Miksi koiranomistajat käyttävät "Koira paskoo ojaan" tms. tekosyitä
sille etteivät kerää koiransa paskoja?
Koiran paska ei kuulu luontoon, keräätte sen vaikka sieltä syvimmästä pusikosta, koska se alkaa haisemaan siellä varsinkin kuumalla kesähelteellä.
Sama kuin minä oikeuttaisin itseni heittämään vanhan television tai pesukoneen metsään, koska "eihän sitä kukaan sieltä edes näe"
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:36"]
Saako lenkkeilijä paskoa ojaan, jos ns.'Runner's Trots' yllättää?
[/quote]
Mielummin minä toivoisin sen lenkkeilijän sinne ojaan paskovan, kuin housuihinsa. Tuollaisia tilanteita tuskin pystyy ennakoimaan ottamalla itselle kakkapussia mukaan.
[/quote]
Miksi ihmeessä ei pystyisi ennakoimaan? Pidämmehän me koirien ulkoiluttajatkin mukana aina kolmea kakkapussia (kaksi flexin kahvassa ja kolmas taskussa hätävarana). Juoksijoiden virtaviivaisissa asusteissa on tilaa kännykälle ja sykemittarille ja avaimille, siis aivan hyvin myös ripulipussille.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:34"]
Hei, ei ole vielä edes kevät, ja nyt jo tästä riidellään...
Itse olen pienen koiran omistaja, ja yritän aina kerätä paskat pois. Nyt tämän "talven" aikaan käy usein kyllä niin, etten kertakaikkiaan löydä sitä kikkaretta, kun se vaan pimeässä hukkuu johonkin ruohojen sekaan. Kovin kauaa en jaksaisi etsimiseen käyttää, se saattaisi näyttää oudolta :-p
[/quote]
Minulla on taskussa minikokoinen maglite, jonka valossa kakat löytyvät hyvin.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:59"]
[/quote]
Mielummin minä toivoisin sen lenkkeilijän sinne ojaan paskovan, kuin housuihinsa. Tuollaisia tilanteita tuskin pystyy ennakoimaan ottamalla itselle kakkapussia mukaan.
[/quote]
Miksi ihmeessä ei pystyisi ennakoimaan? Pidämmehän me koirien ulkoiluttajatkin mukana aina kolmea kakkapussia (kaksi flexin kahvassa ja kolmas taskussa hätävarana). Juoksijoiden virtaviivaisissa asusteissa on tilaa kännykälle ja sykemittarille ja avaimille, siis aivan hyvin myös ripulipussille.
[/quote]
Hah, totta kyllä tuokin :D. Omat kakkapussit mukaan vaan ja lenkille! Jos vaikka ripuli yllättää ;). Joku voisi kehittää semmoisen perseeseen liimattavan patentin, ettei lenkkeilijä-paran tarvitse yrittää taiteilla sen salamana kaaressa lentävän ripulin pussiin saamisen kanssa? Ja joku läppä niihin housuihin, että ei tarvitse kuin avata nepparit, kyykistyä, pussi onkin liimattuna sen patentin avulla pyllyyn kiinni ja eikun paskantamaan!
Mä kerään koirien jätökset poislukien sen, jos koira tekee tarpeensa ihan oikeasti ojaan/metsään. Näin tapahtuu aika harvoin, joten useimmiten kerään jätökset. Metsässäkin on poikkeus eli jos polulle nyt sattuis tulemaan (ei oo koskaan tullut), niin keräisin siitä.
En oo nyt ihan varma, mut muistelen lukeneeni jostain, että koiran jätökset pitää kerätä kaupungissa hoidetuilta alueilta. Se käsitti nurtsit, puistot, kävelytiet, torit yms. Ei metsää eikä ojia.
Mut mä en oo vastuussa muiden koirien kuin omieni tekemistä jätöksistä yhtään sen enempää kuin koiraton ihminenkään. Joskus harvoin saatan samalla kerätä toisetkin (vieressä olevat) jätökset, vaikka se jostain syystä ällöttää mua ihan hirveesti. Eli ihan turha raivota kaikille koiranomistajille. Kyllä se paska muakin ottaa päähän, jos siihen satun astumaan. Vahingossa kadulla kulkiessa et vaan mun koirieni jätöksiin astu.
tai rikkoa pullon luontoon tai heittää tupakan tumpin maahan jne...
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:56"]
[/quote]
Mieluummin semmoiseen Ruska-juoksijapussiin. samaa sarjaa kuin Bioska ja Hauska.
t. Hauskojen aktiivikäyttäjä
[/quote]
Mikäs sit vois olla baarista poitujien oksennuspussien nimi? Vai onks sellanen jo keksitty?
