Miten lentokoneessa pystyy toimimaan, jos lapsi sylissä?
Siis, onnistuuko esim. syöminen mitenkään, jos lapsella ei ole omaa istumapaikkaa, ja matkustaa lapsen kanssa kaksin. Vai istutanko lapsen vain vieruskaverin syliin siksi aikaa kun syön ??? Siis ihan oikeasti kokemuksia vailla...
Kommentit (22)
Kuumia juomia ei kannata ottaa. Hankalaa se syöminen on ja stressaavaa, jos on joku pukumies vieressä.
Hankalaa on jos on yksin eikä lasta voi laittaa mihinkään. Kuumia juomia (ja juomia mukeissa muutenkin) kannattaa välttää. Kyllähän sitä nyt muuten jotain saa närkittyä.
Ei onnistu. Tai onnsistuu se samalla lailla kun kotonakin jos pystyt pitämään lasta sylissä, lautasta toisessa kädesssä ja haarukkaa toisessa, eikä lapsi potki.
Vieruskaverillehan sun ongelma ei kuulu mitenkään. Osta lapselle paikka, jos haluat lapselle paikan.
Lennä silloin kun pukumiehet on muualla.
Ahaa, ei taida onnistua...enkä siis taida istuttaa lasta sen vieressä mahdollisesti istuvan pukumiehen syliinkään ;) Täytyy varmaan hankkia joku helposti syötävä voileipä mukaan. Lento on kuitenkin sen verran pitkä, että ihan syömättäkään ei ole kiva olla.
Miten mennään vessaan sylivauvan kanssa? Pitäisi kaiketi olla 5 kättä?
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 18:36"]
Miten mennään vessaan sylivauvan kanssa? Pitäisi kaiketi olla 5 kättä?
[/quote]
Ap vastaa tähän: Arvelen, että vessassa käynti onnistunee jotenkuten kantorepun kanssa. Tästä kokemusta jo ennestään, ei tosin lentokoneessa, mutta junassa kuitenkin.
Mä opettelin käymään vessassa vauva sylissä. (Oma vauvani oli hirveä vierastaja ja huusi kuin hyeena vieraiden sylissä.) Vessareissu onnistuu, jos hame tai kuminauhavyötärölliset housut. Kaverini antoi vauvansa lentoemon syliin vessakäynnin ajaksi.
Hihii, mä näen jo sen tilanteen, kun istutat vauvasi viereisen penkin pukumiehen läppärille. Tilaat sitten punaviinin ruoan kanssa, ja nautiskelet hitaasti.
En usko, että kantorepun kanssa mahtuu sinne lentokoneen vessaan. Olen antanut vauvan lentoemännälle vessakäynnin ajaksi. Syöminen ei onnistu vauva sylissä, ellei ole tosi pieni ja hyvin rauhallinen vauva.
Kantorepun tai -liinan kanssa voi syöminen onnistua, jos olet itse pienikokoinen. Varmasti joku pitää lastasi sylissä, kun käyt vessassa. Lentoemäntäkin voi ottaa pariksi minuutiksi, jos valitset heille rauhallisen hetken.
Onko ne ohjeet lukematta? EI ONNISTU. Jos se toukka ei pysy käsivarsilla, niin kone räsähtää maahan. Kaikkea ne idiootit...
Montako eri aloitusta meinaat tästä tehdä?
Ei onnistu...usko jo.
Se lentokoneen penkki ei muutu suuremmaksi vaikka kuinka kyselet eikä mitään taikakeinoa ole eli osta sille lapselle oma paikka tai pysy kotona koska tästä kysymystulvasta päätellen et ole "mallia sissi" joka istuu pienessä penkissä hiki päässä 12h lapsi sylissä eikä syö, juo tai käy vessassa.
Toki voit kotona yrittää istua 12h samassa tuolissa lapsen kanssa ja ota viereen se naapurin täti tai setä joka ei voi sietää lapsia.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 19:30"]
Montako eri aloitusta meinaat tästä tehdä?
Ei onnistu...usko jo.
Se lentokoneen penkki ei muutu suuremmaksi vaikka kuinka kyselet eikä mitään taikakeinoa ole eli osta sille lapselle oma paikka tai pysy kotona koska tästä kysymystulvasta päätellen et ole "mallia sissi" joka istuu pienessä penkissä hiki päässä 12h lapsi sylissä eikä syö, juo tai käy vessassa.
Toki voit kotona yrittää istua 12h samassa tuolissa lapsen kanssa ja ota viereen se naapurin täti tai setä joka ei voi sietää lapsia.
[/quote]
Ap tässä: kiitos vastauksista. En ole aiemmin kysellyt. Täytyykin katsoa, mitä aiemmin on aiheesta keskusteltu. Kyse on n. 6,5 tunnin lennosta, joten mietin vielä, pärjättäisiinkö kuitenkin ilman viereistä paikkaa.
Sama aloitus on tehty nyt pari kertaa mutta jos nyt vain n.6h lento niin sen nyt voi jotenkin pärjätä.
Se toinen äiti kyseli 12h lennosta ja lapsi 1v. huh huh...
Eiköhän koneen henkilökunta voi avustaa sen verran, että käyt pikaisesti vessassa. Pyytelet sitten jälkikäteen lapsen äänekkyyttä anteeksi. Kuumia juomia kannattanee välttää.
Etukäteen kannattaisi varata paikka, jossa on väljemmin jalkatilaa. Varauloskäynnin kohdalta paikka ei saa lapsi sylissä matkustaessa, mutta ne paikat, joihin vauvan koppa saadaan laitettua, ne ovat hyviä. Lapsi voi istua vaikka siellä jalkatilassa sen aikaa kun syö (suosittelen nopeaa lapiointia!). Omat eväätkin riittävät tuolle matkalle ja vettä voi juoda pullosta, jos haluaa välttää kaatuvien mukien ongelmat.
En ole matkustanut kaksin vauvan kanssa, mies ollut mukana. Suosittelen tietokonetta tms., josta lapsi voi katsoa videoita. Jos vauva on liikkuvaista sorttia, en missään nimessä ottaisi paikkaa jossa on enemmän jalkatilaa. Meidän lapset olisivat vipeltäneet niistä samantien tiehensä, kun ei äiti ollut tukkeena. Jos pääset itse varaamaan paikkaa, valitse sellainen, jossa kolmesta vierekkäisestä penkistä on yksi varattu. Itse otat sieltä toisesta reunasta. Kukaan ei halua ottaa sitä yksittäistä keskipaikkaa, eli jos koneessa on yhtään tyhjää tilaa jää se vapaa paikka todennäköisimmin viereesti. Jos et itse varaa paikkoja, kysy henkilökunnalta paikan saadessasi, löytyisikö sellaista jonka vieressä on tyhjää. Me ollaan aika usein saatu näillä keinoilla oma paikka sylivauvallekin. Tsemppiä lennolle!
Omat lapset on jo aikuisia ja usein lentokoneessa olen muistellut miten ihmeessä tuo onnistui, epäilen että ennen oli isommat lentokoneet ja pienempi äiti.:)