Onko sivarius turn off?
Tapasin netissä 40+ miehen ja kun selvisi että hän on ollut nuorena sivari, kiinnostukseni lopahti täysin. Nykyaikana sivarius on mielestäni Ok, mutta hänen nuoruudessaan aika radikaali harvinaisempi valinta. Miten muut naiset suhtaudutte tähän asiaan? Mua viehättää vaan tosi miehiset miehet ja sivarius on aika iso turn off. Tulee heti mielikuva laiskasta ja saamattomasta miehestä.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Minulle on ihan sama sinänsä kun ei ole vahvoja tunteita puolesta eikä vastaan, jos joku haittaa niin korkeintaan ne fanaattisesti armeijan käyntiä puoltavat "vain armeija tekee miehen" tms tyypit.
Samaa mieltä. Sekä sivari että armeija ovat valintoina ok, vain sillä on väliä, mitä henkilö ajattelee niistä ja miksi on valintansa tehnyt. Mies jonka mielestä vain intin käynyt on MIES ja sivarit nössöjä tms, on paska mies. Samoin sivarimies, joka pitää kaikkia intin käyneitä jonain fanaattisina armeija tekee miehen -juntteina, on typerä. Sitä paitsi suurin osa käy intin niin nuorena, että tuskinpa siinä iässä kummemmin pohtivat sitä valintaa edes, suuri osa varmaan menee inttiin kun "sinne kuuluu mennä" ja koska kaveritkin menee. Jos siinä iässä on kuitenkin ollut jo kykyä ajatella itse ja valita sivari, sehän kertoo vain henkilön kypsyydestä ja älystä, mikä on ehdottomasti plussa ihmisessä. Mutta kuten sanottua, jos 18-vuotiaana ei vielä ole sellaista kypsyyttä, se on täysin ok ja normaalia.
Oma mieheni on sivari ja siitä on myöskin ollut hänelle hyötyä - hän on nykyään vakiduunissa paikassa, jossa kävi sivarin. Jos olisi mennyt inttiin, tuskin olisi ikinä edes tajunnut kiinnostua ko. alasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynaiset ymmärtävät sen, että sivari on yleisesti varakkaampi kun on päässyt olemaan vuoden enemmän töissä kuin armeijan käyneet.
Raha on se mikä merkkaa miehessä nykyisin eniten.
Sivaria ei palkata niin helposti hyviin duuneihin.
Siirry nykyaikaan.
En tiedä. En ole koskaan tavannut naista joka olisi käynyt siviilipalveluksen vaika se onkin mahdollista.
Itselleni henkilökohtaisesti on siinä tapauksessa mikäli ei ole terveyssyistä päätynyt sivariin. Ja tämä ihan vaan elämän asenteen ja arvojen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Parempi sivari on kun armeijalla leuhkiva pelle.
taidat olla se parempi sivari
Vierailija kirjoitti:
Oma miesihanne on RUKin käynyt, tai muuten tosi miehekäs mies. Itse olen tosi naisellinen ja tarvitsen enemmän machon äijän itselleni että balanssi pysyy hyvänä.
Koulutushaara kertoo enemmän siitä mitä armeijassa on joutunut kokemaan. Raivaajasukeltaja on kovempi ukko kuin RUK:n käynyt vänrikki jonka tehtävä on komentaa muut ihmiset keittämään soppaa ja korjaamaan polkupyöriä
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sivarius kertoo myös siitä, ettei kunnioita maamme historiaa tai henkensä uhranneita talvisodan sankareita. Jos olisin mies, olisin ehdottomasti käynyt intin.
Mielenkiintoinen kommentti siitä, että jos et sitten naisena mennyt armeijaan koska ei tarvinnut...
Niin onpa ironista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynaiset ymmärtävät sen, että sivari on yleisesti varakkaampi kun on päässyt olemaan vuoden enemmän töissä kuin armeijan käyneet.
Raha on se mikä merkkaa miehessä nykyisin eniten.
Sivaria ei palkata niin helposti hyviin duuneihin.