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:01"]
Edelleen, meidän lapset kulkevat siellä ojissa ja puskissakin kun ollaan kävelyllä.
Miksikö? Koska heillä on oikeus peuhata luonnossa ilman pelkoa paskakikkareeseen astumisesta. Koiralla ei ole oikeutta paskantaa ympäristöömme.
[/quote]mun koira saa paskoa omaan metsään ja pellon reunaan ihan vapaasti. jos ei passaa sulle ulkoiluta kersas omassa mettässäs
Kiitos, tästä tuli ihanat naurut =)=). Koirankakka se on aina elämän suurimpia kysymyksiä ja poikii monta mukavaa sivujuonta.
terv. Ohis
piittaamattomuus. halutaan koora, muttei oikein välitetä hoitaa asioita muita huomioon ottaen.
Kerään pääsääntöisesti aina koirani ulosteet, mutta jos koira vääntää sen ojaan niin en kyllä lähde perään. Se on oma asiasi jos lapsesi hyppivät ojassa. Mitä muuta siellä lie on...
Koirankakka ei kuullu luontoon sen enempää kuin ihmisen paskakaan.
Älkääkä edes yrittäkö verrata villieläinten kakkaan, paitsi jos syötätte koirillenne vain luonnonmukaista ruokaa eikä koskaan mitään lääkkeitä. Mutta niin kauan kuin koirat syö teollista ruokaa ja esim. antibioottikuureja, niiden paskalla ei ole mitään tekemistä luonnon kanssa.
Lisäksi voisitte käyttää maalaisjärkeä tuon "paska maatuu nopeesti" juttujennen kanssa. "Nopeasti" on suhteellinen käsite ja jos vaikka asuialueella asuu 20 koiraa (kerrostaloalueilla moninkertaisesti...) ja jokainen koira paskoo vain kerrankin vuorokaudessa se tekee aika monta paskaa ennen kuin on edes mitään maatumisen merkkejä... Ja kun sitä paskaa tulee kuitenkin tasaisesti lisää niin mihinkä se ikinä loppuis. Paskaa aina vaan. Tosi kivaa. Ja talvella voi tosiaan säästellä isompia satseja sen maatumisensa kanssa.
Mutta toki jos kuvittelette että "kas, koirani paskoi eilen tuohon kadunkulmaan ja nyt se on jo maatunut" niin ajatelkaa sitä ihmistä joka aamuyöstä siivoaa kaduilta roskat ja paskat. Nimittäin ei ne paskat sinne kaduille maadu, ne siivotaan pois.
Ja ihan tiedoksi joillekkin, kadun reunukset (vaikka niissä olisikin pusikoita tai nurmikkoa tmv.) eivät ole ojia. Myöskään pieni pläntti metikköä polkuineen ja ulkoilualueineen ei ole vapaasti paskottavissa ja metsää.
P.S. minun puolesta koirat saavat kakata ojiin ja metsiin (oikeisiin sellaisiin) ihan vapaasti
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:34"]
Hei, ei ole vielä edes kevät, ja nyt jo tästä riidellään...
[/quote]
Ei ole katsos lunta mihin voisi jemmata ne kaikki paskat. Kyllä se on ihmeellistä, että niin iso osa koiranomistajista ovat täysin välinpitämättömiä, kusipäisiä idiootteja. Keväällä saa tarkkaan katsoa mihin astuu. Meilläkin on päiväkitomatkan varrella pätkä polkua, johon kaupunki ystävällisesti ajoi kunnon sepelit pari vuotta sitten. Polku kulkee sähkölankojen ali ja sen mollemmilla puollilla on kilometritolkulla joutomaata, mutta ei kun ei, siihen polulle ne koirat pitää paskottaa. Ihan käsittämätöntä.
Koiraveroksi 1000€ per vuosi ja sillä rahalla palkataan jotain virallisia paskakerääjiä, niin eiköhän muidenkin elämän kiusaaminen jää vähemmälle.
Niin mielestäni ei ole kivaa, että meidän pihan roskakatosta käytetään kusetuspaikkana...
Jotain hyötyä lumettomasta talvesta, ei tartte keväällä kattella sitä sairasta kakkavuorta, joka lumen alta paljastuu. Talvella se kakattamishomma karkaa usein täysin käsistä, kun nekään, jotka on ennen noukkineet koiransa paskat, eivät sitä tee, vaan peittävät korkeintaan lumella. No, tänä talvena on toisin, kun ei lumenhiukkaakaan näy.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 17:09"]Koirankakka ei kuullu luontoon sen enempää kuin ihmisen paskakaan.
