Eikö oliskin kivaa, jos yökylään (taas) tulevalla lapsella
olisi omat karkkipäivän karkkinsa mukana..? Edes joskus.
Kommentit (31)
Jaa-a.susta vissiin olis? Mikset yökyläilystä sopiessasi pyytänyt karkkeja mukaan?
Ehkä kyläilevällä lapsella ei ole silloin karkkipäivää? Ehkä ei tiedetä, että teillä on?
...jos ei ole, niin silloinhan sillä ei ole karkkipäivä.
Tietysti pitää olla omat namit ja tuliaisena myös toinen pussi. Ihan normisettiä! Mutta lapsi ei voi tätä tietää jos aikuinen ei sitä hänelle kerro. Eikä välttämättä kuulu sille kaverin äidille puhua tästä lapselle vaan aikuiset sopivat vierailusäännöt keskenään.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:18"]
[/quote]
Pitääkö hänellä olla sama karkkipäivä kuin teillä?
Koittakaas nyt päättää. Milloin valitatte, että taas se jessejasperi tuli tänne karkkisäkkien ja limsojen kanssa, ja milloin taas, että ei sitten tuonut karkkeja ollenkaan. En pysy sääntöjenne perässä.
t. av-mamma
Meillä annettaan vieraalle sitä mitä omatkin saa. Olen olettanut, että oma lapseni saa kylässä saman palvelun.
Eiköhän sen karkkipäivän voi siirtää seuraavalle päivälle, jos vieraalla ei koskaan ole karkkeja mukana. Eihän tosiaan voi tietää, saako hän edes syödä niitä.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:20"]
Ehkä kyläilevällä lapsella ei ole silloin karkkipäivää? Ehkä ei tiedetä, että teillä on?
[/quote]
lapsi on meille hyvin tuttu, kyläilee usein. Tietävät siis meidän karkkipäivän ja sanoivat, että heidänkin lapsellaan on (joskus nimittäin menettää sen). mutta ei sit ollut mitään mukana. Ok
ap
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:18"]
[/quote]
Ai hitsi ja vierailla omat eväät ja synttäreille tulevilla omat kakut ja limsat ja.......
Meillä on vuosien varrella kulkenut todella paljon lapsia yökylässä, enkä ole koskaan kyylännyt, onko kellä kuinkakin paljon karkkia matkassa, vai ei lainkaan.
Se pari euroa lisää irtsareita, ei minun taloutta kaada
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:20"]
[/quote]
lapsi on meille hyvin tuttu, kyläilee usein. Tietävät siis meidän karkkipäivän ja sanoivat, että heidänkin lapsellaan on (joskus nimittäin menettää sen). mutta ei sit ollut mitään mukana. Ok
ap
[/quote]
Eks se oo ihan hyvä, että lapset oppii jakamaan omistaan.
Jos lapsesi eivät halua jakaa omia karkkejaan niin sit sovitte, että pidätte karkkipäivän myöhemmin.
Tuli mieleen eräs pojan kaveri männävuosina :)
Äitinsä soitti aivan raivona, että hänen pojalle ei oltu ostettu omaa karkkipäivän pussia, kun oli ollut meillä. Kun oma poika oli antanut puolet omista karkeistaan.
Sen jälkeen ostin kyseiselle herralle aina jättipussin namia (oli aika lihava, kuten äitinsäkin, joten hyvin namit upposi). Kysyin sitten kerran mammalta, että eikö poika ole maininnut, että nykyään saa meillä aina jättimegapussin. Ei ollut kuulemma maininnut :)
No ei sen puoleen, pikkusiskonsa oli meillä synttäreillä, ei koko juhlan aikana tullut pöydästä pois, kun mätti herkkuja naamaan kaksin kourin. Ei ole äitinsä mukaan kuulemma lihava, vaan isokokoinen ja sillä on isot luut :)
Mutta upotti kakkua ja sipsejä ja karkkia itseensä niin ison määrän, että lasten kans seisottiin välillä ovella vain ihmettelemässä, että miten pimuun upposi niin järkyttävät määrät herkkuja
Tulis mieleenkään, että pitäis mitään omia karkkeja olla. Ilman muuta talo tarjoaa karkit ja iltapalat.
Nro 14 puhuu ikävään sävyyn lapsista. Vanhemmissahan se vika on.
Minä olen ostanut vieraallekin pikku pussin karkkia jos olen tiennyt, että tulee.
Huhhuh! Ja kohta tivataan miksei lapset tuo mukanaan ruokarahaa, kun kerta joudutaan ruokkimaan ylimääräinen suu? Mitä on tapahtunut vieraanvaraisuudelle..
Kuulostaa mun tuttavan pennulta ;-) Äitinsä on huolissaan, jos lihava 3-vuotias syö huonosti, ja antaa kompensaatioksi suklaata tai jotain muuta, joossa on hyvä "ravintoarvo" (=paljon rasvaa eli kaloreita). Ja tää ravintoarvojuttu on ihan tosi, tämä typerä äiti kuvittelee, että sillä tarkoitetaan energiapitoisuutta! Kun tulevat kylään vaikkapa yhdeksi yöksi, ämmällä on kassillinen vaatteita ja toinen kassillinen suklaata, sipsejä, karkkia ja keksejä, "ihan vaan kaiken varalta". Ei koskaan mitään oikeaa ruokaa, jota he kyllä meillä saavat, ja syövätkin ihan hyvällä ruokahalulla vielä. Koskaan tästä "katastrofikassista" ei tarjota muille mitään, itse mussuttavat koko ajan ateriiden välillä jotain, sekä äiti että pentu. En itse ikinä kehtais...
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:22"]
Koittakaas nyt päättää. Milloin valitatte, että taas se jessejasperi tuli tänne karkkisäkkien ja limsojen kanssa, ja milloin taas, että ei sitten tuonut karkkeja ollenkaan. En pysy sääntöjenne perässä.
t. av-mamma
[/quote]
Ai pitääkö kaikkien olla tästäkin asiasta samaa mieltä, mutten av-mamma menee ihan sekaisin, kun ihmisillä on eri käytännöt.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:44"]
Kuulostaa mun tuttavan pennulta ;-) Äitinsä on huolissaan, jos lihava 3-vuotias syö huonosti, ja antaa kompensaatioksi suklaata tai jotain muuta, joossa on hyvä "ravintoarvo" (=paljon rasvaa eli kaloreita). Ja tää ravintoarvojuttu on ihan tosi, tämä typerä äiti kuvittelee, että sillä tarkoitetaan energiapitoisuutta! Kun tulevat kylään vaikkapa yhdeksi yöksi, ämmällä on kassillinen vaatteita ja toinen kassillinen suklaata, sipsejä, karkkia ja keksejä, "ihan vaan kaiken varalta". Ei koskaan mitään oikeaa ruokaa, jota he kyllä meillä saavat, ja syövätkin ihan hyvällä ruokahalulla vielä. Koskaan tästä "katastrofikassista" ei tarjota muille mitään, itse mussuttavat koko ajan ateriiden välillä jotain, sekä äiti että pentu. En itse ikinä kehtais...
[/quote]
Siis tää pli vastaus tuohon kirjoittajan nro 14 viestiin kaksin käsin herkkuja mättävästä tytöstä.
Ihan sama. Kaikki syö sit vähemmän, kun jaetaan.