Vain reilu 60% miehistä käy armeijan, (kyllä, luku on ihan oikea, tarkistakaa vaikka), eli oletkos sitä mieltä, että ne kaikki muut ei saa hyviä työpaikkoja? Vain pelkästään ne sivarit, mutta ei vapautuksen saaneet (joita on vielä enemmän)?
Sivarit on muuten keskimääri korkeammin koulutettuja, kuin armeijan käyneet. Mitään elämäm_koululaisia ei siellä juuri ole, enimmäkseen yliopistoporukkaa. Korkea koulutushan ei aina takaa "hyvää duunia", mutta kyllä koulutuksella työllistymisellä on keskimäärin ihan selkeä korrelaatio.
Sivareita on halveksittu viimeiset 50 vuotta, ja tullaan halveksimaan seuraavat 50 vuotta, aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Sivari ei tarkoita laiskaa ja saamatonta.
+40-vuotias on suorittanut velvollisuutensa 2000-luvun taitteessa, joka ei tee hänestä tämänpäiväistä siviilipalvelusmiestä huonompaa.
Armeija oli suurempi miehisyysriitti vuonna 1960, ei samaa kaliiperia 2000-luvulla
About 90% suoritti varusmiespalveluksen vuonna 1960. Palikkatestitavaraa. Kas, kun aloittaja ei hehkuta, miten puolisolla on peruskoulu käytynä ;)
Vierailija kirjoitti:
Sivareita on halveksittu viimeiset 50 vuotta, ja tullaan halveksimaan seuraavat 50 vuotta, aiheesta.
Juu, jossain persujen puoluekokouksessa. Kuule, ketään ei kiinnosta, vaikka kuinka paukutatte niitä raamattujanne.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei sen vertaa löydy miestä, että edes armeijan suorittaa, niin ei ole mies ollenkaan.
Älä nyt vielä sano että olet feministikin? Missä itse kävit armeijan? Oletko edes synnyttänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
taidat olla se parempi sivari
En ole. En ole asevelvollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei sen vertaa löydy miestä, että edes armeijan suorittaa, niin ei ole mies ollenkaan.
Älä nyt vielä sano että olet feministikin? Missä itse kävit armeijan? Oletko edes synnyttänyt?
En ole feministi, eikä naiset kuulu armeijaan. Lapsista vanhin on tällä hetkellä armeijassa.
Vierailija kirjoitti:
Oma miesihanne on RUKin käynyt, tai muuten tosi miehekäs mies. Itse olen tosi naisellinen ja tarvitsen enemmän machon äijän itselleni että balanssi pysyy hyvänä.
No, sitten sun pitää katsoa totaalikieltäytyjien perään. Nehän joutuvat vankilaan. Onko machompaa paikkaa?
Sivarit ei Suomen itsenäisyyttä järjestänyt. Suomen puolustus perustuu isänmaalliseen asevelvollisuuteen. Josta saamme kiittää kaikkia isänmaallisia varusmiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole feministi, eikä naiset kuulu armeijaan. Lapsista vanhin on tällä hetkellä armeijassa.
Oletko hoitanut kaikki lapsesi kotona kun mies on töissä ja teet kaikki kotityöt? Se ei meinaan mikään oikea nainen ole joka ei näitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hoitanut kaikki lapsesi kotona kun mies on töissä ja teet kaikki kotityöt? Se ei meinaan mikään oikea nainen ole joka ei näitä tee.
Olen. Sivarista se ei silti miestä tee.
Ei ole, jos siihen on jokin selkeä syy, esim. terveysasiat estää armeijan suorittamisen.
Voi silloin suorittaa siviilipalveluksen.
Ja heikommallakin terveydellä saattaa pysytyä armeijan suorittamaan, vaikkapa sellaisissa kevyemmissä palvelhommista. Tästä en ole ihan varma, koska olen nainen joka tätä kommenttia kirjoittelee.
Mutta kun nykyisin saa niin monia muitakin asioita suorittaa kevyemmin esim. jos peruskouluissa, niin luulisi, että tuo mahdollista jo myös Puolustuvoimissa.