Älkääkä edes yrittäkö verrata villieläinten kakkaan, paitsi jos syötätte koirillenne vain luonnonmukaista ruokaa eikä koskaan mitään lääkkeitä. Mutta niin kauan kuin koirat syö teollista ruokaa ja esim. antibioottikuureja, niiden paskalla ei ole mitään tekemistä luonnon kanssa.
Lisäksi voisitte käyttää maalaisjärkeä tuon "paska maatuu nopeesti" juttujennen kanssa. "Nopeasti" on suhteellinen käsite ja jos vaikka asuialueella asuu 20 koiraa (kerrostaloalueilla moninkertaisesti...) ja jokainen koira paskoo vain kerrankin vuorokaudessa se tekee aika monta paskaa ennen kuin on edes mitään maatumisen merkkejä... Ja kun sitä paskaa tulee kuitenkin tasaisesti lisää niin mihinkä se ikinä loppuis. Paskaa aina vaan. Tosi kivaa. Ja talvella voi tosiaan säästellä isompia satseja sen maatumisensa kanssa.
Mutta toki jos kuvittelette että "kas, koirani paskoi eilen tuohon kadunkulmaan ja nyt se on jo maatunut" niin ajatelkaa sitä ihmistä joka aamuyöstä siivoaa kaduilta roskat ja paskat. Nimittäin ei ne paskat sinne kaduille maadu, ne siivotaan pois.
Ja ihan tiedoksi joillekkin, kadun reunukset (vaikka niissä olisikin pusikoita tai nurmikkoa tmv.) eivät ole ojia. Myöskään pieni pläntti metikköä polkuineen ja ulkoilualueineen ei ole vapaasti paskottavissa ja metsää.
P.S. minun puolesta koirat saavat kakata ojiin ja metsiin (oikeisiin sellaisiin) ihan vapaasti
[/quote]
Eli on ihan ok, kun en kerää koirieni paskoja. Kerranbolen syöttänyt lääkekuurin, sekin oli luonnon omia antibioottteja sisältävä täysin luonnonmukainen kuuri. Syövät vain raakaruokaa, ei siis mitään teollista.
Olen ajatellut, että voisin opettaa koirani paskomaan vain roskien viereen. Onnekseni ei edes tarvi opettaa, sen verran ne paskassa rämpivät kakarat roskaavat. En siis kerää koiran jätöksiä niin kauan kuin ihmiset roskaavat. Itse kerään roskat mieluummin taskuun.
Antaa niiden olla.Nämä kikkareiden jättäjien koirat kuiten pyörivät niissä,että Back at`ya! Missä menee raja? Saanko minä käydä lemppaamassa tienlaitaan 20 000t lehmän kakkaa?
Ei vittu tota ajattelutapaa et kun muut tekevät näin niin minä teen näin...
Se tekee susta yhtä idiootin kuin ne roskaajat.
Idiootti.
Kyllähän koira saa paskoo mihin ojaan haluaa mitäs päästät mukulas ojaan pyörimään.:D En siivoa ojasta koirani paskoja,mutta jos tien reunaan tai yleisille alueille paskoo niin silloin kyllä.
Minua ei koiranpaskat haitannut, kun asuin Helsingin keskustassa. Koska niitä ei ollut tai niitä näki hyvin harvoin. Nyt asun tiiviisti rakennetulla alueella, jossa jokunen kerrostalo, sitten rivareita ja omakotitaloja. Vähän jokaisella tuntuu olevan koira, taloyhtiössämme on 17, 28 asuntoa. Lapset kerran laski. lumiseen talvien jälkeen on oikeasti ongelma. Sillä sitä paskaa on käsittämätön määrä. Silloin ei ihmiset pääse läheisille pelloille ja poluille tai viereiseen metsään. Vievät koiransa ton alueen läpi kulkevan tien jalankuluväylille, reunakasoille. Asia on ihan oikea ongelma Pitkään keväisin.
On se kyllä uskomatonta, kun me hypellään kakkojen yli kotiin kävellessämme. Aina mietin miten on mahdollista, et ne läjät joku kehtaa keskelle väylää jättää. Aika vilkas liikenteiset jalankulkuväylät meillä. Luulis, et usein joku näkee touhun ihan verekseltään. Sit ku ne samat läjät lojuu tiellä tosi pitkään. Varsinaista estehyppelyä. Meillä on ainakin tapana kotiutuessa tarkistaa kengänpohjat. Kaikista pahinta on , kun kävellään leikkipuistoon ja lapset lähtee kiipeilytelineelle, jos ei ennen kiipeilyä huomaa tarkistaa kenkiä niin sitä kakkaa on sit joka puolella.
[/quote]
[/quote]