Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan lapsen nimeksi Korppu, mies ei suostu ja aloitti riidan

Vierailija
11.10.2020 |

Veljeni Leijonamieli on minulle tärkeä kirja, siitä nimivalinta. Mies haluaa perinteisemmän nimen ja saimme siitä riidan aikaiseksi. Miten te olette yrittäneet suostutella miestä keksimäänne nimeen?

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimilaki tuossa on se, joka sinun pitäisi muuttaa. Noh, 1/5 koska uusi aihe.

Suomessa on annettu ennenkin nimeksi Korppu, että eiköhän se hyväksytä :)

Ap

Yllätyksekseni tosiaan onkin: https://verkkopalvelu.vrk.fi/nimipalvelu/nimipalvelu_etunimihaku.asp?L=1

Mutta miksi et ottaisi omaksi nimeksesi, jos nimi kerran on sinulle tärkeä? Nimeä on käytetty sekä miehen että naisen nimenä, joten siitäkään ei pitäisi tulla ongelmaa, jos oman nimesi vaihdat.

Koska miellän Korpun pojan nimeksi ja haluan antaa sen nimenomaan lapselleni. Miksi vaihtaisin oman nimeni? Minulla on jo nimi.

Ap

Vierailija
22/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä per Korppu on huono nimi ja risti kantajalleen? Päinvastoin komea nimi potralle pojalle.

Siskosta sitten Kurppa. Tai Pulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaihtaisin oman nimeni?

Ap

Koska nimi Korppu on sinulle tärkeä. Sanoit itse niin. Lapsellesi se ei ole tärkeä.

Ja se siis ei ole mikään pojan nimi, vaan käy kummallekin sukupuolelle. Miksi et osaa ajatella itseäsi Korppuna?

Vierailija
24/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä per Korppu on huono nimi ja risti kantajalleen? Päinvastoin komea nimi potralle pojalle.

Korpulla on jo sisko ja nimikin on samasta kirjasta. Alkavat vieläpä samalla kirjaimella, eli sopivat hyvin yhteen :)

Ap

Vierailija
25/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaihtaisin oman nimeni?

Ap

Koska nimi Korppu on sinulle tärkeä. Sanoit itse niin. Lapsellesi se ei ole tärkeä.

Ja se siis ei ole mikään pojan nimi, vaan käy kummallekin sukupuolelle. Miksi et osaa ajatella itseäsi Korppuna?

Koska minulla on jo nimi johon olen tottunut ja miellän Korpun pojan nimeksi, oli sukupuolijakauma mikä tahansa.

Ap

Vierailija
26/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa. Onneksi lapsella on sentään yksi täysipäinen vanhempi, sekin voi riittää terveenä säilymiseen, vaikka äiti olisi narsku jolle omat mieliteot ovat aina lapsen parasta tärkeämmät.

Vierailija
27/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on oikeassa. Onneksi lapsella on sentään yksi täysipäinen vanhempi, sekin voi riittää terveenä säilymiseen, vaikka äiti olisi narsku jolle omat mieliteot ovat aina lapsen parasta tärkeämmät.

Perustele miksi mies on muka oikeassa :D

Kai minä tiedän mikä nimi lapselle sopii jos olen lasta 9kk sisälläni kantanut?!

Ap

Vierailija
28/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Kaarle ei käy koska miehen äidillä on sen niminen koira. En halua lapselle koiran nimeä.

Ap

Veikkaisin että maailmassa on enemmän Korppu-nimisiä koiria kuin Kaarle-nimisiä.

Vierailija
29/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Kaarle ei käy koska miehen äidillä on sen niminen koira. En halua lapselle koiran nimeä.

Ap

Veikkaisin että maailmassa on enemmän Korppu-nimisiä koiria kuin Kaarle-nimisiä.

No ei minun lähipiirissäni. Koira on vielä minulle epämieluisaa rotua joten ei kivat mielleyhtymät. Kyseessä rotu, joka useinkin puree postiljoonia takapuoleen :D

Ap

Vierailija
30/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä miehesi kanssa, Korppu ei ole sopiva nimi lapselle. Sinänsä ihan suloinen lempi- tai hellittelynimi, mutta ei sovi missään nimessä viralliseksi nimeksi. Lapsesi joutuisi nimensä vuoksi koko elämänsä ajan kohtuuttoman huomion kohteeksi kouluissa, töissä ja ihan kaikkialla.

Miksei sinulle käy muut kivat nimet kirjasta? Esimerkiksi Joonatan tai vaikka Matias.

Vierailija
31/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä miehesi kanssa, Korppu ei ole sopiva nimi lapselle. Sinänsä ihan suloinen lempi- tai hellittelynimi, mutta ei sovi missään nimessä viralliseksi nimeksi. Lapsesi joutuisi nimensä vuoksi koko elämänsä ajan kohtuuttoman huomion kohteeksi kouluissa, töissä ja ihan kaikkialla.

Miksei sinulle käy muut kivat nimet kirjasta? Esimerkiksi Joonatan tai vaikka Matias.

Eivät sovi yhtä hyvin siskon nimen kanssa.

Ap

Vierailija
32/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korpulla on jo sisko ja nimikin on samasta kirjasta. Alkavat vieläpä samalla kirjaimella, eli sopivat hyvin yhteen :)

Ap

Tytön nimi on varmaan sitten Katla. Kiva nimetä lapsi julman lohikäärmeen mukaan.

Vierailija
33/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korppu olisi kiva koiran nimi.

Vierailija
34/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö oikeasti ymmärrä, että suurimmalle osalle ihmisistä tulee tuosta mieleen korppu, siis kuivattu leivänpala? Et varmaan antaisi tytölle Suomessa nimeksi Persephone vaikka se miten on jumalattaren nimi.

Vierailija
35/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten ihmettele, kun koulussa kiusataan Korppu Lerpuksi.

Vierailija
36/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä Korppu voi mitenkään sopia yhteen siskon nimen kanssa, jos toisella on "oikea nimi" ja toisen nimi on ruokalajia tarkoittava lempinimi. Ei riitä että nimet esim. vähän kuulostaa samalta.

Vierailija
37/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarlo Joonatan

Vierailija
38/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kiva nimi, tunnistin heti mistä se on. Suuresti rakastettu ihanana omana itsenään - kaunis esikuva.

Voisiko se olla toinen nimi, niin ehkä sopisi miehellesi helpommin?

Vierailija
39/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kiva nimi, tunnistin heti mistä se on. Suuresti rakastettu ihanana omana itsenään - kaunis esikuva.

Voisiko se olla toinen nimi, niin ehkä sopisi miehellesi helpommin?

Minustakin tuo on suloinen hellittelynimi lapselle, mutta olisihan se aika kamalaa olla aikuisena tilintarkastaja Korppu Möttönen. Kirjassakin Korppu on kuitenkin lempinimi.

Vierailija
40/122 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä ole Piilomaan Pikku Aasista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi