Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään muulla tälläistä? (outo tunne suussa)

Vierailija
11.10.2020 |

Tää "vaiva" on ollu mulla ihan pienestä asti, mutta nyt muutaman päivän tullut paljon helpommin ja voimakkaampana. Koitin googletella ja kyselin muilta, mutta en löytänyt mitään eikä kukaan edes ymmärtänyt mitä tarkoitan.

Eli kun syön jotain makeaa, niin heti samalla hetkellä poskiin ilmestyy joku outo tunne hetkeksi. Voisi kuvailla ehkä kihelmöinniksi. En usko, että on allrgiaa kun ei tunnu varsinaisesti ihossa. Ei satu, mutta tuntuu vähän epämukavalta kun on niin voimakas tunne. Aiemmin tuo tunne tuli harvoin ja lähinnä (happamista) karkista.

Eilen se tuli kuitenkin kun söin mustikoita ja tänään bananiletuista.

Eihän tuo varmasti mitään vakavaa ole, mutta haluaisin ihan mielenkiinnosta kuulla, että tietääkö kukaan mitä tarkoitan tai, että mistä johtuu. :D

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sylkirauhaset sijaitse siinä kohti? Voiko niillä olla jotain tekemistä asian kanssa?

-ap

Vierailija
2/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, syljeneritys kiihtyy ja se aiheuttaa tuntemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, syljeneritys kiihtyy ja se aiheuttaa tuntemuksia.

Osaatko yhtään sanoa, että mistä voi johtua, että tuo tunne tulee nykyään paljon paljon useammin?

Vierailija
4/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin tuntuu, että syljeneritys on lisääntynyt.

Vierailija
6/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mistä se johtuu, mutta tuttu tunne. Itse pidän sitä melko epämiellyttävänä ja se kiristää jotain tuolla poskien sisällä. Minulla se on ollut aina voimakkaana etenkin kirpeiden juttujen kanssa ja myös joku hapan esim. hieman raaka marja tai hedelmä laukaisee reaktion. En ole huomannut lisääntynyttä syljeneritystä.

Vierailija
7/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuli aikoinaan kielen alle sellainen ihme kouristava kihelmöinti, mutta enää sitä ei ole tullut vuosiin.

Vierailija
8/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylkirauhasethan ne. Kokeile ihan huvikseen ottaa vähän raakaa sitruunamehua. Tuntuu ilkeältä juuri tuolla, kun sylkirauhaset tuottavat sylkeä neutraloidakseen happamuuden. Makean takia tuo tapahtuu ennakoivasti, kun tiedät jo valmiiksi saavasi ruokaa ja sylkeä tuotetaan enemmän (kirjaimellisesti "vesi kielelle")

Vierailija
9/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Minulla syljeneritys lisääntyi vähän ennen vaihdevuosia. Nyt vaihdevuosissa suu on liian kuiva.

Vierailija
10/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mistä se johtuu, mutta tuttu tunne. Itse pidän sitä melko epämiellyttävänä ja se kiristää jotain tuolla poskien sisällä. Minulla se on ollut aina voimakkaana etenkin kirpeiden juttujen kanssa ja myös joku hapan esim. hieman raaka marja tai hedelmä laukaisee reaktion. En ole huomannut lisääntynyttä syljeneritystä.

"Kiva", että jollain muullakin sama vaiva. Ennen en ole kiinnittänyt tähän paljoa huomiota kun tosiaan tapahtunut niin harvoin ja vain hyvin happamia ruokia syödessä.

Äsken söin kuitenkin leivän ja taas tuo sama tapahtui. Eniten nyt ihmetyttää tämä kun tuntuu, että alkanut tapahtumaan tuota koko ajan.

Vierailija
11/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Minulla syljeneritys lisääntyi vähän ennen vaihdevuosia. Nyt vaihdevuosissa suu on liian kuiva.

Olen 23 vuotias, joten lähestyvisyä vaihdevuosista ei ole kyse. Kuukautisten pitäisi alkaa kohta ja minulla on usein aika pahat pms-oireet, joten ehkä liittyy kuitenkin jotenkin hormoneihin.

Vierailija
12/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/13 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan