuri on tapana.

Vierailija
11/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myldikyldyyri on rikkaus josta jopa lapset ja vanhukset joutuvat maksamaan.

Vierailija
12/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Niinhän ne teki Oulussakin.

Lisää kaivataan tällaisia rentoja ihmemaasta tulleita suukottelijoita.

Vai kaivataanko???

Vierailija
13/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä fiksu ihminen kulttuurista ja taustasta huolimatta osaa mukauttaa käytöstään sen mukaan, missä maassa ja kulttuurissa ollaan. Ja vastaavasti kulttuuritaustasta riippumatta juntti on juntti, eli  painelee menemään kuin norsu posliinikaupassa eikä mieti yhtään tekojensa seurauksia. Oma mieheni on myös ei-suomalainen, vanhoillisen patriarkaalisesta kulttuurista, tosin lapsuutensa kasvanut monikulttuurisessa Lontoossa mutta nuoruudessa ja nuorena aikuisena asunut vanhempiensa kotimaassaan, joka on todella vanhoillinen. Hän osaa sukkuloida hyvin mentaliteetilla "maassa maan tavalla". On korkeasti koulutettu ja avarakatseinen, tilanteesta riippuen moderni tai konservatiivinen ja kaikkea siltä väliltä. AP:n miehestä tulee fiilis, että ei ole ehkä kovin sivistynyt tai koulutettu ihminen. 

Ei oma miehenikään ole toki täydellinen, kuten en minäkään ja parisuhteessa kahden kesken meille tulee välillä ongelmia esim. kommunikaation ja tunneilmaisun suhteen. Esim. sitä hän ei voi sietää, jos hänelle huudetaan ja kokee pienenkin äänen korottamisen loukkaavana ja huutamisena. Jos pahoitan mieleni ja itken, se on hänelle henkistä väkivaltaa ja hyökkäystä häntä kohtaan. Toisaalta pystytään puhumaan kaikesta näistä asioista eikä jäädä vanhoihin riitoihin kiinni. 

Vierailija
14/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti. Onko ulkomailla tämmöisiä miehiä?

Vierailija
15/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän hän opi sen jälkeen kun eka mutsi on kutsunut poliisit pedofiilin perään...

Niinpä tai isukki nostaa ukon seinälle.

Vierailija
16/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oksentaisin, jos joku ulkomaalainen etno lääppisi ja sylki roiskuen pusuttelisi lapsiani. Tulisi huutista.

Vierailija
17/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle, että seuraavasta lapsenhalaamisesta lapsen vanhempi tekee rikosilmoituksen ja siitä seuraa sen verran ikäviä asioita, että niitä ei kukaan halua itselleen. Joten näpit irti muista.

Vierailija
18/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti! Mistä löysit?

Vierailija
19/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä muutenkin aika rasittavalta tyypiltä. Miten jaksat sen kanssa? Suistuu raiteiltaan ja kyseenalaistelee suhteenne. 

Vierailija
20/29 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vieläkin kun olin lapsi ja perhetutut sedät halasivat tai niiden sylissä piti istua. Eivät olleet mitään pedoja, mutta oli inhottavaa ja ahdistavaa.

Ja olen jo 56v.

Eli suuttukoon miehesi vaan, mutta pitäköön näppinsä erossa toisten lapsista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän